Anteeksi laiskuuteni. Katselin tässä pari sivua ja omasta mielestäni en löytänyt kysymykseeni vastausta joten kysynpä itse. Tein tänään PayPalliin tunnuksen koska tilaisin jenkeistä pari kamaa. Sain tunnuksen valmiiksi ja valitsin tavaksi pankkisiirto. Tulostin tiedot mitkä tulivat joten kysymykseni on. Kun maksan rahaa paypal tililleni niin rahat ilmestyy siellä euroina. Voiko paypallissa vaihtaa nämä dollareiksi vai vaihtuuko rahat automaattisesti dollareikse maksua tehdessä? Kiitos.
Vuodesta 2003 tuo Paypal on toiminut omassa käytössä hyvin - paitsi nyt. Erehdyin koittamaan tuota TopUp toimintoa eli siirtää rahaa pankin kautta PayPal tilille. No siirron tein 22.10.2008, mutta eihän rahoja tililläni näkynyt viikoihin. No selittivät parin kymmenen mailin jälkeen palauttaneensa rahat minun pankkiini ja tililleni 14.11.2008 - no meni pari viikkoa ja taas pari kymmentä mailikyselyä myöhemmin ilmeni, ettei mitään tapahtumaa oltukaan tehty jolla nuo rahat palautettaisiin - tieto moisesta tapahtumasta oli kuitenkin minulle kerrottu jostain syystä. Vihdoinkin 22.12.2008 tapahtui ihme ja rahat löytyivät jostain kumman piilosta ja ne tilitettiin PayPal tililleni. Tuossa oli jo pari uhkausta oikeustoimilla yms. lähetetty, vaikka rahasumma olikin vain reilut 300, niin kismitti tuo vetkuttelu kuitenkin sen verran. No luulisi, että kaikki olisi tuon jälkeen hyvin, mutta ei - 16.1.2009 tuo reilun 300 tapahtuma oli jotenkin peruutettu tililtäni. Kyselyt tukeen johtavat vastaukseen - selvitämme asiaa. Tilini on käyttökelvoton siihen asti kunnes lisään rahaa tilille tuon reilun 300, koska tilini on nyt sen verran miinuksella. Tosin eipä tunnu toimivan se lisäyspalvelu millään luottokortilla, vaikka katetta niillä olisikin - herjaa vain jostain ongelmasta korttikäsittelyssä jota tutkitaan. Pahinta tässä on, että joka kerta asiakaspalvelusta vastaa joku muu tuohon kyselyyn ja koskaan eivät tiedä mitä olen edelliselle kertonut tai mitä asia koskee - en voi ymmärtää miten moisella organisaatiolla voi olla noin alkeellinen asiakastuki, etteivät tiedä mitään mistä valitan, ellen joka kerta kertaa kaikkia kymmeniä yhteydenottoja uudelleen tuossa viestissäni. Sitten vielä rajoittavat viestin pituuden muutamaan tuhanteen jotten varmasti saisi sanottua asiaani kerralla. Täytynee harkita jotain muuta palvelua rahojen tilittämiseen tästä lähtien.
Tietääkö kukaan kauanko tuossa menee jos laittaa pankkitililtä rahaa tuonne Paypal-tilille? Itse laitoin rahat sinne neljä päivää sitten eikä vieläkään ole näkynyt. Olen tarkistanut moneen kertaan tilinumerot sun muut, että ne on oikein laitettu. Vai pitääkö tili vahvistaa eka luottokortilla, että rahat näkyisivät siellä? Olisin todella kiitollinen jos joku vastaisi yllä oleviin kysymyksiin. Edit. Kaikki hyvin, rahat olivat lopulta tulleet tilille.
Kohdalleni osui Britannian eBay:ssä ketku kauppias, joka ei lähettänyt hyödykettä eikä enää vastaile sähköposteihinkaan. Kyseessä on noin 45 euron tapaus. Paypal ei saa perittyä rahoja tältä tyypiltä, kun hänen Paypal -tilillään ei ole varoja... Voitettu claim on siis yhtä tyhjän kanssa. Oletan että tämä ilmoitus ei johda mihinkään: "We have taken action against the seller and are working to recover the remainder of your refund. We will contact you when we have more information. No further action is required of you at this time.We have decided in your favor, however, we were unable to recover any funds from the seller's account. As stated in the PayPal User Agreement, recovery of funds associated with a Buyer Complaint cannot be guaranteed." Löytyisikö järkeviä ehdotuksia asian edistämiseksi? Mikäli Visan valitusaika on 2 kk, niin peliaikaa on vielä jäljellä. Tämän "maksun peruutus" -kortin vetäminen hihasta ja onnistunut hyvitys tosin ilmeisestikin lopettaa kyseisen luottokortin kelpoisuuden Paypal:issa? Toisaalta, jos Paypal:in "takuu" on harhaanjohtavuudessaan tätä luokkaa, niin eipä kyseistä järjestelmää kannattane enää muutenkaan käyttää...
Menee helposti yli 6kk ennen kuin Paypal tekee mitään rahojen palauttamiseksi - vaikka olisi mitä takuita aiemmin antanut. Ja palautus ei koskaan koske postikuluja - osa myyjistä kusettaa niillä rahaa itselleen eli määrittävät suuret postikulut jolloin niiden jäädessä palauttamatta saavat itselleen sievoisen summan jokaisesta myynnistä ilman että toimittavat mitään. Jos peruutat maksun kortinantajan kautta niin sulkevat tilisi ja uutta tiliä et saa avattua samoilla yhteystiedoilla tiedoilla ja/tai samalla kortilla. On osa käyttäjäehtoja tuokin kusetus. Selvisi tuo aiempi PayPal sekoilukin. Eli olivat palauttaneet rahat myös pankkitililleni - eivät vain osanneet siitä minulla ilmoittaa. Päättivät sitten periä varat paypal tililtäni pois jättäen sen saldon reilut 300€ miinukselle. Mitään tästä ei minulle kerrottu ennen kuin kymmenien kyselyjen jälkeen parin viikon viiveellä osasivat vastata mitä olivat tehneet.
Ei taida PayPal tilin poisto olla automaaginen joka reklamaatiotilanteessa. Omalle kohdalle tuli jenkeistä n. 400 hävikki josta PayPal onnistui palauttamaan puolet, toisen puolen sain takaisin Visalta reklamaation jälkeen. Tuosta on jo yli vuosi ja silti PayPal tilini toimii ihan ok samalla Visa kortilla.
Kauanko katevaraukset pysyvät pankkitilillä? Liitin uuden kortin Paypalliin ja varaukseen meni 1,50e ja 0,78e. 1,50e meni läpi ja sain koodin ja 1,50e takaisin. Nyt tuo 0,78e on ollut 2 viikko katevarauksessa pankkitililtäni...? Mikähän summa kyseessä. Tuli kortin rekisteröinnin yhteydessä.
Se vaan testasi toimiiko se kortti ja onko siellä katetta. Siitä tuo pieni varaus johtuu. Ja tulee siis aina, kun kortin lisää. Kuukauden on voimassa ne varaukset. Tuo 1,50e taas on sitä koodia varten kuten jo sanoit ja sehän tulee sinne paypal tilille sitten, kun sen koodin laittaa.
Ei kovin hyvin alkanut eBay-touhut. 1. ja 3. osto toimivat varsin mallikelpoisesti, mutta 2. jäi kokonaan tulematta (n. 9e hintaan musiikki-cd). Nyt on kaupasta kulunut 5 viikkoa. Kauppias väitti lähettäneensä levyn kyllä postissa ja syyttää postia. Olen ollut yhteydessä kauppiaaseen, joka jo jossain vaiheessa lupasi palauttaa rahat tai lähettää uuden levyn, jos sattuvat sitä saamaan, mutta nyt olen pyytänyt rahojen palautusta kahteen otteeseen, eikä maileihini enää vastata. Ei tämä mikään taloudellinen haaksirikko ole, mutta onko +2 palautetta omaavalla mitään mahdollisuutta PayPal user protectionin kautta saada väkisin muutamaa euroa takaisin +9000 / 99,0% positive -kauppiaalta? Tai mikä ylipäänsä on PayPalin suhtautuminen postissa hävinneisiin tuotteisiin?
Jos tulee aasiasta / usasta ja otit halvimman postituksen niin voi kestääkkin. Odota vielä. Koita sitten ensin päästä sopuun myyjän kanssa herrasmiesmäisesti, viesti sieltä eBayn kautta (ei sähköpostilla) ja sitten jos olette umpikujassa niin tee PayPal claim. Ei natsoilla ole asian kanssa tekemistä.
Briteistä tuo myyjä ilmoitti postittavansa levyn kuvauksessa. Pistin vielä kertaalleen eBayn kautta viestiä myyjälle. Odotan vielä pari päivää vastausta ja sitten valitusta kehiin, jossei mitään vastausta kuulu.
Näyttääpä käyneen niin, että reklamaation jälkeen luottokortin myöntäjä hyvitti kortilleni huijarin aiheuttaman kustannuksen. Paypal ei käytännössä reagoinut merkittävällä tavalla luottokorttifirman yhteydenottoon. Kenties tässä oppi jotakin eBay:stä ja sen toimintaperiaatteista sekä myös sen että Paypal ei todellisuudessa ole täysin turvallinen maksun välittäjä.
Yritän maksaa Paypalillä eBay-ostoksiani. Tulee tällainen ilmoitus "Check your card statement and find the 4-digit PayPal code for the charge you authorized. Enter the code below." Eli mistä ton luvun saa? Tiliotteeseenko se tulee? Johtuu käsittääkseni siitä, että nyt on tullut osteltua eBaystä kamaa 1500 Eurolla ja tämä on joku turvaraja, jonka jälkeen pitää varmentaa kortti. Pitäisi vain tietää mistä luvun saa, kun ei se ainakaan saman päivän aikana ollut tiliotteeseen tullut.
Niin siis tuo varmennushan olisi kannattanut tehdä heti, kun Paypal tilin avasi. Sehän muistaakseni meni niin, että Paypal veloittaa luottokorttia (kun on pyytänyt saada varmennuksen) parilla eurolla, jonka jälkeen sitten odotellaan hetki, ja napataan tuo nelinumeroinen koodi vaikkapa verkkopankin korttitapahtumista. Tämän jälkeen se sitten näpytellään Paypallin aiheenmukaiseen kenttään. Nuo pari euroa sitten palautuvat Paypal-tilille tämän jälkeen. On tämä jo muutaman kerran käsitelty tässä ketjussa (ja jos sanot, ettei tätä nyt millään jaksaisi lukea läpi, niin ainakin itse tein niin ennen kuin aloin käyttämään Paypaliä )...
Ei jaksanut lukea läpi Jooh. Näyttää olevan päivän-kahden viive ennen kuin näkyy PayPalin veloitus (1.50Eur) tilillä. Tänä aamuna näkyi verkkopankissa uusi -1.50 Eur, tosin vielä ei näkynyt veloittajaa tai numerosarjaa, mutta eivätköhän ne tarkemmat tiedotkin sinne ilmesty. Paypaliä aloin muuten käyttämään aikoinaan ihan kaverin suositusten perusteella, joten varmaan siksi jäi alkujaan tuo varmennuskin tekemättä. Sinänsä ihan fiksu systeemi.
Olethan muuten muistanut tehdä sen toisen jipon, eli muuttaa Paypälin asetuksia niin, että kurssimuunnos tapahtuu nimenomaan luottokortin kurssien mukaan? Tämä kannattaa tehdä, sillä muuten voi jäädä aina Paypäliä käyttäessaan pikkaisen tappiolle. Se miten tuo jippo suoritetaan löytyy, kun selaat tätä ketjua taaksepäin (hehe).