Pieniä asioita, jotka pitäisi kieltää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Johnny Fortune, 25.04.2004.

1. nepa

nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1 401
    Ouluunkin on vissiin (lähi)tulevaisuudessa tulossa jonkinlainen kallioparkki kaupungin alle. Nyt hirvittää vain mahdolliset rakennustyöt keskustassa. Muutenkin viime vuoden ovat yhtä remppaa olleet Oulussa ja jatkuvasti on ollut jokin tie tukossa. No onneksi siellä ei kauheasti tule kuitenkaan käytyä.

2. Baron

Baron Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuopiossa asuu kuopiolaisia, Turussa turkulaisia... :D

Sori, hyvät viikonloput myös sinne Turkkusee!

3. alspe

alspe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Paskat reput ja kassit pitäis kieltää laissa. Sellaiset reput joiden sangat eivät ole kitkaista materiaalia vaan jotain silikonoitua teryleeniä. Ei millään pysty kantamaan yhdellä olalla, luisuu.

Ja sitten isot kassit, sangat usein niin kapeita ja lötköjä, että kun laukussa on yli 20 kg tavaraa, niin olkapää leikkautuu ruumiista irti kuin miekalla löyden.:grr:

4. Lumisade

Lumisade Tuttu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Kappas! Luulin, että tuo johtui onnettomista olkapäistäni. :D

5. Jeukkuli

Jeukkuli Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    10
    Mahdoton toive: päällekkäisyydet yliopiston opetusohjelmassa pitäisi kieltää. Kolmena syksynä olen yrittänyt osallistua eräälle kiinnostavalle ja hyödyllisen oloiselle saksan kurssille (jolla on läsnäolopakko), ja aina se on mennyt päällekkäin jonkun pakollisen kurssin kanssa :OI Kaikki opetus tuntuu aina painottuvan tiistaille, keskiviikolle ja torstaille välille 12-16. Tämä kun yhdistetään kolmen ja puolen kuukauden kesälomaan (olisi nyt edes kesäkursseja, mutta ei) ja kuukauden joululomaan niin ihmekös tuo jos opinnot venähtävät.

6. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Muovipusseista laskuttaminen (ilman ilmoitusta niiden maksullisuudesta):

Tulipa tässä vierailtua Tiimarissa. Tarvitsin ison kansion kuiteilleni ja laskuilleni, ja sellaisen löysinkin. Menin kassalle sitä maksamaan, ja myyjä sitten kysyi "Tarvitsetko muovipussin?" Minulla oli olkalaukku mukana, mutta päätin ottaa muovipussin, jotta laukkuuni mahtuisi vielä tavaraa (jos jotakin vielä ostaisin muualta). Sitten huomasin, että kassakoneeseen myyjä löi 20 sentin lisän tästä muovipussista. Tämä on pieni asia, mutta hieman naurettava, koska A) muovipussin maksullisuudesta pitäisi ilmoittaa ja B) yleensä muissa kuin ruokakaupoissa on käytäntö, että muovipussi on ilmainen.

Asiasta tekee järjettömämmän vielä se, että opiskelijana käytin kansiota ostaessa opiskelijastatuksestani saamaa -10% alennusta. Koska Tiimari on muutenkin sellainen paikka, ettei siellä juuri kukaan tule kassalle useamman kymmenen euron ostoksien kanssa (luulisin, että keskiverto-ostaja ostaa kerralla alle 10 eurolla), niin se -10% tarkoittaa yleensä senttejä, ei euroja. Jos kerran näistä muovipussien maksullisuudesta ei tiedoteta, niin minusta on järjetöntä edes pitää tällaista alennusta, jos kuitenkin se voitto menee muovipussista maksamiseen. Toki kyllähän jokainen kerrasta oppii, mutta minusta se yksi kertakin on periaatteellisesti liikaa.

T: Nimimerkki "QED:n HDMI-kaapelin omistaja" :D

7. tootsi

tootsi Runkku Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    46
    Samaa mieltä. Ja onhan se kihnua periä maksua muovipussista.

Fruittari :king:

8. KinZZa

KinZZa Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo kyllä itsellänikin pännii. Muistelisin, että R-kioskilla on ollut samanlainen käytäntö: ostan esim. kaljatölkkejä muutaman kappaleen (en siis monipakkausta) ja tahdon ostoksilleni pussin, niin pussista peritään maksu. Nykyään olen oppinut näissä tilanteissa kysymään, maksaako se - pussi siis. Onhan se säälittävää - kysyminen siis. Pieniä asioitahan nämä ovat, mutta tällaiset pitäisi kieltää.

9. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    Sano sama Jack Bauerille :)

10. ElvisThePelvis

Saadut tykkäykset:
    179
    Hyvä juhaa!!! Täsmälleen näin! :) :) :) :) :)

11. nepa

nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1 401
    Jack Bauerin manpurse.

Mutta koska on jo todistettu, että MacGyver päihittää Jack Bauerin niin miksi manpurse on sitten niin miehinen, kun kerran Agnuksellakaan ei sellaista ole?

12. JP

JP Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    2

Edellä mainituista asioista julkisesti nariseminen pitäisi kieltää.

--
    JP

13. Grr

Grr Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Vastaaminen ketjuun viestillä, jonka sisältönä on 'lähetin sinulle privaattiviestin/sähköpostia'. Mielellään siten, että quotattuna on älytön määrä tekstiä.

HEI HALOO, ei meitä muita kiinnosta.

14. DVB-G

DVB-G Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    30
    1) Hyönteiset.

Tänään sain vihdoin kiinni kämpässäni päiväkausia pörränneen oudon parin millin kokoisen lentävän öttiäisen. PRF 6-68 spray sen nukutti ja kiedoin örkin vessapaperiin ja panin roskapussiin, herätköön siellä tai olkoon koomassa lopun ikäänsä.

Olio piti kärpäsmaista pörinää kun se kerran korvan ohi lensi. Ei siis hyttysille ominaista ininää, vaan matalataajuisempaa. Käsittämättömän matalataajuista noin pienelle otukselle.

Se lenteli edestakaisin monitorin editse monet kerrat. LCD-paneeli tuhoutuisi sprayliuottimeni käytöstä, joten en voinut silloin metsästykseen lähteä. Muualla kuin monitorin edessä ollessaan tuo lähes äänetön ja näkymätön kiusalainen oli ihmisen havaitsemattomissa, missä lie piileskeli hän.

Mutta tänään vihollinen teki kohtalokkaan virheensä, istui oikealle käsivarrelleni, ja vasemmalla kädellä sain aseen esille, yksi suihkaus, ja olio taintui, ja kättä kääntämällä se tipahti peiton päälle, ja annoin pari laukausta perää, sitten vessapaperilla siirsin saaliin vessapaperille ja käärin sen rullalle, litistämättä lentäjää lyttyyn.

Sikäli kun uskalsin nopeasti tajutonta/kuollutta vihollista katsoa, yäk, lue topikin otsikko ja replyni kohta 1), olio oli minulle tunnistamaton. Sillä oli punainen pyöreä pää tai punaiset pyöreät silmät, en osaa tarkemmin sanoa kun sivulta käsin vain uskalsin katsoa. Ja muu ruumis ei näyttänyt ihan hyttyseltä eikä kärpäseltäkään, en tiedä mitä rotua se oli. Perkele kun alkaa kutittaa joka paikkaa kun asiaa ajattelee, on pakko lopettaa olion kuvaileminen, muuten tulen hulluksi.

Kämpässäni on vuodessa suunnilleen nolla pilkku jotain lentävää hyönteistä. En niitä siedä, enkä sisälle päästä. Aina kun piru sisään pääsee, se pilaa elämäni moneksi päiväksi ennen ja jälkeen metsästyksen.

Koska inhoan SuperRaidin ja Baygonin/Baitionin hajua, pyrin täsmäampumaan oliot tainnoksiin liuotinsprayllä. Liuottimet eivät haise kun pari minuuttia. Mutta vaaditaan suora osuma.

Hämäkäkkyräisten annan tepastella kämpässäni, meillä on yhteinen kommuuni. Muut vipeltäjät passitan kohdattaessa autuaammille metsästysmaille.

Kovasti minua nauratti BB-talossa tyyppien tyhmyys: rakensivat 6-jalkaisen vale-hämähäkin pelotellakseen erästä asukkia! Hyi helvetti, kyllä minäkin inhoan kaikkia 6-jalkaisia. En ole niihin koskenut enkä aio koskea ikinä. Hämähäkit ovat 8-jalkaisia, ne ovat kivoja otuksia. Voisin jopa pitää sentin...metrin kokoista karvaista 8-jalkaista köpöttelijää lemmikkinä, olisi kiva kun se kipittelisi pään päällä ja pitkin selkää. Mutta en jumalauta mistään hinnasta aio koskea 6-jalkaisiin, eli Pelkokertoimessa ollessani lähtisin kirkuen pakoon heti kun metriä lähemmäs tulisi edes kuminen 6-jalkainen ällötys.

15. ElvisThePelvis

Saadut tykkäykset:
    179
    Tuttavuuden hyväksikäyttö (ns. siipeilijät)

Nykyään on alkanut se eniten ärsyttämään, kun tuttavat (en tarkoita olla seksistinen mutta valittevasti yleensä naiset) hyväksikäyttävät minua (sillä ei-mukavalla tavalla :D) tietyissä tilanteissa, mutta saavat asenteellaan ja olemuksellaan sen tuntuvan vähäpätöiseltä jutulta. Kyllä, puhun nyt rahasta ja siitä, että joutuu tarjoamaan. Tämä pieni(suuri) asia pitäisi kieltää.

Olen aina ihmetellyt miten joillakin ihmisillä on pokkaa hyötyä toisesta (toki voidaan alkaa miettimään myös Kela-opiskelija- tai vanhemmat-lapsi -suhteita, mutta minusta tilanne näissä on monimutkaisempi). Esimerkiksi, minulla on ystäviä , jotka ovat hyvintienaavia ja selkeästi varakkaampia kuin minä. Joskus kun heidän kanssaan on vaikka viihteellä, niin toki sitä tulee hyödyttyä toisen tarjoamisvalmiudesta. Toisaalta, minulla on aina se periaate, että sen minkä hyödyn niin sen maksan takaisin/korvaan. Sen sijaan jotkut ihmiset elämässäni vaikuttavat jopa olettavan, että minä tarjoan ja että minulle se tarjoamissumma ei merkitse mitään, eivätkä edes näytä harkitsevankaan hyvittämistä.

Itse edustan sitä koulukuntaa, että periaatteessa minusta minkääntyyppisessä ihmissuhteessa tarjoaminen ei ole velvollisuus, vaan sen pitäisi tapahtua enemmän siitä, että itsellä on hyvä fiilis ja haluaa tarjota. Toki myös hauskanpidon yhteydessä tulee monesti olo, että haluaa tarjota, koska ei vaan halua alkaa sekoittamaan rahaa ja vastuuta tarjoamisesta muiden ja itsensä hyvään oloon. Jos kuitenkin se menee siihen, että on itse tarjoamassa lähes koko ajan tai selkeästi niin, että toinen tarjoaa vähemmän, niin minusta se on arvelluttavaa. Sellaissa tilanteissa en voi käsittää miten toisella ei omatunto/oma järki tai viimeistään kunnioitus itseään kohtaan sano, että "Haluanko minä olla hyväntekeväisyyskohde ja onko se oikein, jos olen muuttunut riippuvaiseksi tutun (ei puolison tai vanhemman... vaan tutun) lompakosta". Ehkä se riippuu kasvatuksesta... Tai ehkä se riippuu siitä (joidenkin naisten kohdalla), että vaikka tasa-arvoisia halutaan olla, niin tietyissä (yleensä itseä hyödyttävissä asioissa) halutaan pysyä vanhoissa kaavoissa.
    Tasapuolisuuden nimissä sanottakoon, että toki minulla on myös naispuolisia tuttuja, jotka melkein aloittavat riidan, jos pyytää saada tarjota baarissa yhden siiderin. Tämä on mielestäni ihailtava luonteenpiirre, vaikka ei noin jyrkkä tarvikaan olla.

16. rauer

rauer Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    "Juurikin näin"

Tästä on pakko aueta jo toista kertaa, kun tuon käyttö näyttää leviävän kuin kulovalkea. Perkele, se ei ole suomea!

Kirjoittakaa vaikka "juuri näin", "näin juuri" tai "näinpä juuri", mutta jättäkää se hemmetin kin-pääte pois!

17. ElvisThePelvis

Saadut tykkäykset:
    179
    Tässä yksi syy lisää minkä takia ei kannata mennä armeijaan. Nimittäin itse kuulin tuon -kin -päätteen käytön ensimmäistä kertaa alikersanttien suusta. :)

18. Xantaks

Xantaks Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    EDIT: Juu täällä päin tuon -kin päätteen käyttäminen on ollut jo aika yleistä :D. Myös itse olen sortunut välillä tuon käyttöön, mutta pikku hiljaa alkaa tuon päätteen käyttäminen häviämään. Se ei ole todellakaan Suomea ja sen käyttäminen häiritsee.:grr:

19. DVB-G

Saadut tykkäykset:
    30
    Juurikin näin, sitten Mansikin, lopuksi näin vielä Rekunkin.

20. DVB-G

Saadut tykkäykset:
    30
    Ja perkele, suomea äskeinen replyni on, vaikka joku muu muuta höpisee.