Pienten sekalaisten kysymysten ketju.

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana juhaa, 06.06.2005.

1. dille

dille Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyy muutaman tonnin edestä lentämiseen käyvää Blue1:n arvoa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että nuo käyvät myös SASin lennoilla. Olenkin tässä yrittänyt etsiä lähdettä, josta löytäisin SASin alennuslentoja. Kun heidän sivuiltaan menee kohtaan "offers" ohjaavat he Blue1:n sivuille. Eikö he tosissaan myy tarjouslippuja esim. Nykiin, Kuala Lumpuriin tai Shanghaihin, mihin noita yleensä tarjotaan?

Blue1:n kohteet on koluttu, eikä noihin jaksaisi siis lähteä. Esim. KLMllta tulee ketjuposti, jossa kerrotaan ajankohtaisista halvoista lennoista. Löytyykö SASilta tuollaista?

2. TheJambo

TheJambo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Matemaattinen ongelma, en tiedä mistä se oikein tänään päähäni putkahti. Itse en ole oikein matematiikka-nero :OI

Miten lasketaan seuraavanlainen tehtävä:

Auto A kulkee nopeudella 80 km/h tietä, joka menee suoraan eteenpäin. Auto B kulkee viereistä tietä, joka kuitenkin kääntyy koko ajan oikealle, mutta on suora. Auto B kulkee nopeutta 120 km/h. Sivusta katsottuna autot näyttävät kulkevan koko ajan samassa kohdassa.

Nyt kuuluu kysymys että missä kulmassa tie, jolla Auto B kulkee, on ? Tai siis miten kyseinen tehtävä ratkaistaan?

Liitteenä vielä kuva.

Liitetyt tiedostot:

3. GonD

GonD Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    cos?=A:n nopeus/B:n nopeudella, cos^-1(A/B)=?, ? tässä siis kulma. Esimerkissä kulma ~48 astetta.
    Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

4. Dr. G.

Dr. G. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Samoilla linjoilla. Annetuilla luvuilla vastaisin 48 astetta (=arc cos (2/3)). TheJambo, opit kyllä enemmän kun mietit ja teet matikan tehtäväsi itse :p

hmmm... seuraava pikkukysymys kuuluu, että miten tämä on mahdollista? Lienee ok, jos ajatellaan suoruutta auton kuljettajan näkökulmasta, unohdetaan painovoima ja ajatellaan, että suoraa on kunhan ei tarvitse kääntää rattia pysyäkseen tiellä. Jaa niin, ja oikealle kääntymistä katsotaan kohtisuoraan maanpintaan nähden, ylhäältäkäsin vaikkapa.

Ja varsinainen kysymys. Pahoittelen, jos tätä on jo kysytty ja vastattukin tässä ketjussa. Miksi toinen Helsingin kaasukelloista on "luuranko"? Onko se jäänyt kesken, onko osin purettu vai onko kyse jostain muusta?

Kerta kiellon päälle. Mitä se sininen pieni vain toisinaan vilkkuva valo on metronkuljettajien kellon vieressä. Kello on siis siinä laiturin lopussa kiskojen vieressä. Kertooko se jostain aikatauluongelmista vai mistä? Ja tämäkin siis Helsinkiaiheinen kysymys.

Vastauksen kolmanteen kysymykseeni löysinki iha itte! Se on jyrkät metroradat, vähempi meteli sekä herra Gaulle ja ranskalaisten moraalin kohotus WWII:n jalkeen :) Tietty Misukan lobbaus ja rahanahneus saattavat olla osasyitä. Kysymyksen voitte arvella wikipediasta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tired_metro

5. TheJambo

TheJambo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Sain yo-kirjoitusten jälkeen matikasta tarpeekseni vähäksi aikaa :)

Joo tarkoitin ylhäältä katsottuna. Vaikea selittää. Kiitos kuitenkin teille kun vastasitte. Mulle aiheutti lähinnä päänsärkyä.

6. nepa

nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1 394
    Miksiköhän Opera-selaimeni jää lataamaan DVDPlazalla jokaisen threadin viimeistä kuvaa ikuisesti ja sen takia ei mene threadissa oikeaan kohtaan vaikka "go to first new post"- nappia on painettu?
    Viime viikolla kaikki toimi vielä oikein. Erittäin paljon päähän ottava bugi.
    Ovatko muut Operan käyttäjät huomanneet samaa?

7. Ize

Ize Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on hiukan erinlaisia ongelmia Firefoxilla, kotona kun luen Plazaa jää selain jumiin pitkiksi ajoiksi. Olen sorsista koettanut tutkailla mikä mainosbanneri tai vastaava jumin aiheuttaisi, mutten ole keksinyt sitä. Töissä käytän juurikin samaista selainta (ja versiota), eikä jumeja synny. :eek: Java ja -skriptiasetuksetkin pitäisi olla samat ... joku viirus, jonka työpaikan palomuuri torppaa heti kättelyssä? :D

8. Pazze

Pazze Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    151
    Millä saa t-paidan kainaloista koppuraiset hiki-dödö -kovettumat pois? Paras vinkki tähän saakka on ollut, että leikkaamalla koko kainalon, mutta onko jollakulla rakkaalla plazalaisella hyvää äidiltä-pojalle periytyvää vinkkiä? Mulla kun on yks rakas (kyllä, Pazze on hempeä ja tunteellinen) bändi-paita (ja uteliaille tiedoksi, että kysessää on Disneyland After Dark vuodelta -94???) ja siitä pitäis saada ne koppurat pois...

9. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Eikö normaalit Ariel ultra tai hOmo sensitive auta? :D Sitä vaatetta vois sitten kokeilla liottaa ennen koneeseen laittamista huuhteluaineessa ja yrittää nyrkkipesulla saada tahraa pehmeämään.

10. marcoolio

marcoolio "JTX: en wareta" Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    8
    60-luvulla joku mummo kertoi Hyvinkään torilla, että olisi yhden kerran kokeillut pestä paitansa. Temppu kuulemma toimi myös ladyn omien kainaloiden aromivirheeseen. :)

11. Pazze

Saadut tykkäykset:
    151
    :D

Nää on toki hyviä neuvoja, mutta eeeeeeeeeeeeei tepsi. Lisää ja PAREMPIA neuvoja kaivataan, sillä kyseessä on monella tapaa muistorikas vaatekappale...

12. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Sitten voisit kokeilla sappisaippuaa. Sillä sain itse joskus arvokkasta Hilfiger kauluspaidasta tussinjäljen irtoamaan, mikä tuli kosteissa pikkujouluissa. Tehoaa myös muihin vaikeisiin tahroihin. Sellaista saa palana ainakin suurista marketeista, mut jotkut kangaskaupat myyvät parempilaatuista kamaa.

13. Pazze

Saadut tykkäykset:
    151
    No jotain tällaista vois kokeilla, sillä nuo normaalit pesuaineet yms. on jo kokeiltu! Koska tämä on pienten sekalaisten kysymysten ketju, tekis mieli kysyä että miten ihmeessä tussi ja kosteat pikkujoulut liittyy toisiinsa, mutta antaa olla. Keskitytään nyt vaan mun ongelmaan!

Paras vinkki, tai mistä mä sen tiedän ennen kokeilua, on tähän mennessä ollut: http://www.omo.com/fi/fi/index.php.

14. Baron

Baron Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  15. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Lisätään vielä oma konsti. En tiedä onko kyseiseen tilanteeseen, kuinka hyvä. Mutta erilaisiin tahroihin vaatteissa, pöytäliinassa, matossa jne. olen parhaaseen tulokseen päässyt Havu mäntysuopaa käyttämällä ja nimenomaan liuosmuodossa, myydään ainakin litran pulloissa.

16. JiiTee

JiiTee Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Olisiko tämä : http://statistik-gallup.net/V11***dvdplaza_fi/fi/ISO-8859-1// ?
    Kävijämäärämittaukseen liittyvä yhden pikselin kokoinen gif-kuva. Toisinaan näyttää tuolta serveriltä tulevan vastaukset todella hitaasti.

17. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Joo se vaikuttaa hidastavan. Ei ilmeisesti pysty mitään tekemään, että se ei jumittaisi?

18. lorkki

lorkki Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko suositeltavaa liimata/liisteröidä lasikuitutapettia vanhan tapettipohjan päälle?

Remppa menossa ja tapettia pois ottaessa se splittaantui, joten seinään jäi ohut kerros paperia kauttaaltaan, itse "tapetti" lähti kiltisti pois. Tällä hetkellä pinta on kyllä todella sileä ja muuten valmis uutta kerrosta varten.

19. Hattori Hanzo

Hattori Hanzo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    Kuinka painekyllästetty puu tarkkaan ottaen valmistetaan?

20. woortson

woortson Tuttu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Suihkuttele saippuavettä paperin päälle niin sen irroitus on helpompaa.Saippuaa ei tarvi kuin pikkutilkka. Jos paperi on kunnolla kiinni seinässä ei sen tapetin alle jäämisessäkään pitäisi haittaa olla.