Pienten sekalaisten kysymysten ketju.

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana juhaa, 06.06.2005.

1. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Kysymys on ElvisThePelvisille. Luet kuitenkin tätäkin ketjua.

Kun sä noin tarkasti mietit noita ostoksia ja kaikki pitää olla tyylikästä, digikamera, sytkä, sikarin polttamiseen liittyvät asiat jne. Kiinnostaa, että mikä kännykkä sinulla on käytössäsi?

2. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Ensiksi täytyy sanoa, että mä olen aina epäillyt, että mulla on korkeampia voimia, kun pystyn aavistamaan asioita. Normaalisti mä EN lue tätä ketjua, mitä nyt joskus kerran muutamassa kuukaudessa katselen mitä tänne on kirjoitettu. Nyt kuitenkin juuri kun Gordon sai kirjoitettua viestinsä minulle tuli tarve katsoa tänne, ja mitäs löytyikään... :D Mistähän saisin tietää mikä mun midichlorian-luku on?

Niin, no mulla on Samsungin musta SGH-D500 -kännykkä http://www.samsung.com/fi/products/mobilephone/gsm/sgh_d500.asp
    Ostin sen niihin aikoihin, kun se tuli myytiin. Itse asiassa sen osto ei ollut niin suunniteltu juttu. Olin menossa ostamaan Nokian muotisimpukkaa, mutta tapani mukaan halusin varmistaa, ettei muita minua miellyttäviä valintoja ole. Myyjä sitten laittoi eteeni tämän D500-kännyn ja rakastuin ensisilmäykseltä -- varsinkin kun kyseinen kännykkä oli valittu parhaaksi kännyksi vastikään.

Kyllä tämä on palvellut minua todella todella hyvin. Erityisesti rakastan tuota aukaisu/vastaamis-mekanismia. Kun tähän lisätään, että Samsungin käyttölogiikka on mielestäni parempi kuin Nokian ja sama koskee kestävyyttä, niin D500 oli todella onnistunut osto. Ja kun tietää noiden Nokian muotikännyjen maineen, niin oli todella onni, että myyjä esitteli mulle D500:n. No, tosin mä jokin aika sitten ostin äidilleni lahjaksi Nokian kultaisen L'amour -kännyn, joka on loistava peruskänny.

Lyhyt vastaus: Samsungin D500 -kännykkä mulla on :D Ja niin tyytyväinen olen siihen, että kun seuraavan kerran pitää ostaa kännykkä, niin ostan Samsungin D-sarjan mallin.

3. LOP

LOP Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    49
    En tiedä sitten, oliko kysyjä tässä tilanteessa vailla kotimaisia sivustoja, eikä ulkomaisia. Nierlehän käytännössä on vain suomennettu saitti ja sillä ei ole edes suomalaista tilinumeroa kun verrataan esimerkiksi Kitupiikkiin. Jos kysyjän alkuperäinen vaatimus olisi tullut selville paremmin, niin Nierlenkin olisin tietty esitellyt vaihtoehtona.

EDIT:

Oma kyssäri. Onko tämä joku oma ongelma, vai aukeaako teilläkään http://www.jippii.fi/news/ -sivuston uutiset "Lue lisää" -napin kautta? Itselläni uutiset aukeavat vain otsikkoa napsauttamalla. Onkohan vika selaimessa, KÄYTTÄJÄN VEHKEISSÄ vaiko jossain ihan muualla? Ensimmäisen vaihtoehdonhan testaisi aikasta nopeaa...

Selain: Mozilla Firefox 1.5.0.4

4. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Ei toimi minullakaan IE:llä eikä Firefoxilla.

5. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    No juu. En nyt tiedä, että onko tuo kitupiikkikään niin suomalainen, paitsi tuon tilinumeron osalta :)

6. marcoolio

marcoolio "JTX: en wareta" Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    8
    Käsittääkseni prosessissa käytetään hyväksi korkeaa painetta ja lämpötilaa. Puutavara suljetaan tiiviiseen tilaan, jonne johdetaan kyllästeainetta. Tilan painetta ja lämpötilaa nostetaan, kunnes kyllästeaine saavuttaa kriittisen pisteen ja muuttuu fluidiksi. Ylikriittinen aine tunkeutuu puuhun läpikotaisin. Jos joku tietää tarkemmin, kertokoon.

(edit) Otinpas selvää...

Eli. Normaali kyllästystapa on laittaa puutavara suljettuun tilaan, jonne imetään aluksi vakuumi ilman poistamiseksi, seuraavaksi sinne johdetaan kyllästysainetta ja painetta nostetaan. Painekyllästettyä puu luokitellaan kyllästysaineen läpäisysyvyyden perusteella eri luokkiin.

http://www.cwc.ca/products/treated_wood/preservatives/process.php
    http://www.durable-wood.com/treated/choosing.php
    http://www.rakentaja.fi/suorakanava/verkkolehti/puukoulu/puukoulu13.htm

Modernimpi hi-tech-tapa on käyttää sitten tuota mainitsemaani ylikriittistä kyllästystä. Liuottimena toimii ylikriittinen hiilidioksidi. Kyllästeaineista en tiedä.

http://www.irg-wp.com/documents/2005/lateandcorrected/IRG 05-20316.pdf

7. Baron

Baron Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    "Lue lisää" -linkit yrittävät osoitteeseen http://www.jippii.fi/news/[B]?[/B] <- kysymysmerkin perästä puuttuu selvästi jotain.
    Joku muu testatkoon ne käyttäjän vehkeet, itse väittäisin vian kuitenkin olevan ihan tuolla sivun koodissa.

Yksi linkki lisää:
    http://www.kestopuu.fi/63.html

"Puuta teollisesti kyllästettäessä voidaan käyttää kolmea erilaista kyllästysainetyyppiä; C-kyllästeitä joissa tehoaineena ovat kupariyhdisteet, CC-kyllästeitä joissa tehoaineina ovat kupari-kromi-yhdisteet tai CCA-kyllästeitä joissa tehoaineina ovat kupari-kromi-arseeni-yhdisteet."

"Arseenin käyttöä ollaan kuitenkin rajoittamassa ja CCA:n rinnalle onkin kehitetty ympäristöystävällisempiä arseeni-vapaita ja arseeni-kromi-vapaita vaihtoehtoja. Esimerkiksi pihakalusteissa käytettävä kyllästetty puu on sekä arseeni- että kromi-vapaata ja siinä on siis tehoaineena käytetty ainoastaan kupariyhdisteitä."

edit: No juu, tarkemmin katsoen tämä sama asia löytyi myös tuolta marcoolion linkittämältä rakentajan sivulta.

8. The evil weasel

The evil weasel Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinka pitkälle pyöreä metallista valmistettu esine jonka paino on 100kg, pystyy matkaamaan avaruudessa kun lähtönopeus on 50m/s? Pitääkö avaruudessa leijailevat hiukkaset ottaa asiassa huomioon? Entä taivaankappaleiden kuten auringon vetovoima? Hiipuuko esineen vauhti vai jatkaako se matkaansa loputtomasti jos se ei törmää mihinkään kiinteään esineeseen matkansa varrella?

9. nepa

nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1 394
    Se jatkaa matkaa ikuisuuksiin ellei jossain vaiheessa törmää johonkin. Nopeus voi välillä muuttua pölyn, gravitaatiokenttien, yms. vaikutuksesta, mutta jos kappale ei törmää mihinkään niin periaatteessa se jatkaa matkaa ikuisuuksiin.
    Nopeus on aina suhteellista, joten koskaan kappale ei pysähdy vaan johonkin toiseen kappaleeseen verrattuna se on aina liikkeessä.

10. Jürgen

Jürgen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Onko niiles ostanut auton?

11. Terris

Terris Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Ajattelin ostaa tuollaisen IPodin Nanon, ja tuli mieleen, että saako kaupasta ostetulta cd:ltä laitettua musiikkia siihen? Entä miten sen saa liitettyä autoon, että voi siitä valita musiikit? Huononeeko laatu?

12. TheJambo

TheJambo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2

Saa laitettua musaa cd:ltä..ekaks pitää ripata jollain ohjelmalla se cd koneelle ja sitten vaan biisit iTunesiin.

Autokytkennästä en tiedä.

13. Captain Pimp

Captain Pimp Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    TheJambo, miksi olet hylännyt chatin?

14. anttha

anttha Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo.
    tuskin liikaa autokäyttöön

15. dille

dille Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos käyttää Apple Lossless Codecia, saa olla kyllä astetta mahtavampi kultakorva, että eron huomaa(edes hyvillä laitteilla).

Mistä löydän SASin tarjoukset?

16. DTSMan

DTSMan Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Eihän tuota eroa voi huomata koska tuossa ei bitit mihinkään huku koska lossless on häviötön pakkaus :)

17. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    www.pallontallaajat.net Kannattaa tutustua, jos mieli tekee halvalla reissuun.

18. Cress

Cress ~ Samppa ilman huumoria Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Miksei rippaa vain suoraan iTunesilla?

19. Eastwood1

Eastwood1 You brought two too many. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Mikä saa ihmisen punastumaan?

20. I-man

I-man Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Lyhytaikanen henkinen stressi, esim. hävetys, saa elimistön erittämään stressi-hormoneja, jotka laajentaa ihon hiusverisuonia. Sama tapahtuu myös fyysisessä stressissä.