Pitkäkantoisia näppis&hiiri yhdistelmiä?

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana -Force-, 27.11.2005.

1. mobileZ

mobileZ Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on tuo ensimmäinen versio diNovo:sta. Toimii ainakin 5m päästä, kauempaa en ole kokeillut kun ei ole ollut tarvetta moisiin etäisyyksiin.

Edit: tuollahan tuo lukeekin "Extended range of up to 60 feet means virtually no interference from other devices." Eli lupaa 18 metriä kantamaa. :)

2. matarvai

matarvai Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Aina vaan ei oikein nuo mainos tekstit vastaa todellisuutta. Itse tarvitsisin noin 6,5m päästä käyttää konetta. Nykyinen Logitech MX yhdistelmän näppäimistö toimii, mutta ei hiiri. Jos haluaa pelata jotain tykiltä, niin tuo hiiri olisi ihan kiva ja tuo dinovon näppis on niin mahtava että ajattelin siihen vaihtaa.

3. jartar

jartar Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No itselläni on tuo setti ja ottaa oikeasti kaukaakin. Kokeilin juuri kirjoittaa näppiksellä silleen että kävelin omasta yksiöstä hissille ja näpyttelin tekstiä.
    Ja kaikki kirjoittamani oli näytölle tullut. Muutama seinä tulee vastaan ja matkaa sen 15 metriä.
    Hiirtä olen päässyt kokeilemaan näköyhteydellä ehkä 8 metrin kantamalla ja toiminta on virheetöntä. Tällä kertaa noihin spekseihin voi luottaa koska bluetooth 2.0 standardit edellyttävät sen 18 metrin toimivuuden.
    Eli kantavuus riittää ihan varmasti! Ja kyllä tätä näppistä voi hyvillä mielin kehua. Paras näppis nimittäin mihin allekirjoittanut on koskenut :)

4. matarvai

Saadut tykkäykset:
    1
    Kiitos tiedosta, lähti samantien tilaukseen tuo näppis/hiiri yhdistelmä.

5. Jehki

Jehki Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli ostettua tämä näppis ja ongelmia piisaa... Pöytäkoneessa näppis toimii mainiosti, mutta HTPC:ssä ei. Tulee virheilmoitus: "Laitetta ei voi asentaa. (koodi10)". Välillä se toimii noin 2 sekuntia, eli USB-RF vastaanottimen ledi palaa hetken ja sammuu saman tien. BIOS:issa näppis toimii, mutta kun Windowsin lataa, loppuu käyttö. Onkos kenelläkään rakentavia ehdotuksia? Olisko virtalähdeestä kiinni? Powerina Nexuksen Silent joko 300 tai 350W. Näyttiksenä ATIN 9250, 1 kovalevy, dvb-c kortti, PCI äänikortti ja integroitu verkkokortti.

6. mobileZ

mobileZ Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Koitas vaihtaa tuon usb-tikun paikkaa koneessasi.
    Ja olithan Administrator:ina sisällä kun ensimmäisen kerran käyttis sen laitteen havaitsee?

7. Jehki

Jehki Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    USB paikkaa on siiretty useampaan eri slottiin ja 1 ainoa käyttäjätili on tehty eli sekin on tietääkseni admin.

edit: laitehallinnassa näkyy myös HID-laitteen kohdalla huutomerkki ja ajurien uudelleen asennus tuottaa saman virheilmoituksen. Ajurina on siis XP:n oma ajuri.

8. Tata-san

Tata-san Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kiinnostuin tuosta Logitech diNovo Media Desktop Laserista. Ainoa vain mikä ottaa päähän on tuo hinta ja että pitää ottaa hiiri samassa (mitään käyttöä ei tuolle hiirelle tule olemaan). Kuinkas tuo irroitettava numero-osa, voiko sitä käyttää vaikka kaukosäätimenä? Jostain olen joskus lukenut, että se kykenesi semmoiseen...

9. jartar

jartar Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Siis tuota numero-osaa logitech kutsuu bluetooth remote commanderiksi eli tuossa vastaus sinun kysymykseesi. Eli sitä voi käyttää bluetooth kaukosäätimenä. Ei siis tavallisena IR kakena.

10. Kaitzu

Kaitzu Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    43
    Nyt on pc-käytössä langattomana Logitech Cordless Dekstop Pro (näppis + hiiri) ja olis tarkoitus laittaa nämä tulevalle htpc:lle. Mutta pc:lle ois tarkoitus hommata Logitech Cordless Desktop Comfort-sarja eli kun koneet sijaitsee samassa huoneessa, niin tulee "ongelmia" tyyliin PC:n hiiri liikkuukin yhtäkkiä htpc:n näytöllä jne ??

11. FatM

FatM Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kumpi olisi kannattavampi hankinta dinovo 2.0 vai dinovo laser? Kumpi muuten on uudempi malli? Löytyykö muita eroja kuin eri hiiri ja dinovo 2.0 sisältää ilmeisesti ps/2-liittimen. Tästä johtuen 2.0-malli toimii ilmeisesti myös Windowsin ulkopuolella (BIOS) ja Laser-malli taas ei toimi. Kertokaa olenko oikeilla jäljillä! Ja toistona vielä: KUMPI ON KANNATTAVAMPI OSTOS?

Laser-mallin saa noin 180€ pintaan ja 2.0-malli kustantaa noin 195€!

12. jartar

jartar Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tähän aiheeseen perehdyin ennen diNovon ostoa. Laser diNovo sisältää paremman hiiren (Laser MX1000, dinovo 2.0 MX900). Lisäksi se käyttää uudempaa bluetooth 2.0 +EDR tekniikkaa. Sen parannukset verrattuna dinovo desktop 2.0 käyttämän bluetooth järjestelmän suhteen ovat ylivertaisia.
    Se omaa pidemmän toimintasäteen, monta kertaa nopeamman tiedonsiirron, suojatun lähetyksen ja kaiken hyvän lisäksi se vie vähemmän virtaa!
    Ja kyllä, laser versio toimii myös windowsin ulkopuolle. Hienosti buuttaa biossiin :)
    Tämän selityksen jälkeen ei varmaan tarvitse kertoa kumpi kannattaa ostaa :p

13. FatM

FatM Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Isot kiitokset!

14. aarno2815

aarno2815 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    137
    Sain tänään kyseltyäni kuulla Mikromajasta, että myös vanhempi 2.0 mallin pitäisi toimia biosissa. Tämä edellyttää kuulemma USB-liitäntää, ei toimi PS/2 liitännällä, joka minulla on adapterin avulla ollut(vaatii myös oikean asetuksen BIOS'issa). Täytyypä kokeilla, tuota tietoa ei ole ennen annettukaan.

edit:minulla ainakin tämä 2.0 malli on toiminut loistavasti, katkoksia yhteydessä ei ole muistaakseni ollut lainkaan. En keksi, mikä siinä voisi olla paranneltava asia, paitsi tuo bios-yhteys, joka taas annettujen tietojen mukaan toimisi usb-liitännällä.

15. jartar

jartar Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No se on hyvä jos olet tyytyväinen omaan settiisi. Sehän se tärkeintä on.
    Pointtini kuitenkin on että nykyään ei edes kannata miettiä tuon setin ostamista.
    Se kun käyttää vanhempaa tekniikkaa ja on kaiken hyvän lisäksi kalliimpi kuin laser versio. Eli kaikinpuolin huono ostos tällä hetkellä.

16. aarno2815

Saadut tykkäykset:
    137
    Totta on, että laser on halvempi nykyisin ja parempi ostos. Halusin vain tuoda esiin sen, että 2.0 versio on täysin toimiva, toisin kuin 1.0 versio, joka minulla kuoli, mutta onneksi sain tuon uudemman version takuun puitteissa. Ykkösversio hukkasi usein yhteyden vastaanottimeen ja oli hankala taas liittää uudelleen.

17. pjs

pjs Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    biosista tosiaan legacy support päälle niiin toimii kaikki USB-näppikset ennen käyttiksen lataamista.

18. Kaitzu

Kaitzu Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    43
    Kallistun ehkä sittenkin mahdollisten ongelmien välttämiseksi tuon diNovon laittamiseen tähän päivittäin käytettävään pc:hen. Mutta Logitechin sivuilta en löytänyt mittoja näppäimistölle. Matalahan se on, mutta itse näppiksen pituutta kaipailisin. Tuollahan sais tuon hiiren parempaan paikkaan jos vaan näppisosan pituus on sopivan pieni.

Toinen joka hieman askarruttaa on tuo näppäinasettelu, kun olen pitänyt tästä jaetusta,joka on nykyisessä (Cordless Desktop Pro, sama löytyy uudemmasta Comfort-mallistakin).

Comfortin ehkä muuten ottasin, mutta sitten pitäis laittaa parempi hiiri.

Mutta jos joku ystävällisesti kertois näppiksen mitat, niin pääsis jatkamaan suunnittelua.

19. aarno2815

Saadut tykkäykset:
    137
    Eipä näköjään toimi minun Logitechini. Valinnat biosissa ovat:disabled, no mice ja all. Asetuksena minulla on all. Ei vaan toimi, laitteiston liitäntänä on usb. Mikähän auttaisi, että saisi tuon näppiksen toimimaan biosissa? Eipä ollut Mikromajan huollon ohjeista hyötyä. Muuten ei mitään ongelmia.

20. matarvai

Saadut tykkäykset:
    1
    Päivän verran olen nyt käyttänyt diNovo Laser pakettia ja täytyy kyllä kehaista. Toimii mainiosti pitemmänkin matkan päästä. Itselläni on koneen ja sohvan välissä noin 7m ja toimii todella hyvin. Vanha Logitech MX ei toiminut kuin tietyissä asennoissa sohvalla, mutta tällä on jo ilo tehdä hommia sohvallakin. Suosittelen!