Tänne tuli Samsungin Blu-ray soitin BD-P1400 ilman kaukosäädintä. Ei kuulemma onnistu pelkän uuden säätimen lähetys, vaan piti palauttaa koko paketti, no yli kuukausi siinä vaihdossa meni mutta sentään korvasivat palautuskulut!
Joulukuun alussa ostamastani Toshiban EP10:stä oli HDMI-portti rikki heti paketista, ottivat koneen mukisematta takaisin ja hyvittivät ostohinnan takaisin luottokortille. Tänään tuli sähköpostia jossa kerrotaan valmistajan tarkistaneen tuotteen ja kieltäytyvän soveltamasta takuuta. Kolme vaihtoehtoa: - Maksa 214.16 tuotteen korjauksesta - Maksa 11.96 kustannusarviosta - Maksa 0 ja tuote tuhotaan Mitä ne tollaisia kyselee? Rahat tuli takaisin, sama se kai mulle on mitä tekevät laitteelle. Vai pitäisikö maksaa kokeeksi kustannusarvio jos vaikka lähettävät pikkuvikaisen koneen takaisin?
Ilmoita, että kauppa on purettu virheen vuoksi. Muuten sieltä voi tulla vielä vaikka mitä vaatimuksia. Ihme vaihtoehdot tosiaan tossa kyselyssä.
Pixin sivujen kautta tilaus näkyy ihan oikein peruttuna ja takaisinmaksettuna. Taidan unohtaa koko asian.
Vaihtoehdoissa olisi jotain järkeä, jos eivät olisi rahoja jo palauttaneet. Mutta mikä ihme tuo kustannusarvio sitten ylipäätään olisi?
Mulle tuli tiistaina postia vuoden vaihteessa takuukorjaukseen lähettämästäni Toshiba telkkarista. Paluttavat korjattuna. Epäselviä viestejä pixmanian after-sales palvelusivulla ja sähköpostin välityksellä mahtui tähän odotusaikaan itsellenikin muutama. Viimeisessä mailissa tuli seurantanumero, mutta ei kerrottu mille kuljetusyhtiölle Tätä viestiketjua luettuani osasin kokeilla PNL:ää ja sinnehän se seurantanumero oli rekisteröity, mutta kuten muillakin - mitään sen rekisteröinnin jälkeen ei ole päivittynyt. N. 2 kuukautta siis kesti korjaus. Saapas nähdä millaisessa kunnossa vehje tulee takas...
Pixmania on paska mutta halpa, muuta ei voi sanoa. tilasin tai siis yritin tilata tv:en pixmaniasta ja tuotetta oli varastossa tilaus hetkellä, mutta seuraavana päivänä tuotteen toimitus kestäisi 8-10 päivään, joten odotin mutta taas oli sama juttu. lähetin pixmaniaan pari haukkumis sähköpostia, ei auttanut pätkääkään. Loppujen lopuksi olin odottanut tv:eetä noin 3 ja puoli kuukautta. Sitten peruin tilauksen ja kesti kolmisen viikkoa kunnes sain rahani takaisin. Ja nyt tilasin videotykin pixmaniasta ja 200:sadan tunnin päästä tykki oli rikki. Paskempaa paikkaa saa ihan tosissaan etsiä, jos löytyy paskempi paikka kannattaa harkita etsivän työtä
Tarinan ensimmäinen osa vaikuttaa asiakaspalvelulta jollaista muutkin suomalaiset ovat firman taholta saaneet kokea. Tarinan toinen osa taas on irrelevantti koskien myyjätahon tasoa webbikauppojen joukossa. Lähinnä se kertoo jotakin siitä kannattaako ko. henkilön osallistua esim. pitkävetoon suurin panoksin. Lisäksi voidaan kenties ihmetellä mikä saa kerran mielestään kaltoin kohdellun asiakkaan heti tilaamaan uudelleen samasta paikasta. Kenties sama henkilö myös koittaa kuumaa lieden keittolevyä toisenkin kerran eri sormella jo yhden näpin poltettuaan? Pixmaniasta ei kannata tilata kuin (korkeintaan) luottokortilla. Tämä siksi, että tarvittaessa herra Luottokunta käy penäämässä saatavansa...
Toshiba tuli tänään takas takuuhuollosta. Yllätys, yllätys, ei toimi. Lähtiessä TV oli täysin kuollut. Nyt etupaneeliin syttyy standby valo aina välillä kun pistää töpselin seinään. Lisäksi jostain syystä syttyy myös uniajastimen vihreä valo. Vihreä ja punainen valo tv:n etureunassa ei vaan ihan vastaa sitä visuaalista elämystä mikä LCD TV:n pitäisi tarjota. Ehkä jossain päin Eurooppaa ollaan erimieltä...
Hip hei, kun pixmania ei suostunut yhden epäonnistuneen korjauskierroksen jälkeen tuotteen hyvitykseen tai muuhunkaan kohtuulliseen tapaan hoitaa asia, otin yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen. Eilen oli sitten tullut pixmanialta maili ja lupasivat tv:lle noudon + hyvityksen, kun laite on takaisin heillä. Tuolta Euroopan kuluttajakeskuksesta sain todella ystävällistä täyden kympin palvelua. Jos on siis ongelmia ulkomaisten verkkokauppojen kanssa niin ei kannata menettää toivoa. Vielä en täysin huokaise, vasta sitten kun hyvitys on tilillä. On tämä sellainen "taistelu" ollut, että pienen kuluttajan uskoa oikeudenmukaisuuteen on välillä koeteltu toden teolla. Edit: Ja nyt on rahat tilillä, case closed
Tuskinpa vain, koska Pixmanialla ei ole edes sellaista vaihtoehtoa, että tilaus laskutetaan luottokortilta vasta siinä vaiheessa, kun lähetys on saatu liikkeelle. Pixmaniallahan on tämä yleisestä käytännöstä poikkeava "rahat meille heti, katsellaan sitten myöhemmin, löytyykö meiltä tilaamaasi tavaraa" -meininki.
Teksti on kopioitu Pixmanian sivuilta: PIXmania tarjoaa 4 turvattua maksutapaa: korttimaksu Visalla tai Eurocard-Mastercard-kortilla, PayPal, tilisiirto ja Nordea Solo Internet Banking-pankkisiirto. Kun Käyttäjä maksaa pankki- tai luottokortilla, maksu veloitetaan tililtä tilauksen lähetyksen jälkeen, paitsi jos maksupalvelut eivät anna lupaa veloittaa tiliä. Siinä tapauksessa tilausta ei voida vahvistaa. Luottokorttimaksut on turvattu " Secure Socket Layer "-turvajärjestelmällä, joka suojaa Käyttäjän pankkitietoja niiden siirtyessä verkkoon.
Tilauksen lähetys tarkoitti tapauksessani ajankohtaa, jolloin alkoivat toimittaa lähetettä omalle varastolle. Tästä kesti vielä 11 vrk (pääsiäinen) että paketti siirtyi lähettifirmalle seurantaan.
Tuli laitettua Toshiban telkku tilaukseen ja tänään tuli ilmoitus, että on toimitettu PNL:n toimesta. Katsellaan kauan tässä menee .
Ei kannata sitten säikähtää sitä pnl:n oma seurantasivua, koska se päivittyy vasta kun tavara on saapunut suomeen. Itsellä on mennyt 5 arkipäivää ja paketti taitaa tänään saapua lähipostiin. Mites, saako ulkomaan tilauskoodilla haettua postista tavaran ulos, niinkuin suomalaisella?? Olen kuullu että saa ja ei saa :hitme: Olisi mukava saada viikonlopuksi tv kotia, eikä vasta ensviikolla.