Mulle tuli Sonyn tv jo viime vuoden marraskuussa ja tietysti matkalla kolhiintuneena. Tähän päivään asti olen taistellut hyvityksestä, takaisinlähettämisestä ja kaikesta mahdollisesta, mutta nyt se on loppu - ikuisesti tuon puljun kanssa. Joten varautukaa siihen, että jos tulee jotain ongelmia, niin sitten teillä on todella ONGELMIA! Elikkä reklamaatioiden käsittelyä he pitkittävät (väsytystaistelua?) ja maksajana olet sinä.
Tämä tapaus nyt ei koske telkkaria mutta olkoon... Hankin Pixmaniasta viime syksynä LG:n HD DVD/BD -comboaseman, jonka kyky toistaa levyjä heikkeni äkisti. Huolto ei onnistunut Suomen LG:n kautta (ilmoittivat näin LG:n puhelinpalvelussa), vaan kehottivat lähettämään myyjätaholle eli täyttelemään kaavakkeita Pixmanian after sales palvelussa. Tein näin, paketti lähti UPS:n kyydissä ja oli perillä Ranskassa 13.1.2009. He lähettivät laitteen omien sanojensa mukaan tehtaalle tarkistettavaksi. Sain hakea uuden aseman postista 27.2.2009. Tässä faktat. Kukin saa itse muodostaa mielipiteensä siitä oliko palvelu hyvää ja ripeää ja oliko kannattavaa hankkia asema kyseisestä firmasta. Ai niin, uusi asema toimii paremmin...
LG:n 37" LG7000 ei tullut koskaan perille (vajaan 2kk odottelun jälkeen), mutta antoivat HDMI-kaapelin -50% hinnalla eivätkä ottaneet siitä ollenkaan postikuluja (toimitettu aikaisemmin), ns. siedettävästi meni tämä homma. Ei noita televisioita muutenkaan näyttänyt olevan kyllä oikein missään tarjolla.
Tilasin viime maanantaina 52"Philips lcd telkkarin, tänään kaukokiito soitti klo 12.30 että tuovat kotiin. Mielestäni kaikki palvelu oli mainiota ja viikon toimitus aika piti paikkansa.
Saako kukaan toimimaan tuota Pixmanian tämänpäiväistä tarjouskoodia? Minulla vain valittaa että "koodi ei ole voimassa". 7€:n alennusta alle 150€ ostoksista koodeilla MIINUS7FI
Liityn näihin varoittajiin, että älkää ikinä tilatko Pixmaniasta mitään! Kohta kolme kuukautta taistellut takuuasioiden kanssa. Yhteydenpito äärimmäisen hankalaa, kun eivät edes voi antaa email -osoitetta, johon voisi aina vastata. Takuutuotteen rahat sain sentään lopulta takaisin, mutta postikulut on vielä korvaamatta, vaikka nekin selvästi lupasivat korvata. Eli en itse ainakaan ikinä enää tilaa mitään tästä puljusta... :OI
Kaveri on ollut nyt kuluneen kesän duunissa DHL kuljetusfirmassa Ranskassa. He hoitavat todella paljon Pixmanian kuljetuksia. En ole koskaan kyseisestä puljusta mitään tilannut koska aika paljon tuntuu olevan jengillä huonoja kokemuksia, varsinkin toimitusten kestosta. Kaveri valotti mulle vähän tuota tilannetta. Käytännössä Pixmanian sivuilla olevat toimistusvaihtoehdot ja -ajat ovat täyttä hevosen paskaa (ei varmaan yllätys kenellekään)! Homma toimii heillä siten että kun Norja/Suomi/Ruotsi akselille lähetetään tuotteita, eivät paketit lähde ennenkuin kontti tulee täyteen, kaveri sanoi että siellä voi välillä maata parikin viikkoa puolityhjä kontti ja odotella täytettä jotta se lähtisi täytenä matkaan. Tämä tietysti siksi että konttihan lähtee kokonaisuutena hyvinkin halvalla verrattuna siihen mitä Pixmania ottaa asiakkailtaan. Kaveri teki jonkunlaista laskutoimitusta ja tuli siihen tulokseen että Pixmania tekee varmasti ison osan pohjoismaisesta tuloksestaan juuri "huuhaapostikuluilla".
Onko tietoa miten noita alennuskoodeja saa toimimaan? Esimerkiksi jos googlettaa Pixmanian alennuskoodeja, niin ensimmäinen linkki vie Pixmanian sivuille, jossa tarjotaan 25e alennusta yli 500e ostoksista. Voimassaoloaika koodilla on 21.8 saakka, mutta koodia en toimimaan saanut. Ihan kiva olisi saada vaikka nuo postikulut katettua tuollaisilla alennuksilla.
Pistetääs jokin hyvä kokemus Pixmaniasta. Ostin Saksan Ebayn kautta Pixmanialta kameran viime vuoden syyskuussa. Kaikki hoitui ok, maksu Paypalin kautta, toimituskin oli rivakkaa. Alta viikon oli minulla kädessä. Vuoden vaihteen tienoilla kamera alko prakaamaan, siitä After Sales reklamaatio pixmanian sivuille, sekä kysely aspaan. Päivä nettireklamaation jälkeen sain sähköpostiini UPS:n lähetystunnuksen , ja otin yhteyttä UPS:ään ja sovittiin nouto työpaikaltani seuravaana päivänä. Tämän jälkeen vierähti vajaa kuukausi, ja kamera on taas minulla. Kokemukset: + Palautus, ja takuun alainen korjaus on todella ilmaista. Jopa niinkin eksoottisesti tehty kauppa, saksan ebayn kautta, hoidettiin mukisematta. UPS olisi hakenut kotoa paketin, jos vaan olisi halunnut. + Kamera todella kävi korjattavana Dusseldorffissa Ricohin huollossa. Mukana olivat (ranskaksi) selosteet mitä kameralle tehtiin. C-ranskalla sain selkoa, että zoommoottori ja osat vaihdettiin, sekä firmware päivitettiin. +- Koko homma kesti tosiaan vajaan kuukauden päivät, mutta kamera sentään kiersi puoli eurooppaa. Kotimaisetkaan verkkokaupat ja huoltoliikkeet eivät välttämättä ole sen nopeampia. Kaiken kaikkaan jäi melko positiivinen maku suuhun. Olen kännykän, radion ja kameran ostanut puljusta, ja melkein voisi jo suositella ellei historia olisi kovin kyseenalainen.
Alusta alkaenhan Pixmania on toiminut näin. Ei heillä ole kiinnostusta pitää kiinni "viidessä päivässä kotiin" tms. lupauksistaan. Ja btw, vastasit yli puoli vuotta vanhaan viestiin...
Onko lisää kokemuksia tullut? Tekisi mieli tilata LG:n 60" Plasman, kun se yhtäkkiä hävisi verkkokaupan ja gigantin sivuilta kokonaan. Eli kyseessä halvin 60" markkinoilla oleva malli, vastaavissa expertit/mustat pörssit myy sen 1,5K. http://www.pixmania.com/fi/fi/5031153/art/lg/plasmatelevisio-60pk250.html
Juu, ite tilasin Sunnuntaina LG:n 32" töllön sieltä ja nyt eksyin sitten tänne lueskelemaan näitä juttuja.... Saas nähdä joudunkoi taisteluun. Sormet ristissä odotellaan. Tulen tänne sitten kysymään neuvoja jos taistelemaan joudun, ja jos käy niin hyvä säkä että saan sen ehjänä perille niin kirjoitan ehdottomasti tänne! =)