Eilen tekemästäni tilauksesta jäi myöskin tilauksenvahvistusviesti saapumatta, mutta postitusmeili tuli tänään ihan entiseen tapaan. Myös tilaushistoria näyttää ihan normaalilta.
Jaha. Play.com:sta useasti tilanneena nyt tuli ensimmäinen moka. Tilasin NHL 09 preorderilla, joka saapui eilen ja sisälsi Medal of Honor: Airborne pelin. Siis aivan uskomatonta. Kaverilla sama juttu!
Tänään tuli tuo tilaamani 'Hellboy Animated: Sword Of Storms (Play.com Exclusive!) (Anchor Bay)' paketti ja perkules kun oli taas kerran ihan rutussa. Hittolainen kun ne laittaa kuplamuovikuoressa tuollaiset tulemaan.
Tuli Transformers BD, pakattuna asialliseen pahvikoteloon ja ehjänä koko paketti vaikka postitäti ehti vielä välioveakin vasten tuota paukuttaa kun en ehtinyt avaamaan. Muutenkin nopeaa toimintaa, maanantaina tilattu, tiistaina lähetetty ja perjantaina perillä. Kotelon valmistajana vielä 'Pussikeskus Oy'
Se johtuu siitä että Play on käyttänyt jo vuosien ajan Pussikeskuksen valmistamia pakkauksia. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, että suomalainen firma myy tuotteitaan myös ulkomaille.
Jep, samaa on ihmetelty foorumilla milloin missäkin ketjussa. Tässäkin ketjussa on tuosta maininta jo kolmen vuoden takaa, ja eiköhän pian taas joku Sherlocki tuon huomaa uudestaan
PlayTradessa tulee kyllä välillä vastaan ihme hintoja, esim. Sheitan 800 egee: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3275684/Satan/Product.html?cur=258 ja Ivory Merchant -boksi samaan pilkkahintaan: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/184518/Merchant-Ivory-In-India-Box-Set/Product.html?cur=258 No, onhan se sentään boksi! Varmaan noita muitakin on, mutta näihin olen törmännyt itse levyjä etsiessäni. Mikä lienee funktio? Joku kytkykauppias toivoo saavansa hassitilauksen vahingossa joltain? Rahanpesua? Ahneita pihtareita? Vai yksinkertaisesti vain optimaalinen kysyntä/tarjonta -tilanne?
Laitoin viimeviikolla paketin menemään takaisin Play:lle ja tänään tuli viesti ettei tuota ole enää saatavana, joten palauttavat rahat. Jäin sitten ~4 euroa koko sotkusta tappiolle sillä hyvittivät postikuluja vain 3 euroa.
Tilasin Playn siitä osta 3 maksa 2 tarjouksesta "Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street (Steel Book) (Blu-ray)" ,tänään tuli sitten tuo elokuva mutta ei se misään Steelbook kotelossa ollut vaan tavallinen Amarayn blu ray muovikotelo, mitään kortteja ei tietenkään myöskään mukana ollut. ilmeisesti on Steelbook painos loppu mutta edelleen Playn sivuilla mainostetaan tämän sellainen olevan, "Play.com Exclusive Artcards" teksti on sentään poistettu kuvauksesta.
Tilasin jokunen aika sitten PlayTrade puolelta AwesomeBooks myyjältä käytetyn version Paul Brickhillin kirjasta Escape or Die (kannen kuva alla). Tuote tuli ihan viikossa perille, mutta se ei vastannut kuvausta. "Good condition" olikin kirjastosta poistettu versio, irtolehtipainos, josta puuttui kaksi kuvasivua. Laitoin viestiä perään että en ole tyytyväinen kirjaan eikä se mielestäni ole lähelläkään Good. Kysyin myös että kuinka palautan kirjan ja jos palautetaan maksavatko he postikulut. Parin päivän päästä laittoivat viestiä takaisin että maksamani summa (6,11) palautetaan kokonaisuudessaan kortilleni ja kirjaa ei tarvitse palauttaa. Mikäs siinä, mielestäni hyvää palvelua vaikka tilaamani tuote ei ihan vastannut odotuksia.
Syytä voi olla myös siinä, ettet tunne firman käyttämää kuntoluokitusta. Esimerkiksi sarjakuvakeräilijöillä "good" tarkoittaa selkeästi vahingoittunutta yksilöä: http://www.scottscomics.com/cgi-bin/t/comics/comic_grading.tam Toki jos pari sivua puuttui, kirja ei ihan mahdu tuon esimerkin määrittelemään good-kuntoluokitukseen - mutta muuten olisi suorastaan mallikelpoinen esimerkiksi kyseisestä luokasta.
Myönnetään, että en tunne tarkkaan luokitusta, mutta jonkinlainen käsitys siitä on. Ilman noita puuttuvia kuvasivuja (tekstisivut siis kaikki on) kirja olisi mennyt muuten Good-luokkaan.
Eikös Play lähettänyt saman tilauksen tuotteet eri paketeissa esim jos ostaa 3-4 elokuvaa joiden yhteishinta menee tullirajan (~45) yli?
Mulle kävi samoin. Lähetin valituksen Playn sivujen kautta ja tänään tuli tämmöinen vastaus: "We are very sorry to hear that you have been sent the incorrect item. We will dispatch the correct item to you immediately. ... So that you are not charged for the incorrect item sent to you, please return it to us at the address below at your earliest convenience. ... Print out a copy of this Returns Authorisation e-mail and include it alongside the original invoice.If you do not have access to a printer please include a covering note stating your personal Returns Authorisation Number located at the top of this e-mail. We request that you return the item to us in secure packaging using recorded delivery. If you are mailing from outside of the UK please use an equivalent insured service." Eli tuon mukaan heillä olisi sitä steelbookia. Perusversio pitäisi palauttaa kirjattuna lähetyksenä. Jaa-a, täytyy ensin katsoa mitä sieltä nyt tulee ennen kuin palautan mitään. Edit: Tavallinen versiohan sieltä sitten tuli toistamiseen, eikä steel book.
Teinpäs minäkin ensimmäisen tilauksen kyseisestä paikasta, eikä ihan toivotulla tavalla mennyt. 26.9 jätin tilauksen, eikä vieläkään ole tullut. Tulliin ei kama ole jäänyt, koska toimituksen hinta oli <20€. No eilen illalla sain jättää tilauksen saapumattomuudesta valituksen, johon vastattiin kyllä todella nopeasti ja aikoivat lähettää välittömästi uuden tuotteen. Sattuuhan noita katoamisia, mutta tympii se silti.
Varmaankin sait mailin tilauksen postituksesta ensin? Ja tuote ei ollut 'temporarily out of stock'. Playllä on kiusallinen tapa, kuten myös monella muulla on-line kauppiaalla, pitää myynnissä tuotteita tuolla merkinnällä. Itsellä kävi vuosi pari sitten etten huomannut tuota merkintää ja DVDn saamisessa kesti 2 kk!
Sain joo. Muotoilin väärin tuon tekstin, eli 25.9.08 jätin tilauksen ja 26.9. sain vahvistuksen, että toimitus on postitettu. Tänään tuli sähköpostiin tieto uudesta lähetyksestä.