Makuasioistahan on turha kiistellä... Teknisesti omassa teatterissa on vielä paljon paranneltavaa, mutta hellasärön olen ainakin saanut minimoitua!! KUVA 1 KUVA 2 KUVA 3 KUVA 4 =)juha
Jos tuolla hellasäröä tulee lienee kannattavaa poistaa koko särön aiheuttaja ps tyylikäs kaakeliuuni ja ruokapöydän tuolit
Kaakeliuuni on Kermansaven Johanna takka-leivinuuni, jota suosittelen puolen vuoden kokemuksella lämpimästi! Ruokailuryhmä taas sitten paremman puoliskon kirpparilöytö muutaman vuoden takaa... Vähäsen OT ja ei suinkaan takkatoimittajan maksettu mainos... =)juha
Jokakodin asuntomarkkinat, perjantaina 30.12.2005 klo 19.30 MTV3 kanavalta. Aihe on "Olohuoneesta elohuone"
OHO! Suomen katsotuinpaan asumiseen liittymiseen ohjelmaan oot saanut kotiteatterisi esille. Hatun noston arvoinen suoritus! :thumbsup: Olitko itse yhteydessä sinnepäin vai miten ne sun kotiteatterin pongasi?
Tuollaista "akvaariota" olen suunnitellut. Dvd on jo hankittu. Takka-dvd on vielä toistaiseksi ollut enemmän käytössä. :king:
Näin sanovat usein ne, jotka eivät ole koskaan keskikaiutinta omistaneet. Stereoparin luoma "phantom" centteri ei voi koskaan olla yhtä hyvä kuin todellinen äänilähde. Mitä matalammalle mennään, sitä vaikeammaksi "phantom" -centterin muodostaminen kahdella kaiuttimella tulee, lähinnä huoneen aiheuttamien heijastumien ja vaihevirheiden takia. Erityisesti huoneen epäsymmetrisyys (myös seinämateriaalien suhteen) huonontaa stereokuvaa matalilla taajuuksilla. Lisäksi jokainen epäsymmetrisesti sijoitettu huonekalu tai laite kuunteluhuoneessa luo eroja kaiuttimien välisiin taajuusvasteisiin, mikä heikentää stereokuvaa erityisesti keskiäänillä. Eli toisin sanoen akustisesti huono tila hyötyy keskikaiuttimesta enemmän ja tähän kastiin rankkaisin suurimman osan näkemistäni kotiteattereista, myös omani. Moni on myöskin autuaan tietämätön siitä mitä useat DolbyDigital -dekooderit tekevät äänelle downmixauksen yhteydessä. Monet dekooderit kytkevät automaattisesti päälle "line mode" tai "rf mode" dynamiikan kompressoinnin aina kun DD5.1 ääntä downmixataan. Tällä halutaan estää kanavien ylikuormittumista. Taitavalla mixauksella voidaan 3 etukaiuttimella saada ääneen myös lisää syvyyttä ja kerroksisuutta. Tämä tehdään mixaamalla oikeaan ja vasempaan kaiuttimeen tahallaan jotain "phantom" ääniä, toisten äänien tullessa keskikanavasta. Jos etukauittimet ovat oikein sijoitettetut, muodostuu tämä "phantom" äänikuva keskikaiuttimen eteen, lähemmäs kuulijaa, ja näin ääneen saadaan lisää syvyyttä. edit: quote korjattu oikein
itsellänikin on yamaha rx-v1500, johon myös saa noi tehostekajarit kiinni. Mitä niillä tekee? Onko kajareiden oltava saman valmistajan kajarit kuin itse pääkajaritkin? Ja tyylikkäitä ht:ta on porukoilla :thumbsup: kiitos.
Tuossa kuvassa akvaariona toimii Marine Aquarium -näytönsäästäjä, joka pyörii tuossa telkkarin viereisessä Mac Minissä... =)juha
Voi olla näinkin! Mutta minulla kun on tuo huone akustoitu ja lisäksi sen on pyhitetty pelkästään elokuvien ja musiikin kuunteluun, niin ei ole tarvinnut kompromisseja tehdä! Lisäksi olen settiä kokeillut pitkään myös keskikaiuttimella ja vaikka ne kaiuttimet on saman valmistajan (Amphion Xenon / Origo) niin paremmalta mielestäni kuulostaa ja panoroinnit äänessä menee kauniimmin! Eli kokeiltu on ja tähän päädytty!
Joop, sinänsä offtopic koska tämä ei ole Plazalaisen setti mutta postaan silti. http://gallery.avsforum.com/showphoto.php/photo/8202/size/big/ppuser/7457261 Tuossa huoneessa varmaan sounditkin on kohdallaan. Johtovetojen tarkastelu aiheuttaa kuolan eritystä. Kannattaa muutenkin tsekkailla tuota avsfoorumin kuvagalleriaa jenkkiläisten ht-tiloista. Joistain (harvoista) tiloista voi saada jotain kivoja ideoita. Uskomattoman paljon ihmiset siellä käyttävät tuota pinkin ja viininpunaisen värin sekoitusta huoneissaan. yäk.
Oli muuten minun mielestäni tähän astisista parhaiten toteutettu ohjelma, jossa kerrottiin kotiteatterista, perustamisesta ja aloituskustannuksista. Luulempa että tuon perusteella melko monelle asiasta tietämättömälle selvisi mistä on kysymys. Hatunnoston arvoinen suoritus Reiskalle ja tuotantoryhmälle :thumbsup: #mika
Joo, todella hyvä ohjelma, vaikkakin monta epäkohtaa havaittavissa. Aloituskustannukset esim. olivat pelottavat 5000 euroa. Tosiasia on että screenin saa noin 20-30 eurolla, tykin 600 eurolla ja vahvistimen 300 + kajarit 250-300 eurolla. Tämä summa ei ole lähelläkään 5000 euroa minkä Viemerö antoi tuossa ymmärtää. Jos Viemerö ei itse myy halpoja tuotteita niin ei se estä muita niitä myymästä ja jokaisella on mahdollisuus kotiteatteriin. Kunnon telkkari maksaa helposti jo saman verran kuin koko kotiteatteri. On vain todellakin sääli kun nyt ihmiset ovat kauhuissaan miten kallista tuo on