Eikös tässä tarkoitettu että miksi laitoit keskeneräinen työ tähän threadiin. Ei tuossa mitään vikaa ole, hyvällä alulla oleva projekti:king:. Jatketaan harjoituksia:thumbsup: EDIT: Niin ja tosiaan itsekkin meinasin tuolla "Itsekkin mietin että on aika outo näkemys Plazan tyylikkäästä setistä" työn kesken eiräisyyttä en sen huonoutta.
Enpäs tiedä Makuja on muutenkin monia, en tiedä miltä nuo kaiuttimet ja jalustat muista näyttävät, ja oikeastaan ihan sama, teen niitä 3x kuitenkin lisää Budjettikysymyksiähän nämä ovat osittain, no palataan asiaan kun olen edistynyt projektissa E: Nytpä tiedän mitä tarkoitit. E2: todetaan nyt kuitenkin vielä että vuokrakämppä rajoittaa tekemisiä, muuten olisin jo maalannut seinät toisen värisiksi...
Jos ja sinun tarkoitus oli esitellä "plazan tyylikkäitä kotiteatteria" niin voisi olettaa, että sisustus olisi jo valmis? Jos ja kun sisustus on valmis ja ottaa kuvan esittelymielessä, voisi ehkä harkita että kuvaa siistisi niin, että siinä ei näy esim pyykkikuivausteline joka pursuu pyykkiä, jääkiekkosuojat? jotka roikkuu pyödältä ja pyötä jolla kaikkea rojua. Tuossa olisi kyllä pontentiaalia, mutta kannattaisi tosiaan siistiä huone, laittaa monitori kiinteälle paikalle, siistiä kaikki piuhat, laittaa laitteet laiteräkkiin eikä lattialle ja siirtää istumapaikat niin, että ne ovat kohti kangasta, ei poispäin siitä. Ja sitten uusi kuva, hyvä siitä tulee
Kuvat on otettu toista tarkoitusta varten, ajattelin vain huvikseni postata ne. Vinkkejä mihin monitorin saisi laitettua, en meinaan keksi mitään järkevää ratkaisua... Ainoa mikä on tullut mieleen tuohon oikealle keittiön pöydälle, tosin tällöin kaikista peleistä jää surround efektit pois ja taustamusiikin kuuntelu voi olla vähän hassua kaiuttimet takana... Normaali setti elokuvia katsoessa on 2 henkeä, joskus on 3 henkeä katsomassa ja sohville mahtu 5 henkeä istumaan, tuolit ovat lähinnä rekvisiittaa huoneessa (raahasin makkarista toiseenkin nurkkaan p-telineen tilalle) kun betonibunkkerissa on huono akustiikka ja kaiut ainakin vähenevät kun on tavaraa huoneessa. Ensiviikolla teen 3x kaiutinta lisää ja takakaiuttimille 1½m korkeat jalustat, etenee se homma niinkin PS: Ne taisivat olla palveluhenkilökunnan "jääkiekkosuojat" E: Seuraava kommentti ei ole henkilökohtainen eikä yleinenkään hyökkäys ketään asiasta pitävää kohtaan. Eli kun ihmiset pitävät erilaisista asioista esim. b&w(?) pv1 tms. pallon muotoinen subbari o ns. designtuote, kysyin joskus palveluhenkilökunnalta mielipidettä sellaisesta, no ilman rivienvälistä lukemistakin ymmärsin että saisin mustansilmän ja edellämainittu pallo löytyisi luultavasti roskakatoksesta jos sellaiseen kotiin toisin. Ei herneitä kenellekkään, ne on myyty loppuun.
- Tee uusi sohvapöytä jossa pyörät alla ja johdot siistissä kelassa jonne johdot "imeytyvät" automaattisesti kun pöytää liikutetaan - Osta halpa erillinen pöytä pelkälle monitorille, joka vaikka tuolla vasemmalla, josta sen sitten otat aina esille. Poista tuo sohvapöytä. Tekisi muutenkin hyvää huoneelle joka näyttää olevan aika täysi. Sohvan molemmilla puolilla olisi tilaa pieneille tasoille. - Osta langaton näppis ja hiiri (jos sellaisia ei vielä ole), vähentää johtoja - Osta littunäyttö ja kiinnitä se "varteen". Varsi kiinni seinään ja käännä littunäyttö sohvan eteen kun sitä tarviit. Laita varteen vaikka nivel tai kaksi jos tulee liian pitkä muuten. Ratkaisujakeinoja tohon löytyy varmaan tuhat, kyse on lähinnä siitä kuinka kovasti haluat eroon nykyisestä tilanteesta No nää on toki makuasioita, mutta nojatuolit kulmassa parantamassa akustiikkaa tuskin kuuluu kategoriaan "plazan tyylikkäin setti". Varmasti tarpeelliset, ei siinä mitään, mutta onhan ne aika hirvitykset tolla tavalla sijoiteltuna. No mä vähän katselinkin että olisiko mutta näytti sen verran reilulta tuo koko (tähän voisi muuten sanoa jotain tuhmaa), että ajattelin että ne on kuitenkin suojat ... omalla muijalla suojat on paljon pienemmän Ei tarvitse Eihän toisen mausta tarvitse pitää, ne kun ovat ovat aina erilaisia. Mutta on kuitenkin varmasti olemassa asioita, jotka ovat "vähemmän tyylikkäitä" ja siten tuollaisille asioille voisi tehdä jotain. Esim nojatuolit tuolla tavalla nurkassa ovat hieman hassun näköisiä, oli nojatuolit minkä näköisiä tai hintaisia tahansa. Samoin kovin hyvästä tyylikyydestä ei voi puhua, jos huoneessa lojuu monessakin paikassa laitteita lattialla kun räkkikin olisi käytössä. Kuten sanoin, tuossa olisi oikeesti potentiaalia. Ei ehkä tyylinä sitä mistä itse kaikkein eniten pidän, mutta värimaailma on kuitenkin aika linjassa ja kokonaisuus hallussa kun huoneen vaan saisi "siistittyä" Noin offtopicina voisi sanoa, että ruma sanaa pitäisi käyttää sisustuksen suhteen aika harvoin. Jos kokonaisuus on mietitty, mutta siitä ei pidä, kyseessä tuskin on absoluuttinen rumuus, vaan katsojan erilainen maku. Jos ja kun jostain ei pidä, mutta kykenee kuitenkin näkemään, että homma on tehty vaivalla, oikeampi versio olisi että sisustus on "kiva kokonaisuus, mutta itse en pidä". Itse olen tässä viimeaikoina huomannut, että oikeastaan kaikki tyylit ovat varsin mukavia kun ne vaan on toteutettu "kaikkein oppien mukaisesti"
Joo, Marimekkoahan (Fujiwo Ishimoto - Villi Ja Vapaa) tuo on. Kangas pingotettuna kiilakehysten päälle. D vai DD-kupin rintaliivit tuossa?
Hyviä ideoita, pitää miettiä mikä noista olisi toteutuskelpoisin, näppistä ja hiirtä en kyllä taida vaihtaa. Pöydälle olen itsekkin halunnut tehdä jotain, jonkinlainen olisi kuitenkin hyvä olla jotta tarvittaessa voi ajella rallipelejä ratilla ja polkimilla, tosin pienenpi ja muutenkin parempi pöytä olisi asiaa. Pöydän olen saanut kun ei jaksa lattialla pitää näyttöä, tuolitkin olen saanut, "keittiön" pöydän olen saanut, tuolit siihen maksoivat 20€ kun ne piti päällystää uudestaan jopa. Sohvat nyt joutui ostamaan kun ei lattialla jaksanut istua ja kun halvalla sai ja sohvantäristinkin meni nätisti alle piiloon Pitää ratkaista tuo näyttö/pöytähomma, laittaa "seepramatto" lattialle, sohviin uusi väri, lisää verhoa jotta saa peitettyä ruman ikkunalaudan ja tykin johto jää verhon taakse piiloon. Sivuseinäänkin olen ajatellut laittaa mustaa kangasta heijastuksia pienentämään, kattoon olen jo kokeillut, etuseinästä 20cm ja jotain 60x230cm kokoa, ei se mielestäni ole yhtään hassumpi. Nurkkaan voisi periaatteessa laittaa bassoansan, eipä olisi edes hirveä homma tehdä kun löytyy pelit ja vehkeet. E: Jos näytön seinän kiinnittäisi tarvitsisi 1½m pitkän varren, rakenteesta tulisi suht raskas, mutta patentti millä LCD näytön saisi käännettyä pöydän alle, voisi toimia... Samaa mieltä. Eipäs nyt liioitella, C tai D taitaa käyttää.
säätäjällä näyttää olevan tuollainen "avoylitys" seinien ja katon kautta, jota itsekin olen suunnitellut. Kertoisitko hieman tuosta käyttämästäsi kourusta ja siitä miten kiinnitit sen seinään/kattoon? Lähinnä olen miettinyt kuinka "isoa" kourun tulee olla. Johtoja kuitenkin minulla menisi: -antennijohto kuvalle -antennijohto radiolle -komponenttikaapeli (Topfield->tykki) -hdmi (soitin->tykki) -tilaa vielä yhdelle kaapelille joka ei tiedossa mutta varalla
Oman avoylityksen koko on muistaakseni 40* 15, ostopaikka teesi. Kouru on kiinnitetty kattoon ruuveilla, liimapinnalla ei pysy mitenkään kun sisällä on niin paljon kaapelia. Kourun sisällä matkustaa: - DVI - 2*(2*2,5) kaiutinjohtoa - SCART - RCA (mono sohvantärisyttimelle) Lisäksi tykkiseinältä ylös menee tykille virta. Tollaisella määrällä kouru on niin täynnä, että sinne ei mahtuisi edes mono rca:a lisäksi. Itsellä on varmaan tässä lähiviikkoina tarkoitus siirtää kourun paikkaan niin että ylitys tapahtuu seinänvierustaa pitkin. Tällöin huoneylitys tulee eteisen ja olohuoneen väliin ja siten kouru ei jaa olohuonetta niin pahasti kahtia kuin mitä nyt tekee.
Noniin. Melkeen kolme vuotta siinä meni, mutta nyt on muutettu omaan kämppään. Pitkästä tavarastahan tuo rakennettiin, Kaikki paitsi sähkötyöt tehtiin itse. Ei kuitenkaan tullut erillistä teatteria vaikka aluksi niin ajattelinkin. Olohuoneessa katsellaan elokuvat. https://www.dvdplaza.fi/galleria/showgallery.php?cat=710 Säätämistä ja kolkeilemista kyllä riittää. Varsinkin tuo Monolith teetti hieman hommaa, ei meinnannut löytyä hyvää paikkaa ei sitten millään.
No tyylikästä ja tyylikästä, alla oma setti, joka alkaa olemaan tykkiä vaille valmis. Nykyinen htpc palvelee keskikaiuttimen takana piilossa "avokoteloon" sijoitettuna. Piuhat on vedetty lähes kokonaan piilossa ja muutenkin rumia laitteita on yritetty sulauttaa ympäristöön. Olohuoneessa on sekoitettu punaisia kalusteita itse tehtyihin tummiin kalusteisiin (pöytä ja tv-taso), mattoihin ja verhoihin. Itse olen värien yhditelmään tyytyväinen, myös äänen toisto on itselleni riittävällä tasolla. Lisää kuvia: https://www.dvdplaza.fi/galleria/showgallery.php/ppuser/7622/cat/500 Sitten vain leffa pyörimään, olut käteen, pizza syliin ja -> !play!. :naminami:
Sanoppa muuta... Pitäisikö tuo nyt tulkita niin että pidit muuten huoneen ilmeestä, mutta harkot tippuvat niskaan ja kovaa? Pientä tarkkuutta siis kommentteihin... ei hitaampi aina tajua
Ehkä tarkoitti sitä, että sisutustyylinä sinulla on aika paljon eri aikakauden ja tyylien tavaraa yhdessä huoneessa. Esim Pastilli ja Tulppaanit ovat ajattomia klassikoita ja lähes täydellisiä oman tyylilajinsa edustajia, mutta kun samassa huoneessa niiden kanssa on alkuperäinen? kalkuuni, jenkkityylinen alabamasohva, rokokoohenkinen? taivutettu kattovalaisin, loftyylinen harkkotelinen ja puun värinen aito? hirsiseinä niin ehkäpä liikaa? Nyt asunto ehkä hieman näyttää siltä, että monet huonekaluista ovat tulleet vanhemmilta ja sukulaisilta ja ne joita ei ole saatu, on pitänyt ostaa. Pienessä rahapuutteessa ei sitten ehkä ole panostettu ostettuihin huonekaluihin siinä määrin kuin olisi ollut tarpeen .... (suhteessa siihen mitä jo on) Pienillä muokkauksilla tuosta saisi oikeesti upean. Jos vaikkapa lähtisi hakemaan tuota aarniolinjaa niin hirsiseinä ja lattia pitäisi käsitellä vaikka valkokuultavaksi ja sohvan tilalle ostaa esim kirpputorilta tai vastaavasta joku halpa mutta tyylikäs tuon ajan klassikko. Tai sitten panostaa vähän enemmä ja ostaa joku nykytrendien mukana matalahenkinen ja todella yksikertainen linjoiltaan. Valaisimesta pitäisi ehkä luopua ja ostaa tilalle jotain samaa noiden aarniotuotteiden kanssa. Halpoja mutta hyviä akryylivalaisimia ei pitäisi olla vaikea löytää esim kirpputoreilta. Vaalealla lattialla myös nuo tummat huonekalut nousisivat paremmin esille. Harkkotasoa voisi myös hieman muokata, esimerkiksi aluksi maalta nuo harkot. Kenties jopa punaista niin sopisi tuohon pastilliin? Verhoja voisi myös ehkä miettiä? Marimekon tehtaanmyymälstä saa edullisesti kakkoslaatua. Ehdottomasti joku painettu kuvio joka sopii jälleen tuohon aarniokauteen. Nykyiset verhot ovat varmasti hyvin piementävät, mutta aika suuri "tumma" massa valkoisten seinien vierellä. Puut kannattaisi pinota johonkin valkoiseen lokerikkoon. Tulisi näyttävä "teos". Tällaisiä on ollut sisustuslehdissä ihan pirusti. Ikeasta joku valkoinen lokerikko maksaa pari kymppiä. Toinen vaihtoehto olisi sitten lähteä korostamaan noita hirsiseiniä, lattiaa ja kattoa, mutta tällöin pitäisi kyllä keskiä miten saa sopimaan aarniot tähän tilaan.... Sulla on paljon kivoja juttuja esim valoissa ja asettelussa ... mutta huonekaluissa pitäisi vaan tehdä jotain muutoksia et homma "loksahtaisi" paikoilleen
En tiedä näenkö väärin, mutta on muuten kapeat nuo ovien välit! Hyvään kuntoon menee, kun kolhii itseään joka kerta noihin reunoihin. Sohva näyttää, kuin se olisi raahattu suoraan kaatopaikalta. Kakluuni kuva on otettu näköjään kuvaajan juotua lasillinen kuperkeikkajuomaa. Onko tuo munan muotoinen punainen kuppi kenties joku koiralle tarkoitettu istumisboxi. Ei saa ottaa herneitä! Hienolta näyttää! :thumbsup:
MTV3 tila: Pastilli-tuoli 1967 Eero Aarnio Pastilli-tuoli Eero Aarnio suunnitteli Pastilli-tuolin vuonna 1967. Hän oli ja on muovisten huonekalujen suunnittelun edelläkävijä ja tajusi heti lasikuidun keksimisen jälkeen mitkä mahdollisuudet sen käyttö antaa huonekalusuunnittelulle. Pastilli on yksi aikansa ikoni ja kun 60- ja 70-luku on jälleen muodissa, on Pastillikin trendituote. Se toimii sekä sisällä että ulkona. Pastilli myös kelluu ja esim. internetistä löytyy useita kuvia eri tilanteissa kelluvia pastilleja. Hauskin tarina kelluvista tuoleista lienee kuitenkin se kun Aarnio kuvasi niitä Lauttasaaren rannassa ja voimakas tuuli vei niitä mukanaan merelle. Poliisi sai useita ilmoituksia kelluvista oudoista esineistä Suomenlahdella. Näin talviaikaan pastillia voi käyttää pulkkanakin. Hauskaa ja trendikästä laskiaista kaikille pastillin omistajille. ------------ Käsittämättömän upea aikansa klassikko tuo. Jos olisi tilaa ja järkevän hintainen ostaisin heti