Projektori ei näytä kuvaa, missä ongelma?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana LasseK, 06.01.2014.

1. LasseK

LasseK Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

Tuli siis vastaan ongelma, että en saa/osaa kytkeä tietokonetta tai dvd-soitinta projektoriin.

Projektorina minulla on Sanyo Pro XtraX multiverse projektori. Projektorissa on tietokeneelle DVI-I liitäntä. Kävin gigantista ostamassa adapterin hdmi-kaapelille ja myyjä myi minulle DVI-D adapterin, joka minun käsittääkseni pitäisi olla yhteensopiva DVI-I naarasliittimeen. Projektori heijastaa sen "perussinisen" kuvan ja asetuksia pääsee muokkaamaan, mutta tietokóneen kuvaa en saa esille. Tietokoneena on Samsung ativ 9, jossa windows 8 käyttöjärjestelmä. Ja laitoin myös näytönjakamisen päälle.

DVD-soittimena minulla on Oppo DV-980H, jossa on hdmi kytkemisen mahdollisuus, mutta en tälläkään saanut kuvaa porjektorille. Dvd-soittimen kanssa projektori tunnisti jonkun Digital VGA liitännän, mutta ei silti kuvaa tullut ulos.

Missä on ongelma, projektorin asetuksissa, tietokoneen asetuksissa, liitännöissä tai muussa?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

2. x_jmt_x

x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    524
    Epäilty nro 1: asetukset. Onko tykin pään asetukset kunnossa, ottaa signaalia oikeasta tulosta?
    Epäilty nro 2: narut. Onko kaapelit ehjät? Jos veto on yli 10m, kannattaa ehdottomasti kokeilla lyhyempää, että toimiiko yleensäkään.
    Epäilty nro 3: onko välissä AV-vahvistin, ilmeisesti ei? Jos on, kokeile suoraan ilman sitä.
    Epäilty nro 4: laitteet ja yhteispeli. Onko mahdollista kokeilla toisella lähteellä, lainaa jostain BD-soitin.

Siitä haarukoimaan, että missä kohtaa ongelma. Jos saat samoilla naruilla toisen laitteen toimimaan, ja pitäisi toimia samoilla asetuksilla, ongelma on lähde jne.