Projektorin asennus ongelmia

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Ameba, 21.08.2014.

1. Ameba

Ameba Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!, Oon tässä lähiaikoina alkanut rakentaa kotiteatteria ja olisi pieni kysymys tosta kuvan saamisesta tasaisesti valkokankaalle. Eli ongelma on se, että kuva on muuten jokapuolelta juuri siinä valkokankaan reunalla ,mutta se tulee reunoista ulos vasemmassa alanurkassa ja kun alareunaa seuraa noin keskikohtaan kuva on taas siinä missä pitää. Eli ns 1/4 kankaan reunojen ulkopuolella, ja se ei heitä paljoa muutaman sentin vaan. Olen kokeillut säädellä ja käännellä projektoria mutta ainakun laitan kuvaa pienemmäksi niin kuva tulee taas johtain kohtaa kangasta liikaa sisään. Mikä neuvoksi?

2. aheikkinen

aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    137
    Et sattunut mainitsemaan tykin tyypistä yhtikäs mitään? Mitä siinä projektorin asennusohjeessa sanottiin? Useimmat tavalliset tykit (ilman mekaanista linssinsiirtoa) täytyy asentaa täsmälleen keskelle kangasta kankaan yläreunan korkeudelle ja ehdottoman kohtisuoraan kohti kangasta.. Joissakin tykeissä asennuspaikka voi olla esim. 5 astetta kuvan yläreunan keskikohdan yläpuolella. Juuri sinun tykillesi oikea asennuspaikka selviää sieltä ohjekirjasta.

Kankaan reunan täsmällinen keskikohta on yleensä välttämätöntä, kuin myös tykin huolellinen kohtisuoraan asettaminen. Korkeussuunnassa tykin asennuspaikan pelivaraa voi hätätilanteessa ottaa 'keystone' toiminnolla, joka venyttää kuvan suoraksi, jos kuva joudutaan heijastamaan ylä- tai alaviistoon. Keystonen käyttöä tulisi kuitenkin välttää viimeiseen asti, koska se tuhoaa kuvanlaadun pikseleitä digitaalisesti venyttelemällä.

3. Ameba

Ameba Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tykki on Benq w1070 ja kangas Grandview cyber 100''. Eli jos nyt ymmärsin oikein oon laittanu varmaan kankaan tai tykin vinoon jolloin se kuva ei tule tasaisesti..