ps 3 äänivalinnat

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana heviforever, 18.02.2012.

1. heviforever

heviforever Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Millä valikkoasetuksella saa monikanava äänet ulos dvd ja blu ray kiekoista kuuluviin, pelien äänet tulee kyllä monikanavaisena. Pleikkari on hdmi liittimellä telkussa ( hx 723) ja se taas on optisella piuhalla vahvarissa kiinni. Onko niin,että tv on pullonkaulana ja tekee jotain dd tai dts monikanava signaalille kun vahvarista tulee vain pcm tavaraa ulos? Turha ehdottaa, että kytke hdmi liitin vahvariin, koska se ei omista niitä liittimiä eli ei tue hdmi kamaa vanhuutensa puolesta, ainostaan komponenttia kuvan puolella ja dd exää ta dts neo 6, 24 ja 96 bittejä, malli strdb 798 qs sarjan kone. Olen siihen enemmän kuin tyytyväinen enkä aio pelkän hdmi kaman kierrättämisen takia hankkia uutta laitetta, pleikkarin äänivalikoissa on ihan sikana noita äänivslintoja ja aika sekavasti, vaikka olen hifiharrastaja niin en saa mtn aikaiseksi....Sekin on tietty vaihtoehto et kytkee optisen piuhan suoraan pleikasta vahvariin,kyllä siellä tuloliittimiä riittää mut aattelin säästää muutaman egen ja kummastelen et miksei se ääni voi tulla alusta loppuun tolla singaalitiellä samanlaisena kun kerran gran turismon äänetkin tulee 5.ykkkösenä?

2. karik134

karik134 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    40
    Televisioiden läpi optisesta/ARC:sta ei saa dts eikä hd-ääniä, esim. Sonyn tv:n läpi menee max 5.1 DD. Pelien äänet on dolby digital 5.1:stä.

PS3 suoraan hdmi-vahvistimeen kiinni jos haluaa blu-ray hd-äänet kuuluviin.
    Jos vahvistin on vanhempaa mallia ilman hdmi:tä tai ei osaa poimia ääniä hdmi:stä niin pleikasta optinen johto vahvariin ja konsolin ääniulostuloksi optinen.

Pleikan optisen kautta saa 2.0pcm, dd5.1 ja dts5.1, mutta monikanava HD-äänet(5-7.1 dolby true-hd/dts-hd/pcm) siirtyy vain hdmi:stä.

http://manuals.playstation.net/document/fi/ps3/current/settings/audiooutput.html

Viimeksi muokattu: 18.02.2012
  3. heviforever

heviforever Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, tiedän kyllä etten saa noita uusimpia ääniä kuuluviin kun ei ole vahvarissa dekoodereita,ainostaan siis dd ex ja dts neo 6 24/96. Mutta miten nuo pelien äänet tulee 5.1 äänenä kun taas dvd-leffojen ei tule, ja tottakai olen valinnut leffavalikosta dd äänen kuten jos kattelisin mun normi dvd soittimella joka on koksilla kiinni vahvarissa...mutta sieltä tulee ainoastaan 48 khz pcm raita, ihan kun kuuntelisin musaa cd-soittimesta.....

4. aheikkinen

aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    137
    Juurihan se sanottiin:

5. heviforever

heviforever Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo joo,kyl mä uskon et ehkä pitää hommata se optinen piuha mutta miten vitussa pelien dd 5.1 äänet tulee telkkarin läpi vahvarille jos dvd ääni ei? Ihan samaa kamaahan se on ,eikö kyse ole tällöin pleikan jostain valikkoasiasta jolla asian saa kondikseen eli minne vittuun niiden dvd kiekkojen monikanava ääni häviää? No toisaalta ihan saatanan sama, eipähän tartte kuunnella hurinaa kun kattoo normi dvd pyörittimellä leffoja, ainoo vaan et proge kuvan voi unohtaa ja joutuu tyytymään lomiteltuun kuvaan....blu rayt aion kyllä kattoo peessällä, sitä varten en aio ostaa bdsoitinita vaikka sit vittu 2- kanavaisella eli dolby pro logic surroundilla jos siitä vtn laatikosta ei irtoo aitoa monikanavaa blu ray leffoille, siis normi 5,1 ääntä......

6. karik134

Saadut tykkäykset:
    40
    Dts-äänet ei mene tv:n läpi niin joka tapauksessa joudut liittämään konsolin optisella vahvariin.

PS3:sta saa optisella dvd ja blu-ray filmeistä monikanavaäänet dd5.1 ja dts 5.1

BD-filmeissä on aina mukana myös vanhempi monikanavaääni (dd5.1 tai dts 5.1), vaikka sitä ei erikseen mainita takakannessa.

Viimeksi muokattu: 20.02.2012
  7. heviforever

heviforever Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Yes, dänks! Näin mä sen oon aatellutkin, muuten mun vahvari on 7.1 eli periaatteessa sinne saisi ne lisäkaiuttimet taakse mutta kovin monessa dvd- rainassa ei kyllä 7.1 ääntä ole ollut eikä ylim purkit ole ikinä kiinnostanut olkkarissa,tai no mulla ne on Amphionin kaiuttimia mutta kuitenkin. Tietenkin nää bd kiekot on varustettu 7.1 äänellä mutta kuten todettua niin ne vaatii eri dekooderit vahvariin, tukeeko pleikka näitä vanhemman sukipolven parhaimpia ääniä kutn dolby digital ex ja dts 96 tai neo 6 formaatteja?

8. karik134

Saadut tykkäykset:
    40
    7.1 äänet on vain hd-ääniformaatissa ja hdmi:n kautta. Jos bd-filmissä on 7.1 dolby true hd tai dts-hd ääni niin optisella saat max dd5.1 tai dts 5.1 ja mitään dvd-filmiä 7.1 äänillä ei ole kai olemassakaan.

Dolby digital ex ja Neo 6 ovat kai jotain uudelleenkoodauksia 5.1-äänestä joilla muodostetaan lisäkanavia taakse eli kait aika turhia ja eikö se ole vahvistin joka nuo tekee. Dts 96 on kai ihan perus DTS 5.1

Viimeksi muokattu: 20.02.2012
  9. x_jmt_x

x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    524
    Epätarkkaa. Stantun mukaan kiekolla pitää olla DD 5.1 tai legacy-DTS.

Helpommalla pääsee, kun torppaa levylle DTS-HD MA:n, joka 'sisältää' sen perinteisen DTS:n. Tällöin ei takakannessa mitään sanota DTS (legacy) raidasta, koska sitä ei varsinaisesti levyllä ole.

10. heviforever

heviforever Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, nyt on liitetty optisella ja toimii ok. Jos jtn pitää valittaa niin itse ps on todella ruma laite, no bundlena 70 egee ei oo paha mutta olisi ne voineet tästä 320 gb versiosta hienommankin tehdä. Mulla on wii ja se on jopa nätti tuon rinnalla kuten xbox ykkönenkin, ja vaikka eihän konsolit mtn sisustusasioita olekkaan mutta silti vituttaa sen rumuus