https://www.imdb.com/title/tt9288030/ Kaikille elokuvista tuttu Jack Reacher saapuu nyt ruudulle hieman eri formaatissa (niin mies kuin tarinakin) mutta meno on ennakko-odotusten mukaista ja jos olet genren ystävä niin tämä uppoaa varmasti. Pääosan esittäjä oli itselleni täysi tuntemattomuus eikä aluksi oikein vakuuttanut kunnes tajusin että hän esittääkin osaansa suorastaan oivallisesti. Loppu casting myös valittu hyvin, toki jokainen tajuaa heti ketkä ovat pahiksia mutta luulisin tämän olleen ihan valittu asetelma tämän tyyppiseen sarjaan. Muutamia typeryyksiä toki tähänkin livahtanut jos liikaa järjellä ajattelee mutta popparit hoitaa sen... 4/5
Onnistunut sarja oli. Kirjoja ei ole tullut luettua mutta molemmat Cruisen leffat nähtynä joista eka oli oikein hyvä. Sarja oli aikalailla samaa tasoa, lässähtäen parissa viimeisessä jaksossa harmillisesti oikein hyvän alun jälkeen. Itse Reacher hahmo oli parempi kuin Cruisen vastaava kun kirjailijan mukaankin tämä on valtava kaappi. 4/5, toivottavasti jatkoa ei tarvitse odottaa liian kauaa kun materiaalikin on runsaasti mistä ammentaa.
Positiivista olen kuullut siitä, että hahmo on tosiaankin lähempänä oikeaa Reacheriä kuin kääpiö-Cruise. Sarja ei taida perustua mihinkään kirjaan? Onkohan tässä ollut käsikirjoittamisessa apuna itse Lee? Leellähän olisi nyt aikaa, kun meni kirjasarjan paskomaan antamalla sen poikansa tai jonkun kummin kaiman kirjoitettavaksi. Ihan on roskaksi muuttunut se, joten Lee olisi voinut olla tässä sitten mukana. Ellei jo ollut.
Okei. Hyvä tietää. Ihan pikaisesti vain imdb:stä luin kommentteja ja en tiedä osuiko vain huonolla tuurilla silmään vain ne kommentit, joissa todettiin jostain syystä, että ei perustu kirjaan. Vai oliko sitten tarkoitus antaa ymmärtää, että perustuu kirjaan, mutta kuten niin monesti, juoni on silti hyvin erilainen, kun on sovitettu töllöön. Killing Floor on kyllä tullut luettua, mutta kauan kauan sitten. Lieköhän tuo oli se kirja, jossa ammuttu mies lentää niin kovasti taaksepäin, että lentää ulos omista kengistään.
Tuon muuten mainitaankin joka jakson alussa aika isoin kirjaimin . Kirjan nimi ja että perustuu Leen luomaan Reacher hahmoon. Neljän jakson perusteella varsin hyvä sarja. Kirjoja en ole koskaan lukenut, mutta on niitä eräskin tuttu kehunut. Onko muut huomanneet, että Primellä on jotenkin uusissa sarjoissaan selvästi huonontunut kuvanlaatu siitä mitä se on joskus ollut. Olen tähän kiinnittänyt nyt erityisesti huomiota Ajan pyörä ja Reacher sarjojen myötä. Edelleen se on 4K HDR, mutta bittivirta ilmeisesti kuopii pohjamutia.
Ei täydellistä = täyttä kuraa ? No niinhän se tuntuu nykyään menevän kun kaikilla on niin kova hinku päästä haukkumaan. Omassa telkussani ne molemmat kyllä näyttivät todella hyvältä.
No kyllä se minusta on kuraa kun vertaa Disneyhyn tai Netflixiin. Varsinkin Wheel of Time ja Reacher. Ihme mössöä aika ajoin ja häiritsee ainakin minua 75 tuuman töllössä aika paljon.
Kyllä, kuvan pakkaus hajoilee monin paikoin todella todella pahasti. Mulla on ollut palvelu vuosia ja nyt ensimmäistä kertaa viime syksystä lähtien olen alkanut havaitsemaan todella puutteellista kuvanpakkausta. Ensimmäisenä huomasin Ajan pyörässä ja en ihan heti suostunut tajuamaan, ettei hei ei ole nyt minun nettiyhteydessä tai laitteissa vika. Kivahan sitä on nimellisesti kutsua 4K HDR:ksi, kun pinnat on yhtä pikselipuuroa, joka ei muistuta alkuperäistä lähdettä mitenkään. Disney ja ATV+ ovat kuin fyysistä katsoisi verrattuna Primeen tällä hetkellä. Tosin tuntuu, että jotkut vanhemmat sarjat ja tuotantokaudet ovat edelleen paremmalla laadulla palvelussa.
Kummallista. Itselläni ei ole moisia ongelmia kummankaan sarjan (eikä muidenkaan) kanssa. Olisin kyllä huomannut. Sen sijaan HBO Max ja ATV+ eivät aina pelitä kunnolla. Kyllä Ajan Pyörä täällä näytti paremmalta kuin esim. Servant ATV+:lta. Ikävää jos muilla tökkii.
Hirveetä huttua. Siviilit teurastaa kymmeniä konnia oma-aloitteisesti ja poliisit ja FBI vaan kehuu ja taputtaa päähän.
Niin joo. Unohtui mainita, että pidin kyllä sarjasta muutenkin kuin kuvanlaadun osalta. Kunnon mäiskintäviihdettä ilman, että päähenkilön (tai pahisten) tarvitsisi juosta vähän väliä terapeutilla tms. jonninjoutavaa. Kaikkien sarjojen ei tarvitse olla niin hiton tosikkoja. Onneksi tästä jo tehdään seuraavaa kautta. Ja heti perään "oikeamielinen" arvostelu. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008595214.html
Kyllä ja Reacher ihan yhtä lailla kuten vaikka John Wickit ja Equalizerit ovat itse asiassa supersankarielokuvia vaikka kukaan ei osaa lentää. Hyvä vastaan paha ja lopulta paha saa palkkansa. Erittäin yksinkertaista ja nautittavaa. Jos kaikki on katsojalla kunnossa. Ei voi kuin nauraa noille kommenteille joissa mm. ulistaan kun päähenkilö saapui ilman matkalaukkuja...
Tämähän on oikein rennon letkeää katsottavaa. 5 jaksoa takana ja tosiaan nykyään niin usein tuskaisen tärkeiden sarjojen vastapainona on oikeinkin kiva. Parissa ensimmäisessä jaksossa pääsi puun takaa yllättämään ja hörähdyttämään päähahmon kuittailu aitoon Arnoldin ja Sherlockin tyyliin. Kuvanlaatukaan ei mielestäni ainakaan meillä mitenkään paskempi, vaikka parempikin voisi olla, niin mössöt kuitenkin kaukana. Ohessa kännykällä 65" ruudusta otettu kuva. Korvan yläpuolella on lampun heijastus.
Innostuin eilen katsomaan kolme jaksoa ja kyllähän tätä ihan mielellään katsoo. Ihan niin kuin kirjatkin, niin tarkoitus ei ole olla Oscarin arvoista kamaa, vaan hyvää väkivaltaviihdettä (kuulostaa pahalta kun noin sanoo). Reacher on hahmona paljon parempi kuin Cruisen miniversio. Ja väkivalta on mukavan brutaalia (kuulostaa vielä pahemmalta). Kuvanlaatukin on AppleTv-laitteella kyllä erittäin hyvä. Mitään palikoitumista ei näkynyt. Kakkosjaksossa on jopa hyvä hdr-demokohtaus, kun Reacher ja naispoliisi joutuvat pysähtymään autolla, kun tie on tulvinut. Kohtauksessa on todella hienon näköiset poliisiauton sininen ja punainen välkyntä ja myös autojen valot ihan hyvällä kirkkaudella. Loistava kohtaus. Mutta toki sitä pientä nipotusta. Eikä heti niin pientäkään. Reacher on kyllä isohko ja voimakas, MUTTA SILTI LIIAN PIENI! Näyttelijän pituus imdb:n mukaan on 188 cm, mutta kirjojen Reacher on 195/196 cm. Kirjoissa hänen käsiään kuvataan lapioiksi, mutta sarjassa ne ovat aika normaalin kokoiset. Monessa kohtauksessa kamera kuvaa alhaalta ylöspäin, jotta Reacher näyttäisi isommalta kuin oikeasti onkaan. Ja sanokaa meikäläistä hulluksi, mutta tuntuu siltä, että muut hahmot on valittu heidän pituudensa eli lyhyytensä mukaan. Ensimmäisessa isossa tappelukohtauksessa pahikset näyttävät pienemmiltä kuin Reacher, mutta Reacher itse on kuitenkin huoneen esineisiin verrattuna normaalin kokoinen. Se saa mittasuhteet näyttämään hassuilta. Eli aivan kuin muut olisivat erityisen pieniä. Samoin, kun Reacher sarjan alussa kävelee kaupungilla ja ihmiset katsovat, että onpas iso mies, niin rakennuksiin ja autoihin verrattuna Reacher on ihan normaalin kokoinen, mutta muut näyttävät pienemmiltä. Eli aivan kuin rooleihin olisi haettu tavallista lyhyempiä näyttelijöitä. Sen lisäksi Reacher on ehkä vähän liian ripped. Mielestäni (tämä kyllä voi olla vain omaa kuvitelmaa kirjoista) Reacherin lihakset eivät ole noin fitness-sexyt, vaan ennemminkin isot ja valtavat. Hyvä esimerkki olisi varmaankin tämä herra Vuori Toki hän on vielä 10 senttiä Reacheriä pidempi, mutta vaikutuksen muihin pitäisi olla tuollainen. Ja nipotetaan vielä siitä, että kirjoissa Reacher ei oikein mielellään aja autolla. Tässä se onnistuu mainiosti. En tosin juuri tämän kirjan tapahtumia muista, että ajeliko tässä vielä ihan hienosti. Mutta oikein kepeä ja viihteellinen sarja. Lisää!
Tämä oli itse asiassa yksi asia joka itseänikin häiritsi. Eikä oikeastaan siksi että näyttelijä on vain 188cm ja siten itseänikin lyhyempi vaan siksi että useammassakin kohtauksessa kokoa liioiteltiin ihan häpeilemättä ja ihan turhaan jättäen katsojan vähän ihmettelemään. Paras esimerkki ehkä se taksikohtaus Nykissä, "mulla on hirvee kaappi kyydissä, täyttää koko takapenkin" vaikka jokainen näki että ei, ei täytä. Noh, minor detail...
Tää saattaa olla oikean kokoinen (196cm), mutta taitaa olla muita kiireitä. Edit. Ja tohon törmäsin kerran kaupassa ja suu loksahti auki, kun en ennen ollut tajunnut äijän kokoa. Oli kyllä oikeasti aikamoinen jättiläinen (196cm). Lisä Ja vielä lisäedittinä että itse olen vain 183cm vähän päälle satakiloinen käppänä. Kerran vielä
Itse 185, broidi samat, faija 194 lieneekö mutsin pituudella (156) jotain tekemistä asian kanssa?. T: Vesku
jmo, kyllähän The Rock olisi tuohon ollut ihan loistava valinta, vaikka ihonväri ei ole sama kuin kirjoissa. Tuskin olisi ketään haitannut. p.s. Hassusti on mennyt pituuskeskusteluksi tämä (meikäläisellä tuntuu olevan ketjussa kuin ketjussa sellainen vaikutus, että jonkun kommentin jälkeen mennään offtopicciin ja kohta modet tekee siitä oman ketjun. ) Mutta kertokaapa poijaat mistä johtuu, että minä olen 171cm, toinen veli 180cm ja kolmas 185cm ja minä vaalea, toinen tumma ja kolmas punainen (hiustenväri siis, ei ihonväri )... Jokaisella pitäisi olla samat vanhemmat.