Arvostelija on varmasti joku homoseksuaalinen ihminen, joka istuu päivät pitkät kotona raapimassa kättänsä hanuriin ja lukemassa seiskaa. Nääh... "Hyviä" kommentteja saanut tuo arvostelu, mutta toki tämmösiäkin mielipiteitä on. Eihän kaikilla voi olla samanlainen elokuvamaku. Kävimpä heittämässä kommentin arvostelijalle, mutta kestää näköjään hetken aikaa, ennenkuin näkyy tuolla sivulla - joutuu varmaan menemään jostain tarkastuksista läpi.
Huonoin arvostelu. 4 t?hte? l?htee heti syltylle Balboasta. T?ydellinen lopetus sarjalle, en olisi voinut villeimmiss? unelmissanikaan toivoa parempaa lopetusta, sen verta skeptinen olin koko homman suhteen. ps. Ja herrajumala mik? kunto syltyll? on tossa leffassa, olisinpa itsekin yht? hyv?ss? kunnossa 6-kymppisen?. ________ Body science
Hei STFU! Arvaa saanko unta ensiyönä, kun joku tätä näin hehkuttaa! Voisin veikata, mitä lopussa tapahtuu... Hmm.. Rocky liittyy sirkukseen, mikä oli hänen ja Mickeyn unelma kun ura päättyy Jätän netin rauhaan huomiseen asti, niin en vahingossakaan törmää enempiin spoilereihin.
Pakkohan se oli varata yksi lippu ennakoihin. Hitto kun en ollut yhtään tajunnut, että siis nimenomaan Plazaan tämä tulee ennakkoon, ja äsken kauhistuin, että mähän olisin voinut huomenna mennä jo tätä katsoon. Onneksi salissa oli yksi kohtuu hyvä paikka jäljellä, niin päätin ottaa sen (yleensä vaadin sen keskimmäisen paikan ja vielä niin, että paikka- ja käytävänumero muodostavat yhdessä jonkun merkittävän luvun tms.). Nyt alkoi sydän hakkaamaan!!!
En pitänyt elokuvasta. Pahempaa kökköä en ole tainnut vähään aikaan katsellakaan, jos nyt ei Saw III:sta lasketa mukaan. Tämä uusin saa ehkä 1/5, enkä edes tiedä mistä tuo yksi tulee. Päätin myös verestää muistiani ja katsoin ensimmäisen Rockyn, jonka muistin olevan ihan hyvä. Eipä sekään juuri vakuuttanut, ehkä 2/5 ilman klassikkolisää.
No tänään koittää se päivä jolloin ainakin Xantaks, Naama ja ElvisThePelvis toivottavasti kokee jonkinlaisen nostalgisen huumaan. Saamme kuulla keskellä yötä aivan uutta dialogiaa Sylvester Stallosen viiden tähden suusta. Herran mumimaa ja aivan mahtavaa matalaa ja bassohtavaa ääntä. Onneksi tekstitys löytyy jostain kohdin, koska sitä tullaan tarvitsemaan :thumbsup:.
Heti leffan jälkeen ajattelin että "no, ihan...ok!". Seuraavan päivänä tuli vasta semmoinen olo että ei hemmetti, sehän oli ihan surkea leffa... Yleisesti ottaen 1½/5 Stallone leffaksi 2½/5
Aika paha pettymys, vaikkeivat odotukset olleetkaan ihan pilvissä. Spoiler Nyrkkeilyn harrastajana v*tutti suuresti koko "yli 50-vuotiaana tosta noin vaan terävä reenijakso ja eikun haastamaan nykyistä voittamatonta HW-champpia" -kura. :OI Se ei-vaan-toimi niin. Koomiseksi menneet, mutta ah, niin tunteellisiksi tarkoitetut kohtaukset ja Yo-Adrianin kaihoisa muistelu eivät nekään toimineet oikein mitenkään. Ainoa plussa siitä, että Syltty ainakin yritti kovasti tsempata ja kahlasikin kuravellin läpi kohtuullisen hyvin. Arvosana: 0+
Itse tykkäsin leffasta oikein tosissaan ja mielestäni erinomainen päätös rocky saagalle. En muista milloin viimeksi oon viihtynyt näin kovasti elokuvaa katsellessa. Minkäs sille teet kun pesunkestävä rockyfani oon Paljon oli leffassa viiteitä vanhoihin ja tuli siellä pari cameotakin jotka pisti hymyn huulille. Leffasta välittyi ainakin mulle semmonen fiilis, että syltty oli tosiaan tehnyt elokuvan sydämmellä. Tuo staran tekemä arvostelun tuherrus oli kyllä semmosta amatöörimäistä saissee, että huhhuh.
Itsehän pidin ihan helvetisti. Tosin olen tykännyt kyllä kaikista muistakin rockyista paljon, jopa vitosestakin vähän. Leffa etenee varsin rauhallisesti ja tyylikkäästi loppuunsa saakka. Lopun matsi on muuten yllättävän realistinen näin Rocky-asteikolla. Ja kyllä leffa onnistui koskettamaankin pariin otteeseen ja kun vielä koko tarina myötäilee ja tutkailee Stallonen omaa uraa elokuva-alan entisenä supertähtenä ja nykyisenä kehäraakkina, niin kyllähän siitä aistii että Syl on tämän kirjoittanut sydänverellään Sen toteutuksesta tietysti voidaan olla montaa mieltä ja vaikka leffassa onkin vähän hölmöjä ratkaisuja teknisesti ja tarinan kannaltakin, niin ne ovat tällaiselle Rocky-diggailijalle vain sympaattisia pikku fiboja, semmoiset kuuluvat Rockyyn
Kas kummaa, mutta tätähän voi pitää varsin onnistuneena päätöksenä tälle sarjalle. Tyylillisesti palattiin ensimmäisen elokuvan tunnelmiin ja juontakin siitä oli lainailtu. Tahti oli rauhallinen ja nostalgiaa riitti. Stallone oli kelpo terässä, vaikka monologeja olikin vähän liikaa. Vastustajaa ei oltu lähdetty turhia demonisoimaan ja stereotypinen blingbling tämän kohdalla uupui. Ennen kaikkea elokuvasta huokui se, että Stallone oli selvästi yrittänyt tehdä rahkeidensa mukaan parasta mahdollista elokuvaa, eikä suoranaista vanhalla hitillä rahastusta. Simppelisti kerrottu simppeli tarinahan tämä oli, mutta jotenkin Rockyksi kovinkin sopiva juuri tällaisena. Näin näitä vanhojen elokuvasarjojen uudelleenlämmittelyjä pitäisikin tehdä - perinteitä kunnioittaen. Contin vanhaa musiikkia käytettiin rohkeasti ilman turhia nykyaikaistuksia mikä päti oikeastaan kaikkeen muuhunkin. Ei oltu lähdetty nyky-yleisöä kosiskeleviin virtaviivaistuksiin ja tyylimuunnoksiin. Ilahduttavaa että Stallone onnistui tämän kanssa. ½
Olen aikalailla samaa mieltä leffasta. Ihmeen onnistunut tekele. Kuitenkin jotkin kohdat, jotka oli varmaan tehty vakaviksi tunteellisiksi kohtauksiksi, niin saivat vain katsojan nauramaan. Ihmetyttää, miten yksinkertaisella tavalla voi saada elokuvan toimimaan. Monet uudet leffojen tekijät tuntuvat yrittävän liikaa, kun vertaa tällaiseen "vanhan" leffan malliin edetä. Suosittelen.
Juoni oli mielestäni varsin hyvin rakentunut. Suht koht hidas temposessa alussa ei kyllästynyt, ei sitten millään. Alku oli täynnä nostalgiaa ja draamaa. Varsin hyvin toimivaa sellaista. Eikä tappelu kohtakaan oltu tiivistetty muutamaan minuuttiin vaan toimivaan suht koht pitkään kokonaisuuteen. Huumoria riitti ja mukana oli jonkin verran toimivaa draamaa. Kaikki näyttelijät olivat hyviä ja onnistuivat hyvin töissään. Ainoa huono puoli oli elokuvan musiikki. Kyll sekin toimi, mutta minuun se ei uponnut oikein hyvin. Rockyn teema oli mielestäni liikaa pelkistetty ja ehkä liian mahtipontinen. Treeni kohdassa myös tuli esille kaksi nostalgista treeniharjoitusta: raakat kananmunat ja naudanliha nyrkkeilyä. Lyhyesti.. Toimiva kokonaisuus ja parhaiten onnistunut elokuva joka on nostettu uudelle vuosituhannelle. Ei niin kova spoilaus, mutta joillekin "vapaapaini" tai "nyrkkeilijä faneille" voi olla. Otan varman päälle ja en halua pilata mitään. Spoiler Myös legendaarisen kehäkuuluttaja Michael Buffer:in ottelun kehäkuuluttaja oli aivan shokeera ja mahtava yllätys minulle. Mahtavaa!!! Jonkin verran myös Mike Tysonin vilahdus. Tämä toimi.. Ainakin minulla. hyvä sarjan lopetus. Enään ei pääse sorkkiin ainakaan uskottavasti Ps. Kyllä saa olla jonkin verran Rocky-fania sisässään jotta tämä leffa toimisi täysin ½
En tajua. Olinko ainut, jonka mielestä näyttelijätyö oli läpi elokuvan kohtalaisen luokatonta, jonka mielestä dialogi oli tökeröä ja/tai jonka mielestä koko touhu vaikutti hieman sillisalaatilta? Koko hommasta jäi todella amatöörimäinen mielikuva. Elokuvalta odotin paljonkin (joka todennäköisesti lisäsikin pettymystä ihan kiitettävästi) ja alkuvaiheilla olin ihan tyytyväinenkin. Toki tökerö näyttelijätyö (varsinkin Stallonen repliikit pukkasivat usein näyttämään ulkoaopetetuilta, ei spontaaneilta) ja muutamat hölmöt kohtaukset pistivät silmään, mutta kyllähän tälle elokuvalle pari virhettä voi antaa anteeksi. Valitettavasti loppua kohti tahti pysyi kuitenkin samana ja kun jälkimmäinenkin Rockyn jonkun ennakkoon ylistämistä puheista onnistui herättämään lähinnä myötähäpeää, heitinkin kirveen jo kaivoon. Loppua kohti hieman kuitenkin petrattiin, luultavasti lähinnä sen takia ettei kukaan enää varsinaisesti näytellyt, ja itse matsi oli paikoittain ihan jännittäväkin. Ei tämä nyt ihan täysin toivoton tekele ollut, vaan jotkut kohtaukset onnistuivat jopa liikuttamaankin ja "juoni" oli yllättävänkin onnistunut, mutta kun ei riitä. Sen siitä saa kun odottaa liikoja, "vuoden pettymys" -titteli vietiin kuin varkain vuoden toiseksi viimeisenä päivänä Babelilta. EDIT: Vilkaisinpa nyt tuonkin paljon parjatun staran arvostelun ja arvostelija näyttikin yllättäen olevan varsin pitkälti samoilla linjoilla kuin minä. Omaan kysymykseeni vastaten: en ollutkaan ainoa.
Minä taas olen sitä mieltä, että Stallonen näyttelyt meni suht ok, muutamaa ylilyöntiä lukuunottamatta. Milo Ventimigliasta voi olla montaa mieltä.. En osaa sanoa mitä jengi on yleisesti tältä elokuvalta odottanut, mutta ainakin omalla kohdalla se täytti ne kaikki, ja ehkä enemmänkin. Oikeastaan tämän voisi kiteyttää, jos tykkäsit edellisistä Rocky-leffoista, toden näköisesti pidät tästäkin. Jos taas Rockyt ei oikeen nappaa, niin jätä tämäkin väliin. Tämä on Rocky-leffa, ja mielestäni helvetin hyvä semmoinen. Tuskin tästä oscareita jaetaan, mutta erinomainen päätös tälle "saagalle". Soundtrack osasto jäi vähän kaivelemaan..
Jos jokin "trilogia" on jo kuudennessa osassa, niin eipä sille uskalla oikein minkäänlaisia odotuksia asettaa . Ehkäpä siksi tämä Rocky tuntuikin suht tuoreelta... Juu voisi hörpätä muutaman kananmunan raakana ja lähteä portaita juoksemaan...ja lätkimään eläinten ruhoja....ja....heh
Jotenkin tuntuu siltä, että ihmiset odottavat tältä jotain aivan muuta, kuin Rocky-elokuvalta oikein voisi odottaa. Ja onko viime vuosien hengästyttävään tyyliin tehdyt leffat (spiidermanit ja exmenit) tehneet tehtävänsä, eikä tämänkaltainen leffa enää toimikaan. Vai onko se niin, että tästä joko pitää tai ei pidä. Näyttäisi siltä
Niin tuon kanssa unohdin sanoa. meinaan dialogia oli kanssa paikka paikoin jonkin verran kökköä, mutta ei se sitten niin paljoakaan haitannu. Niin tosta lähti edellisessä arvostelussani hiukan pisteitä. jos se ois toiminu myös niissä muutamissa paikoissa ois tullu neljä naamaa, mutta tyydyin sitten klmeen ja puoleen. No joo. Aina ei voi onnistua.