Noita taitaa olla jokaisella asuntolainallisella sampopankin asiakkaalla. Sukulainen valitteli kun lyhennykseen oli tullut jostain syystä 300 euroa lisää, eli tililtä oli veloitettu 300 euroa ylimääräistä, siitä parin puhelun ja asian perinjuurisen selittelyn jälkeen virkailija puhelimen toisessa päässä myönsi virheen ja lupasi korjata asian. Seuraavana päivänä verkkopankki kertoi että lainasaldo oli kasvanut 300 eurolla. Oikein hienoa toimintaa. Pankki on vaihtumassa hänelläkin.
Oli minullakin op. laina merkattu kahteen kertaan onneksi sentään oli se ylimääräinen poistettu tilassa, ei vaan kyllä nappaisi itse tarkkailla tiliä sen takia ettei sampo "varasta" jotain sieltä.
Tämähän tässä on pahinta; ei voi luottaa siihen että kaikki sujuvat vaan tiliä pitää vahtia ettei omituisuuksia tapahdu. Viestiketjun otsikkoa lainatakseni: "ei toimi, grr"
Sammossa on ollut tili vain koska OP ei ole toiminut nettiliikkeiden kanssa. Tähän on ilmeisesti tullut muutos, joten voisihan tuon Sammon tilin vaikka lakkauttaa...
OP tosiaan viime kuussa laski sitä turvallisuustasoa korteissa ja nyt toimii joka puolella jossa hyväksytään Visa.
Sama homma, tosin tuossa poistetussa oli mukana lainaturvamaksu, jonka ilmoittivat unohtaneen velottaa. En sitten tiedä johtuiko tuo poistaminen tuosta syystä.
No nii, eli mihin pankkiin kannattaa siirtyä Sammosta? Luulisi että muutkin ovat kartoittaneet nämä vaihtoehdot.
Ellei ole asuntolainaa tai muuta suurempee se taitaa olla aika sama mille pankille ne rahat antaa. Minulla on sekä Nordea ja OP, kumpikin on hoitanut asiansa moitteettomasti.
Ålandsbankeniin olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaikki pelannut hienosti, palvelu viimeisen päälle, konttorissa silloin harvoin kun pitää käydä ei juurikaan jonoja. Aikanaan kun pankkiin menin, lainatarjous oli ihan eri planeetalta kuin aikaisemman pankin (osuuspankki, johon olin joutunut säästöpankin "konkurssin" vuoksi).
Itse vaihdoin Tapiolaan. (vielä tosin tili Sammossakin jonkin aikaa) Verkkopankki ihan eri kaliberia kuin Danskella ja on miellyttävä käyttää. Ehkäpä tämän hetken paras verkkopankki Suomessa...? Keskittämällä saa isohkot kk-maksut kokonaankin pois.
Näyttääpäs muuten Tapiolan verkkopankki kovin tutulta. Taitaa ostaa ko. palvelun Ålandsbankenilta, kuten myös S-pankki tekee.
Kyllä näköjään: "Crosskey Banking Solutions on Ålandsbankenin omistama tytäryhtiö, joka kehittää ja toimittaa pankkialan tietojärjestelmiä kaikenkokoisille yrityksille. Crosskeyn järjestelmäratkaisuja käytetään tällä hetkellä Tapiola Pankissa, Det Norske Bankissa, SOK:ssa ja Ålandsbankenissa. Yhtiössä on yli 100 työntekijää." http://www.alandsbanken.fi/info/content/fi/about/news/press/news_0001.html
Lisää tarinoita Sampopankkilandiasta. 1. Oli tarvetta saada paperikuitti eräästä laskusta joten klikkasin itselleni sellaisen verkkopankin kautta. Tästä on nyt mennyt kohta 2 viikkoa eikä kuittia ole näkynyt, onneksi ymmärsin käydä konttorissa sen hakemassa sillä muuten olisi mennyt rahaa hukkaan. 2. Opintolainassa on kuukausittainen könttäsummalyhennys ja n 6kk välein isompi lyhennys, nyt kuitenkin näyttäisi olevan kesäkuussa ja heinäkuussa isompi summa menossa. :hitme: On se vaan jännä pankki, ei tässä enää tarvitse mitään online nettipelejä pelata kun riittää että kirjautuu sampopankkilandiaan ja taistelee pahoja bugeja vastaan.
Soittelin samasta syystä aamusella tonne asiakaspalveluun ja siellä totesi kaveri, että heidän uusi "systeemi" lukee tuon edellisen kuukauden veloitukset ja laittaa ne automaattisesti myös seuraavalle kuukaudelle. Eli "systeemi" tekee omat maksusopimukset, keltään kysymättä.. Eniveis, se korjaantuu automaattisesti jonkin ajan kuluttua ja ne katevaraukset häipyy sieltä ajan myötä (ennen eräpäivää).. Jotenki tämäkin vaikuttaa niin alkeelliselta erheeltä, "systeemi" ymmärtää ottaa jonkun kerran vuodessa veloitettavan joka kuukautiseksi maksuksi.. En mikään asiantuntija ole, mutta ei vaikkuttais kovin isolta koodin pätkältä korjata.. Eikös danskebankilla ollu ihan toimivat systeemit, mutta miten voi olla niin vaikea liittää yksi pankki lisää siihen..??
Minä taidan olla niitä yksi miljoonasta -ihmisiä. Kävi nimittäin hauska sattuma tuossa eräänä päivänä. Olin tilapäisesti unohtanut PIN-koodini yhdistelmäkortistani (pankkikortti/VISA), ja itsepäisenä ihmisenä tietenkään en voinut sitä lapulta (joka oli muualla) tarkistaa, vaan muistella automaatilla mikä se voisi olla. Liian monen väärän PIN-koodin jälkeen tapahtui lukitus, eikä enää voinut muuta kuin ottaa yhteyttä Sampo Pankin asiakaspalveluun. Päädyin siis soittamaan heidän asiakaspalveluunsa, ja sainkin asiakaspalvelijan luurin toiseen päähän n. 10 sekunnin odotuksen jälkeen. Aiemminhan tulin maininneeksi tässä ketjussa kuinka vastaavanlaisesti parisen kuukautta sitten sain asiakaspalveluun yhteyden samankaltaisen ajan kuluessa -- itse asiassa silloin aika taisi olla lähempänä n. 5 sekuntia. Tätähän sitten ei millään meinattu täällä uskoa, ja eräskin leimasi minut muitta mutkitta likaiseksi valehtelijaksi. Harmi kyllä viikonloppuna se loton päävoitto ei osunut minulle, vaikka lottosin, mutta näköjään Sampo Pankin pahamaineisen asiakaspalvelulinjan kanssa minulla näyttää poikkeuksetta menevän "seitsemän oikein".
Tämä selventääkin asiaa, kiitos. Voisin tehdä oman maksuohjelma "systeemin" myös, mutta tietysti niin että joudun maksamaan 1/10 alkuperäisestä summasta, jos alkavat rahojaan periä niin sanon että soittakaa Tanskaan, ne on tän systeemin mulle väsänneet.