Samsung A6xx sarja

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana hkj, 19.03.2008.

1. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    voin laittaa muutaman asetuksen joita olen lukenut avforumsilta ja avsforumsilta mutta en ole vielä ite päässyt testaamaan koska tv ei tullut eilen vaan tulee tänään tässä jonkin ajan päästä niin voin sitten myös kertoa omat mielipiteet asetuksista :)

Mode - Movie

Backlight - 4
    Contrast - 98
    Brightness - 49
    Sharpness - 10
    Colour - 49
    Tint - 46/54

Black adjust - off
    Dynamic Contrast - off
    Gamma - +1
    Colour Space - Auto
    White Balance -

R-offset - 15
    G-offset - 15
    B-offset - 14
    R-Gain - 19
    G-Gain - 15
    B-Gain - 26

Flesh Tone - 0
    Edge Enhancement - off

Colour Tone - Normal
    Digital NR - off
    HDMI Black Level - Low
    100hz Motion Plus - Low

Energy Saving - Auto

Tässä on yks mitä on muutama kehunut hyväksi

---------------------------------------------------------------

--Picture menu

Mode: Movie
    Backlight: 3
    Contrast: 93
    Brightness: 44
    Sharpness: 0
    Color: 52
    Tint: G50/R50

Detailed settings submenu
    Black adjust: Off
    Dynamic contrast: Off
    Gamma: +3
    Color space: Auto
    Flesh tone: 0
    Edge enhancement: Off
    xvYCC: Off

White balance submenu
    R-Offset: 25
    G-Offset: 26
    B-Offset: 25
    R-Gain: 24
    G-Gain: 23
    B-Gain: 14

Picture options submenu
    Color tone: Warm2
    Size: Just Scan
    Digital NR: Off
    DNIe: [grayed out]
    HDMI black level: [grayed out]
    Film mode: [grayed out]
    Blue only mode: Off
    Auto motion plus 120Hz: Off

--Setup menu
    Entertainment: Off
    Energy saving: Off

Ja tässä on toinen mikä on todettu erään arvostelun perusteella hyväksi etenkin pimeässä huoneessa.

Itse testaan myös näitä asetuksia mutta pistin nämä jo etukäteen :)

2. unreal

unreal Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Kertoile, miten homma etenee tuon kanssa. Lähinnä kiinnostaa, että pitääkö tosiaan telkkari lähettää huoltoon (keksiä jotenkin, miten tuon saa pakattua ja niin edelleen), odottaa ties kuinka kauan ilman telkkaria ja niin edelleen saadakseen päivityksen, jonka voisi itsekin tehdä kotona. Ei oikein nappaisi.

3. strokes

strokes Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    kiitos Yakuza333 asetuksista, pitää testata näitä!

4. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta on jo meili mennyt tuonne Powermillille ja kysyin siinä että onnistuuko tuo päivittäminen itse.

Ja kysyin samalla että kuuluuko firmwaren päivitys takuuseen.. kun en ihan varma siitä ole mutta luulis toisaalta sen kuuluvan..

5. unreal

Saadut tykkäykset:
    0
    No sinälläänhän sen täytyy kuulua, että tuo on selkeä vika, jonka korjaamiseksi firmis päivitetään. Jos sattuisit olemaan vähemmän valistunut kuluttaja (joka tuskin tosin vikaa huomaisikaan...), niin tuskin tietäisit mistään korjaustoimenpiteistä ja firmispäivityksestä, vaan ilmoittaisit vain, että vika on ja pitäisi korjata.

Sinällään valmistajat helpottaisivat myös omaa hommaansa ja vähentäisivät kustannuksia, jos antaisivat firmiksen yleiseen jakeluun niin, että valistuneemmat kuluttajat voisivat sen itse päivittää, eikä huoltoon tarvitsisi telkkaria rahdata moisen pikkuasian takia.

6. jehu80

jehu80 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Näin tosiaan toimitaankin mm. matkapuhelinalalla ja digiboksien kanssa mutta TV-maailmassa tämä ei ilmeisesti niin toimi, ei ainakaan vielä. Varmaan ne pelkää jotain, että asiakkaat sotkee jotain ja sitä kautta tulee ongelmia ja ikäviä tilanteita...

7. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän häiritsee kun lukenu että joku on päivittäny tuolla netissä jaossa olevalla firmwarella A1CXXE -mallin television vaikka sitä ei varsinaisesti suositella siihen malliin..

ja mulla on kans ainakin tuo malli

8. strokes

strokes Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    miten mä näen mikä malli mulla on? kiinnostais kyllä päivittää firmis ihan periaatteen vuoks =)

9. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    yks paikka on esim se laatikon kylki missä se televisio on tullu kun siellä on se esim tuo LE-40A656A1CXXE niinku mulla on.. ja onkait tuo mallimerkintä myös siellä tv:n takana olevassa tarrassa ja kolmas paikka missä se on niin on tuossa tv:n vasemmalla puolella olevassa kyljessä niin siinä on kans semmonen pieni tarra mistä näkee sen model merkinnän.. mutta jos on suomesta osettu niin se on todennäköisesti tuo A1CXXE -malli.

10. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä himottais kans päivittää tuolla tiedostolla tuo televisio mutta ei kehtaa koska se firmware ei ole samsungin sivun mukaan yhteen sopiva tuohon A1CXXE malliin ja jos sen päivittää tuohon ja tulee jotain vikaa niin takuu raukeaa..

se firmware mikä on jaossa käy vain kyseisiin malleihin:

Warning

This procedure is only valid for the Models listed below. Use on any other product may result in its failure & void the warranty:

6 Series Models:

LE32A650A1HXXU, LE32A656A1FXXU, LE37A616A3FXXU, LE37A656A1FXXU, LE37A616A3FXXU, LE40A656A1FXXU, LE40A616A3FXXU, LE40A650A1HXXU, LE46A656A1FXXU, LE52A656A1FXXU

jos se kävis tohon A1CXXE -malliin niin todennäköisesti olisin sen jo päivittänyt koska silloin ei raukeaisi laitteen takuu.

11. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juupa juu elikkä nyt tuli tuolta Powermilliltä vastaus ja televisio pitäisi toimittaa huoltoon jossa sitten tekisivät sen päivityksen.. ja päivitys kuuluu takuuseen.

luin Powermillin sivulta että keskimääräinen aika mitä menee huollossa niin on 5 päivää plus mitä paketilla menee matkatessa.

12. CamoN

CamoN Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No onpahan taas jaksettu rampauttaa tuo ominaisuus ihan perin pohjin. Mikäli lähitulevaisuudessa uuden TV:n osto realisoituu Samsungin A656:n ja Sonyn W4000:n välillä minun kohdallani, kääntyy se Sonyn voitoksi ihan sen takia että Sonylla taitaa yleisesti ottaen olla vähemmän kaikenlaisia lastentauteja, joita voisi korjata helposti päivittämällä firmwaren. Mutta ei kun ei. :mad:

13. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No ei tuossa A656:kaan ole oikeestaan muuta tautia tavattu ku tuota focus ongelmaa mutta sekin on korjattavissa sillä uudellla päivityksellä mutta se on harmi että sitä ei voi Suomessa tehdä itse vaan pitää lähettää laite huoltoon :(

itse en kyllä ole sitä kovin paljoa hoksinut mutta ihan hetkittäin sitä näkyy mutta sekin on kyll näkynyt ihan normaalissa televisio lähetyksessä joten se on kyllä voinut johtua ihan lähetyksestäkin.. tänään olisi tarkoitus kattoa että näkyykö sitä dvd ja blu-ray materiaalissa mutta muita ongelmia ei ole kyllä ollut ja tyytyväinen olen tähän asti ollut kyllä hankintaan :)

14. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    hmm tuossa just viestittelin uk samsung asiakaspalvelun kanssa niin ne meinasi vähän että se päivitys tuohon A656A1CXXE malliin olisi myös tulevaisuudessa tulossa samsungin sivulle jakoon :)

Viimeksi muokattu: 04.06.2008
  15. hkj

hkj Avatar Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  16. unreal

Saadut tykkäykset:
    0
  17. jehu80

jehu80 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mun mielestä isompi ruutu tarkoittaa aina huonompaa kuvaa surkealla materiaalilla. Siksi ihmettelenkin kun porukka aina huutaa 46" ja 52" perään :)

Itse tavoittelen tuota 40" kokoa, mutta en tiedä milloin..?

18. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen harmikseni havainnut tuota focus/blur ongelmaa ja pitäisi ilmeisesti sitten päivittää tuo firmware mutta ei tosiaan jaksais lähettää tv:tä huoltoon jonkin about 5 minuutin työn takia :D

pitänee odotella jonkin aikaa jos ne sais sen firmwaren myös tuohon A1CXXE malliin niin nettiin jakoon :) jos ei ala kuulumaan niin kai se pitää sitten huoltoon laittaa..

19. cchaou

cchaou Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    www.samsung.fi/prestige

Eipä tarvitse tv:tä lähettää mihinkään. Powermill hoitaa tuon, jos asut prestige-huoltotakuun piirissä. Mies tulee paikanpäälle päivittämään telsun. Näin ainakin minulla. 40"->

20. Yakuza333

Yakuza333 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Harmi vaan et ei asu tos piiris :(