Suomen sampan sivujen mukaan BD-P 1500 ei tukisi mp3 ja jpeg formaatteja, mutta netistä löytyy myös speksejä, joiden mukaan se tukisi niitä. Eli miten on, toistaako suomesta ostettu BD-P1500 mp3 ja jpeg formaatteja ? t. mikko k
Ei toista ja ei ole. Poltin äsken testimielessä pari cd:tä kun itseänikin tuo vähän kiinnosti, ei toiminut.
Kuinka nopeasti tämä laite lukee etenkin cd-levyn kun sen on sisään laittanut? Tulisi myös cd-soittimeksi, ja nykyinen dvd-soitin on tuskaisen hidas avaamaan edes levykelkkaa puhumattakaan levyn lukemisesta. Toinen kysymys, vahvistimessani on hdmi- ja optiset liitännät, mutta ei dolby true hd ym. purkuja, joten onko minulla ainoa vaihtoehto käyttää vanhaa kunnon dolby digitalia/dts:ää, vai saanko jotenkin käyttöön nuo paremmat ääniformaatit?
Kelkka aukeaa standby-tilasta käytännössä välittömästi kun ejectiä painaa. Pikaisen testin perusteella 37 sekunnin päästä ejectin painamisen jälkeen soi ekat nuotit. Levyn laitoin rauhallisesti kelkkaan enkä yrittänyt siinä nitistää murto-osia pois. 1500 osaa purkaa TrueHD:n PCM:ksi ja tuupata sen hdmi:tä pitkin vahvistimeen. DTS-HD:tä ei taida osata purkaa.
Tiedoksi, että laite osaa purkaa kaikki ääniraidat, myös DTS HD:n, DTS HD Master Audio:ta lukuun ottamatta, jonka muuttaa DTS HD:ksi ja ulos ne saa digitaalisena PCM:nä HDMI:n kautta. DTS HD Master Audion purku pitäisi tulla päivityksenä joskus syksyllä uuden firmware päivityksen myötä. Se kuinka hyvältä uudet ääniraidat ns. "soundaa", riippuu tietysti vahvistimesta...
Hyvältä vehkeeltä vaikuttaa. Ainoa mikä huolettaa on tuo hidas cd:n lukeminen.. hermohan siinä menee odotellessa. Kai sitä pitää ostaa erillinen sitten.. riittääkös muuten HDMI 1.2 kuitenkin viemään tuon puretun bittivirran vahvarille?
Se mun 37 s mittaus oli standby-tilasta rokkaamaan. Jos laite on jo päällä, niin toki levyn vaihto tapahtuu nopeammin. En muistaisi itse kiinnittäneeni sen kestoon mitään huomiota eli tuntui minusta normaalin cd-soittimen lukuajalta. Ymmärrykseni mukaan hdmi 1.2 riittää pcm:n eli puretun bittivirran viemiseen vahvistimelle.
Zau, olen HD DVD -puolen tappion jälkeen siirtymässä MYÖS Blu-ray-jengiin. Miten hyvin tämä Samsung skaalaa normi-DVD:t 1080p-resoon? Toshiban EP10 tekee sen aivan loistavasti, joten voinhan sillä ne edelleenkin katsoa, jos Samppa ei skaalaa hyvin.
Itse itselleni vastaten: Ei DTS HD -toistoa ja DVD-toisto voisi olla parempikin. Joten odottelen rauhassa uusia kakkosprofiilin laitteita. http://review.zdnet.com/video-players-and-recorders/samsung-bd-p1500/4505-6463_16-32815244.html
Ostin kuitenkin Samsungin ja olen näinollen siirtynyt myös BD-jengiin. Samsungin BD-kuva on hyvä ja terävä, mutta SD-kuva on ikävä kyllä melko pehmeää. Telkkarissa näyttänee hyvältä, mutta Full HD -tykillä (Sony Ruby) kuva on auttamattomasti huonompi kuin erittäin hyvin skaalaavassa Toshiba EP10:ssä. Joten Tossulla katson HD DVD:t ja tavalliset DVD:t, Sampalla BD:t. Nopeatoiminen ja siisti laite, tämä tonniviissatanen. Melkoinen käännösvirhe manuaalin sivulla 35: Digitaaliset lähtövalinnat -taulukossa Bitstream (Audiophile) kohdalla "hyvänä puolena": "Et voi kuunnella DTS-HD -ääntä tällä asetuksella, vaikka käytössäsi olisikin HDMI 1.3 -vastaanotin, joka tukee DTS-HD -signaalin koodauksen purkua." Asia on nimenomaan toisinpäin, tällä asetuksella vahvistin dekoodaa signaalin. Ainakin Yamaha RX-V1800:n näytössä lukee komeasti DTS HD MASTER! Ja äänikin on sen mukaista
Nyt jännitys tiivistyy. Laitoin tuommoisen tilaukseen kun Verkkokauppa.comin hinta painui alle kolmensadan. Luulenpa että mun kokoonpanoon tuo sopii paremmin kuin hyvin, ja pärjäilen tuolla tulevaisuudessakin. Kunhan ei tule mitään vikoja... Periaatteessa olisi voinut odotella uudempaakin mallia, mutta sillä olisi ollut kuitenkin hintaa ainakin päälle viidensadan. Laitan sitte raporttia kun saan sen.
Moi! Vielä viime hetken ämpyilyä... Eli mahtaisiko jollain olla tietoa / tuntumaa, onko BD-P1500:n ja DVD-1080 P8 dvd-soittimen skaalaimissa eroa suuntaan tai toiseen? Kun tuli mieleen että ei nykyhinnoilla vielä kauheasti houkuta nuo BD-leffat (paitsi vuokraus tietenki), kun dvd-levyjäkin hankin lähinnä alelaareista, että pitäisikö sittenkin tähän hätään ostaa hyvä skaalaava dvd-soitin, ja siirtää teräväpiirtoa tuonnemmaksi.. Eli löytyykö tietoa?
Riippuu siitä, mikä on näyttölaitteesi. Jos katsot plasmalla tai lcd:llä eikä telkun koko ylitä 40 tuumaa BB-P1500:n skaalaus on riittävän hyvää. Full HD-tykkikäyttöön suosittelen paremmin skaalaavaa soitinta, koska 1500:n SD-kuva on melko pehmeä mutta muuten ihan siisti.
Sen jälkeen kun on katsonut yhden Blu-Ray leffan, niin ei paljon houkuta normi DVD-leffat....:naminami:
Onko muilla BD-P1500-omistajilla kokemusta siitä, ettei Ratatouille-levyn kuvansäätöosio toimi? Alkaa ok, mutta nuolinäppäimillä ei pääsekään eteenpäin. Harmi, koska ostin levyn osittain tuon säätöpuolen takia. Leffakin on kyllä hienoa katsottavaa ja kuunneltavaa
Jees, sama juttu minulla. Paitsi että ostin sen ihan leffan takia ja kuvansäätö oli mulle yllätysbonus.
Ei muuta, vaan kaivaa MA-raidalta esiin perinteisen DTS:n, eli ns. coren. MA:n muuttamiseksi HR:ksi se pitäisi ensin dekoodata sisäisesti, mitä 1500 ei siis osaa.
Juu, tuli puhuttua sivu suun... Toiston ollessa päällä ja audio nappia painettaessa "ilmoittaa", että ääniraita olisi DTS-HD, mutta corehan tuo tosiaan vaan on ja oikaisu unohtui...