Samsung F86-sarja

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana larsvon, 14.08.2007.

  1. darby

    darby Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmoittelehan heti kun mahdollista miten iisalmelaisen liikkeen kanssa kaupankäynti etenee.

    Itse vielä kamppailen Samsungin M86/7:n ja Toshiban X3030DG:n kanssa. Tosin tuon F86:n nykyinen hinta taitaa tuoda kisaan kolmannen osapuolen.
     
  2. Diblion

    Diblion Guest Guest

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itseasiassa voit kyllä laskea mukaan vielä neljännen osapuolen:

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=26454

    Itse kamppailen tuon Toshiban Z-sarjalaisen ja F86 mallin välillä. Missään ei taida päästä katsomaan kyseisiä malleja vierekkäin. Toisaalta taas kun lukee AVForumeilta F86-sarjan otsikkoa niin kelkka kääntyy aina Toshiban puoleen...

    Ei ole helppoa.
     
  3. darby

    darby Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei todella ole. Vielä kun on viime ostosten jälkeen verkkokaupan kanssa sukset pahasti ristissä erinäisten ongelmien vuoksi. Toki ne nyt tuuppaa Toshiban lätylle alhasta hintaa ihan vaan kiusatakseen.

    Musta tuntuu et oon kokenut tän ennenki.

    No huomenna Mareksiin vertailemaan ainakin joitakuita malleja livenä.
     
  4. Peke78

    Peke78 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    550
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kait takuiden kanssa ongelmaa? Tänään piti verkkokaupan jonku huoltopäällikön soitella mulle, mutta eipä kuulunut. Huomenna lähtee vihainen puhelu.:OI
     
  5. darby

    darby Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Todellakin. Erehdyin ostamaan Antecin kotelon sysipaskalla virtalähteellä joka antaa mitäsattuu jännitteitä ja mitä verkkokauppa tekee, vaihtaa paskan virtalähteen vielä paskempaan... Ehdotin välirahalla vaihtoa toiseen parempaan virtalähteeseen, mutta eihän se sovi.

    Käsittämätöntä asiakaspalvelua kautta linjan vk.comilta. Lähes joka kerta kun sieltä ostaa jotain, miettii aina jälkikäteen, miksi piti taas ostaa vk.com:sta?
     
  6. kimm-o

    kimm-o Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tilasin tuolta 46" F86:n, mutta toimitusta joudun vielä hetken odottelemaan. Tuonkin hinta elää aika hyvin, mutta noille ilmeisesti tulee automaattisesti noi listaukset maahantuojilta, sillä samasta liikkeestä löytyy 46" F86 myös Suomalaisen maahantuojan kautta. Hintaa tosin on reilu 51% enemmän, mutta noita löytyisi varastosta :rolleyes:

    Onko kukaan vielä joutunut lähettelemään telkkaria takaisin ko. liikkeeseen? Miten sujuvaa on takuukäsittely heidän kanssa?
     
  7. Orlando

    Orlando Guest Guest

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kysyin spostilla Iisalmesta toimitusaikaa ja vastauksena 3-4 viikkoa.
     
  8. gzr

    gzr Guest Guest

    Liittynyt:
    06.11.2007
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niinno... miten sen nyt ottaa. Tampereella kun asun niin saapi itse käydä noutamassa eikä mene ylimääräisiä pennejä postikuluihin :hitme:
     
  9. avein

    avein Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Auttakaa kokeneemmat!

    Ostin 40F86-töllön ja sain sen eilen. Heti paketista nostettuna ruudussa oli pilviä, kuten sivulla 16 olevassa kuvassa tässä ketjussa. Arvelin näiden kuitenkin häviävän sisäänajossa.

    Kytkin laitteen Lindyn HDMI-piuhalla ps3:een. Asetukset ovat kuten sivulla 19 (PSSS). Alkuvalikoissa oli "välkkymistä". Nämä hävisivät itsekseen. Sitten ehdin elokuvan 300 puoleenväliin kun tämä välkkyminen palasi ja ruutu oli perusväriltään sininen ja se näytti lomitetulta. Sama tuli tämän jälkeen kaikilla ohjelmalähteillä ja myös sen jälkeen kun olin irrottanut ja kytkenyt kaikki johdot uudelleen. Kuva oli samanlainen silloinkin kun töllössä oli kiinni ainoastaan virtajohto.

    Tänä aamuna ilmiö oli taas hävinnyt. Mikä ihme tässä voi olla takana? Töllö vaihtoon?

    edit: Kuvassa ei siis ollut ainoastaan välkkymistä, vaan se oli myös täysin häiriöitynyt, niinkuin liitteestä näkyy. Koko kuva siis yhtä sotkua, varsinkin liikkuva kuva. Onko kenelläkään muulla ollut mitään vastaavaa?
     

    Liitetyt tiedostot:

  10. Zanytwo

    Zanytwo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    814
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse ainakin palauttaisin tuollaista kuvaa tarjoavan television välittömästi. Kuka tietää rauhoittuuko tuo, mutta ei tuo kyllä normaalia ole. Tai odota kuukausi ja totea vian olevan vieläkin ja varaudu kuukauden huoltoon.
     
  11. darby

    darby Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2007
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    No siinä tapauksessa jos putiikki on noin lähellä, ni kannattaahan se käydä sieltä ulos kantamassa ihan itse. :>
     
  12. Juipe

    Juipe Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tsekkailin huvikseni blu-ray forumia ja sieläkin joku oli tohon välkkymisongelmaan törmännyt. Jos haluaa asian testata, niin 24hz toistolla koittakaa säätää taustavaloa 1-10 välillä. Mulla toi korostuu eniten välillä 5-10. Toimintakohtauksissa tota ei välttämättä huomaa, mut esim dialogia kuvattaessa jolloin kamera on paikallaan useampia sekunteja niin ton pitäis kyllä huomata. Mun paneelissa myös siis bandingia eli alaspäin valuvia viivoja, jotka näkyy hyvin esim PS3 xmb-menussa.

    Mua toi vika nyppii suunnattomasti kun 75% käytöstä on 1080p24 blu-ray toistoa ja suunnitelmissa ois vielä hankkia toshiban ep-35 hd dvd-toistoon xbox addonin tilalle. :hitme:[/QUOTE]

    Palaisin vielä tähän välkkymis/banding asiaan. Mulla on nyt läppäri kiinni ja kun maalaan vaikka paintiin tollasen tumman harmaan värin niin hyvin selkeästi näkee tuota bandingiä. Virkistystaajuuden säädöllä ei ole mitään vaikutusta asiaan. Se rassaa aika pirusti elokuvaa katsoessa just kun kuva on hetken paikoillaan ja värit sattuu sopivasti. Kun työnnän samaisen leffan erilliseen dvd-soittimeen niin sitä ei näy. Kun tietokoneelta aion jatkossa leffoja katella niin ongelma on aika pirullinen. Testasin myös toista konetta niin samaista ongelmaa edelleen näkyi mutta lievempänä ja muuttui hieman välkkyseksi. Tietysti sitä voi häivyttää tv:n säädöillä mutta sekään ei ole toivottava tapa.

    Olisiko kellään ideaa mikä tähän voisi vaikuttaa esim. joku eri näytönohjain tai jotain kun kohtapuoliin hankin oman tietokoneen? Ja onko joku niin onnellinen ettei tätä "ominaisuutta" esiinny. Itselläni on SS04 paneeli et olisiko eri paneeliversioiden välillä eroja. Pitäisi tässä pähkäillä että tyytyäkö kohtaloonsa vai ruvetako raijaamaan takaisin saksaan ja aloittaa aivan varmasti aikaa ja hermoja vievä vaihtoruljanssi. Ja se että onko niitä toimivia paneeleja olemassa ja millä versiolla lähtisi lottoamaan mikäli saksan-bobilla olisi mistä valita. Onko kukaan muuten laittanut saksaan vaihtoon omaansa ja millainen byrokratia siinä on odotettavissa?
     
  13. stiil

    stiil Guest Guest

    Liittynyt:
    14.06.2007
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nopea välikyssäri, toivottavasti tämä ei ole aiemmin ollut esillä...
    Mitä tuo SS04 "koodi" tarkoittaa? Se ei kuitenkaan ole tietty paneelin rautaversio? On hämmentävää kun esimerkiksi uudet M86/87 8 bittisiksi veikkaillut paneelit ovat osa SS04, mutta tuo on kuitenkin eri paneeli kuin F86 mallissa, vai?
    Entä mitä tarkoittaa kun SS04 paneeli on L07 tyyppinen? Ei tahdo pysyä kärryillä enää tässä koodikielessä. :hitme:
     
  14. Juipe

    Juipe Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo en mäkään tiedä tarkemmin noista versioista. Tuo lainaus on vaan aiemmin esiintynyt ja ajattelin koittaa pikku gallupia et sais käsityksen olisko tuota banding/välkkymis ongelmaa esiintynyt vähemmän noilla toisilla paneeliversioilla.
     
  15. Josku

    Josku Guest Guest

    Liittynyt:
    06.08.2007
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

    Tarkempia tietoja ei mullakaan oo, pitäisi melkein kysyä asiaa Samsungilta tai jotain :)

    Mitä tulee SQ01 ja SS02/04 paneeleihin, niin joku arveli ensimmäisen eurooppan jälleenmyyjille toimitetun olleen tota SQ01 paneelia, ja sit tämän jälkimmäisen jota tällä hetkellä myydään olleen SS02/04 paneeleita. Noiden isojen paneelien valmistajiahan ei maailmalla hirveen montaa oo - jos noi sit on tullut eri tehtaalta/alihankkijalta tai jotain. Turhanpäivästä spekulointia, mut ei parempaakaan kommentoitavaa ollut vaihtokappaletta odotellessa :thumbsup:
     
  16. Peke78

    Peke78 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    550
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt tuli verkkokaupasta vastaus, että vaihto onnistuu. Ei mennyt mun silmissä lafkan maine.
     
  17. Poikanen

    Poikanen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.09.2007
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nonni. Kone tuli ja vakuttaa ihan pätevältä :)

    PS3:n HDMI-portti on aika heikko esitys. Johto ei istu siinä tiukan tuntuisesti ja kuvaa en saanut näkymään ennenkuin hieman nitkutin johtoa liittimessä.

    Läppäri toimi hyvin sampan kanssa.

    Eipä tästä enempää tälläerää :)
     
  18. Teukka76

    Teukka76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    2
    Liekkö Samsung tehnyt saman 'kikan' kuin pc-näyttö puolella jokin aika sitten. Saatujen hyvien arvioiden jälkeen paneeli vaihtuu halvempaan ja huonompaan...
     
  19. Josku

    Josku Guest Guest

    Liittynyt:
    06.08.2007
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

    Jep - jotain tollasta epäilivät tuola brittifoorumillakin. Aika sikamaista toimintaa jos tollaista harrastavat, mä ajattelin antaa vielä toisen mahdollisuuden Samsungille. Mikäli vaihtokappale on samanlainen, lähtee telkku bumerangina takaisin ja merkki vaihtuu :OI

    Pari tonnia on sellanen hinta jolla pitäis saada virheetöntä tavaraa - vaikka nykyään ton hintaset televisiot ovat enemmän keskihintaisia kuin kalliita.
     
  20. Kupletti

    Kupletti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.11.2004
    Viestejä:
    713
    Saadut tykkäykset:
    2
    SQ01 on mulla version. Mitäs tuo meinaa? Technicdiraktiltä tilasin ennakkoon joskus muinoin