My-Solution.de 1178 € + rahti 105 € = 1283 € Veikonkone.fi 1988 € + rahti n € Eroa siis yli 700 euroa. Ihan kohtuullinen hinta kaapelivirittimestä. Toki Veikolta saa "korottoman" osamaksun, jolla hintaa saa vielä 160 euroa lisää. :thumbsup:
Joo, huoltovalikossa valitaan 2 (olikohan settings tms. se teksti siinä). Valinnan alta paljastuu uusi menu jossa kohtia enemmänkin. Kohta 29 nordic pitää vaihtaa off tilasta on tilaan. Joo, kävin hakemassa töllön tänään Elektronista. -XIC loppuinen on tuo minun saamani kappale. Hyvin toimii kaikin puolin siinä mitä tässä olen ehtinyt rassaamaan.
Ite taidan pistää 40M86 my-solution.de:stä. Jos menee rikki ni siinä on suomi takuut mukana. Jos tulee niin isoa vikaa että Samsung tai Powermill alkaa urputtaan ni pitää koittaa olla tiukkana noiden kuluttajaviraston hommien kanssa. Emmä ehkä mihinkään oikeuteen lähtis, toivottavasti onnistuu helpomminki. Loppujen lopuksi, voihan sen pistää tonne saksaanki, mutta jos se on 105e suunta niin ei huvittas tietenkään. Tosin my-solutionsin sivuilla taisi olla joku 100% kuljetusmaksujen korvaus takuupalautuksen tapauksessa. https://www.trustedshops.com/certificate/XC9A324574EBC6CC343C7A414989171BC.html Tämä on myös kivaa luettavaa kyseisestä kaupasta. Vakuutusfirma Saksassa (kait saksasta?) korvailee ja selvittelee riitatapuksia jos kama ei lähe kulkeen tai palautukset/korjaukset ei pelitä. Lukastaa tuolta lisää...
Itseltä löytyy 40" malli ja tulee käytettyä myös tietokoneen kakkosnäyttönä. Kysyn vaan, kun tästä kuuluu tälläistä vaimeaa sirinää (vaihtelee kuvan kirkkauden mukaan), jonka kuulee vieressä istuttaessa. Kaikkein selvimmin kuuluu television takana. Onko tämä normaalia tämän kokoisissa LCD-paneeleissa? Vanhasta 27" samsungista ei moista kuulunut... Onko tästä M86 40" mallista muuten vain yhtä mallia, vai onko esimerkiksi erilaisilla paneeleilla tai specseillä olevia malleja? Tai onko uusien ja vanhempien välillä eroa?
Olisi tosiaan kiva tietää. Vanhemmat osti juuri LE40M86BCX mallin ja näitä viestejä lukiessa on kaikenlaisia bugeja tarjolla (24p, spdif-ääniongelma?) Koneen tiedot T-TLPPEUMD-2008.0 T-BDPMPEUS-1004 BORD22_CALLA_TR-1011 Sep 18 2007 (<- aika vanha yksilö?!) 16:10:28 Mikä noista on firmware ja mikä softwareversio? En tiedä, mutta HP 8710w HDMI:llä missä tahansa HDMI-portissa ei tullut ääniä ollenkaan. Ainoastaan staattista häiriötä parin sekuniin välein. Taitaa 8710w olla rikki.
itellä sama telkkari ja en ollu edes huomannu tota ääntä ennen ku äskön menin tv:n taakse kuuntelee ni kylhänse siris.. tosiaan ei normaalisti huomaa ollenkaan.
Kyllä takuu toimii _joka_ tapauksessa ilman asiakkaan kuluja jos Suomesta ostaa tuotteen. Kuluttajavirasto ei kylläkään voi vaikuttaa saksasta ostettuihin millään tavalla... Toinen juttu on sitten vaatia saksasta ostettujen tuotteiden suhteen kuluttajan oikeutta oikeudessa "mä haluan! että se hoidetaan täällä!!! mä olen kuluttaja! mä päätin ostaa saksasta kun se oli HALPAA"
Tilasin telsun tossa sunnuntaina yöllä tuolta My-Solution.de kaupasta ja maanantaina pistin tilisiirron meneen ku tuli tilausvahvistus ja maksutiedot. 1303 euroa ovelle oli mulle tarpeeks motivaatiota pistää "riskillä" saksasta Takuuhan näyttää toimivan Suomessa ilman pottuilua siihen saakkaa kun telkkari pitää vaihtaa uudeen. Tämän jälkeen pitää varmaa koittaa kovistella jotain omilla oikeuksilla ja jos ei raastupaan tms. halua lähtä ni sitte pistää telsun takasi Saksaan. Kysyin äijältä takaisinlähetyksestä ja vastasi rehellisesti, että heidän pitäisi maksaa kaikki kuljetusmaksut EU-lakien mukaan, mutta eivät voi sitä oikein tehdä koska suunta on noin 100 euroa. Liike tekee voittoa yhdestä TVstä noin 200 euroa ja jos he alkaisivat näin toimimaan, niin Suomeen myynti pitäisi lopettaa. Sanoi, että viime tämmöisessä tapauksessa suomalaisen ostajan kanssa tehtiin niin, että molemmat maksaa yhden siivun. Eli liikkeelle noin 100e ja itselle noin 100e. Tämä kuulosti itseltä aika kohtuulliselta. Ja joo tiedän että mun pitäs saada ne ilmaseksi se on asiakkaan oikeus pla pla. Mitä sitte ku äijät vastaaki Saksan liikkeestä, että eipä me sitte oteta sitä ollenkaa, nauti rikkinäisestä telkustasi. Varmaan aika harvinaista, että telkkari menee rikki niin, että Suomen Samsungi ei sitä alkais korjaan. Se on sitten sen ajan murhe kuinka paljon haluaa tapella suomen Samsungin kanssa ja kuinka paljon Saksan liikkeen kanssa kuletuskustannuksista. Jos se ny kerran pitää parin vuoden aikana pistää Saksanmaalle, olen silti säästänyt monta sataa euroa senkin jälkeen Saksasta ostamisellani. Toivon vain, että telsu lähtisi tulemaan eikä hajoaisi ikinä, jotta ei tarvi sitten murhetia takuushaissea. PS3, pari peliä ja HD-matskut TVversityllä odottelee jo kovasti telsua :thumbsup: Edit1: kirjotusvirheitä ja muotoilua. Edit2: JES, telkku lähti tänään (17.01) tuleen klo 12! Eli maksu näkyi sielä 4 päivässä.
Itsellekin tuo telkku tulla pärähti. Tilasin 3. päivä, seuraavana tiistaina tuli ilmo, että lähti matkaan ja tänään tosiaan tuli perille. Ilmeisesti olisi tullut päivää paria aikaisemminkin, mutta jostain syystä Kiitolinjalle asti ei ollut puhelinnumeroni mennyt oikein(vaikka se ihan oikein oli paketin kyljessä neljällä eri a-nelosella). Oon ihan tyytyväinen toistaiseksi, s-videolla ja VGA:lla kuva on oikein hyvä, etenkin säätöjen jälkeen. Komposiitti ja Scart(Xboxilla testattu) ovat häiriöherkkiä(Scart enempi) ja Xboxin kuvassa näkyy nämä kuuluisat vaakaraidat etenkin tehdasasetuksilla tosi selvästi. Samaten analogivirittimellä raidat ovat selvät. Säädöt auttoivat tosi paljon tuohon kuvaan, HDTVTestin säädöillä analogikin on ihan ok katsottava, vaikka siinä raidat näkyvät edelleen. Xboxillakin ne näkyvät säädön jälkeenkin, mutta enempi ainoastaan kun ruudulla on jotain sopivaa värisävyä tasaisesti. Toivottavasti kuitenkin joko komponenttipiuha Xboxista telkkuun tai HDMI-liitäntäisen vahvarin väliinlaitto poistaa tuon ongelman, muuten pitää jo harkita laitteen huoltoon viemistä. Onko kellään ollut tuota vaakaraitaongelmaa HDMI:llä? Yksi juttu mikä hieman harmistutti nyt, kun vahvistin on vasta tulossa joskus on se, että ilmeisesti VGA-liitäntää käyttäessä äänet saa siirrettyä tietsikasta vain optisella piuhalla. Kun läppärissä ei siihen ole mahdollisuutta, niin jää toistaiseksi äänelliset HD-kokeilut väliin. Potteri matroskaa katsellessa kyllä huomas ihan kivasti nousseen tarkkuuden.
Myyjällä on vain yksi aikaisempi kauppa ja sekin on 40" taulu-tv parin viikon takaa. Kummassakin tuotteessa myyjältä on kysytty että onko kuitti tallella, mutta vastausta ei ole irronnut. En sano että myyjä on mikään huijari, mutta kyllä tämä vähän epäilyttävältä vaikuttaa... Lähtöhinta on 1300e, mutta minimikorotus on 50, joten ainakaan alle 1350 euron tuo ei lähde mitenkään. Eikä se mikään erityisen halpa ole vaikka sattuisikin saamaan tuolla hinnalla, sillä eikös tätä samaa versiota saa Suomestakin uutena hitusen alle 1700 euron (ainakin MB:n hintaseurannan mukaan --> http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/62849)? Tosin onhan 350 euroakin selvää säästöä.
Hei saako tuosta samsungelista tuota päävirtaa kokonaan pois, vai onko se aina pakko jättää ns. valmiustilaan? Olen ettinyt läpi kaikki napit + manuaalin, eikä siinä puhuta siitä että saisi kokonaan virran pois. Niin, että telkku ei olisi edes valmiustilassa.
Eipä noista nykytöllöistä taida saada mistään virtoja kokonaan pois. Ostat vaan katkaisimella olevan jatkojohdon...
1350 eurolla näytti menevän jollekin. Myyjä muuten vastasi tänään päivällä mulle sähköpostitse että kuittia töllöstä ei ole olemassa kun näyttö on kuulemma tullut autokaupan yhteydessä. Onnea vaan ostajalle, toivottavasti ei tule ongelmia viranomaisten tai takuun kanssa... Paikallisessa Gigantissa tuota 40M86BCX:ää näyttää saavan 1649 eurolla. Taidan silti säästää 450 euroa ja ottaa Mirai DTL-642E500:n kolmen vuoden takuulla. Eipä niitä television kökköjä digivirittimiä kuitenkaan tarvitse, joten turha niistä on mitään maksaa...
Hankin itse eilen tuollaisen 46-tuumaisen mallin, ja olisi haussa d65-asetukset kyseiseen televiissoriin. Nettiä selaamalla moista en ensisilmäyksellä enkä vielä kolmannellakaan löytänyt. 40M86-asetukset löytyy, ja niitähän voisi tuohon soveltaa, mutta onko kovin viisasta? -cchaou
Viisaammat vois sanoo onko tossa sama paneeli ku 40" mallissa. Jos on niin kaippa niitä sitten voi soveltaa suoraa ihan huoletta. ps. prkl sais jo se saksan lähetys tulla! huomena on viides päivä liikenteessä ja mitä ny oon lukenu ni noin viides on muilla tullu tuolta liikkeestä...
Paneeli voi olla sama, mutta käytännössähän ainakin tarkkuuden ja kontrastin d65-asetukset eivät voi olla 40" ja 46"-malleissa samat, koska käytännössähän 46"-malli on vain "venytetty 40" ".
Jaa, minun logiikallani jos paneeli on sama niin samat asetukset ois voinu päteä Mutta en tosiaan tiedä tarkemmin, oli vain mutua. Toivottavasti saat vastauksen joltain.
Ostin tuossa viikko sitten 37 tuumaisen BCX-mallin, ja oikeastaan alusta asti on ollut ongelmaa kuvan tökkimisen kanssa: "ulkoista" digiboksia minulla ei vielä ole (kun luulin, että tuolla pärjäisi) Silloin, kun kuva näkyy, on signaalin taso aina joko 75 tai 80, OK. Mutta kun se pätkii tuon tuostakin. Silloin signaali on joko 1 tai 18, ja bittivirheiden taso 8 tai 10, näistä siis esiintyy milloin minkäkinlaisia kombinaatioita. Osaisiko joku auttaa? Voinko tehdä tälle jotain? Tympeätä katsoa lempiohjelmaansa, kun kuva pimenee juuri parhaimmassa kohdassa. Kiitos jo etukäteen