Hei foorumilaiset, Olen vakavasti hankkimassa kyseistä televisiota. Minkälaisia kokemuksia käyttäjiltä löytyy B755 sarjasta? Vaihtoehtona Sony W5500, saanko Samsungilta enemmän vastinetta rahoille? Milloin tämä on julkaistu? onko jäämässä pois? jne. Onko järkeä ostaa selkeästi kalliimpaa Led-taustavalaistua telkkaria? kiitos etukäteen...
Hyviä kokemuksia kyseisestä mallista. Niin ulkonäöllisesti kuin kuvanlaadullisesti se edustaa ainakin minulle televisiota 46":n 1500-2000 euron joukossa parasta valintaa. Kyse on uudesta mallista, joten ei ole jäämässä pois. Sony W5500 on todella suosittu malli, mutta uskoisin B755:n tarjoavan parempaa kuvaa, parempaa liikkeentoistoa ja pienempää taipuvaisuutta valovuodelle. Jos viittaat EdgeLED-malleihin kuten B7050 niin mielestäni ei ole järkeä ostaa. EdgeLED-mallien on sanottu olevan taipuvaisempia valovuodolle (siksi siitä on perustettu omia ketjuja, joissa nimenomaan tähän ongelmaan paneudutaan) ja esimerkiksi CNET arvosteltuaan nämä kaksi mallia sanoi, että halvemmassa B755:ssä on parempi kuva kuin kalliimmassa B7050-mallissa. Valovuodosta vielä sen verran, että ostipa minkä tahansa mallin, niin valovuodolle on omat riskinsä. Kuitenkin jos todennäköisyyksistä puhutaan, niin palautteen mukaan juuri EdgeLED:t ja toisaalta Sonyt (vrt. Samsung) ovat mutu-pohjalta taipuvaisempia siihen.
Tämä on kyllä kuvanlaadullisesti paras 46" LCD mitä on tullut nähtyä, aivan absoluuttisessa mustassa häviää vanhemmille Local Dimming malleille, mutta muuten kuvanlaatu kyllä parempi. SD-kuvalla omalla virittimellä kuva parempi DVB-T lähetyksissä kuin Pioneer KRP-500A mallissa, mutta Pioneer kyllä vie vielä voiton monilla osa-alueilla (paitsi valotehossa). Tästä voiton vienee seuraavaksi Philips 9704 (hurjasti kalliimpi) ja Samsung B8500 (selkeästi kalliimpi), mutta molemmat ovatkin Local Dimming malleja. Sonyn malleista Z5500 on kuvanlaadullisesti lähimpänä tätä televisiota, mutta hintaakin on taas jokseenkin enemmän. Jos haluat televisiosi ennen joulua, niin tämä Samsung B755 on kyllä vahva vaihtoehto (tai B750 jos et tarvitse kaapelin HD-lähetyksiä). pitkis7: Tuo timo64 kommentti kyllä yllättävä, ehkä hänelle on tullut maanantaikappale? Toki jos jotain DVB-T kuvaa katselee, niin ei se kuvanlaatu ole mikään taivaita hipova. Harmaa ja pliisu kuvauksena vaikuttaa kuitenkin oudolta.
Täytyy vähän ottaa takaisin eilistä kommenttiani B755 telkusta. Tv-kuvan laatu näyttää olevan kiinni lähetyksen laadusta, tietystikin. Esim Liv kanavan kuva on todella tarkka ja erinomainen. Häntäpäässä tulee urheilukanava ja ylen kanavat. Jotkut ohjelmat yleltäkin näyttää ihan ok. Aamulla kattelin BD-soittimen kautta paria blu-ray kuvaa (DarkKnight/Sunshine), laatu on silmiähivelevä. Tuskinpa mulle tuli maanantaikappale, ja tiedoksi että kaapelipuolta DVB-C katteellaan. Itse tykkään katella Vakio-tilassa, Movie tila on jotenkin haaleampi ja epäterävämpi.
Olen käyttänyt search toimintoa, mutten saanut vastausta moneenkaan kysymykseen. Samsung 2009 threadissa käydään kaikkia malleja läpi. Hintavinkin sain sieltä kuitenkin. Kiitokset muutamista kommenteista. Meinasin jo ostaa Sony WE5 sarjalaisen, joka olisi tosin syönyt vähemmän sähköä. Tuntuu kuitenkin siltä, että B755 antaa enemmän vastinetta rahoille.
Itsekin oheista mallia on tullut mietittyä jo pidemmän aikaa, kuvanlaadultaan se kyllä liikkeessä näyttää loistavalta, oikeassa ympäristössä en ole konetta nähnyt. Itse asiassa tuollainen oli jo tilauksessakin, mutta toimitusaika venähti kohtuuttomasti ja kauppa peruttiin, ja konetta olen siten edelleen vailla. Ja nyt mielen valtasi jälleen pieni empiminen, pitäisikö sittenkin pulittaa reilusti satasia lisää ja hankkia led-malli (edgeLed tai LDLed)..
Kävin tänään ostamassa Stockmannilta 46B755 television ja voin lyhyen testijakson perusteella suositella tätä kaikille. Maksoi 1499€.
EdgeLED-mallit eivät vielä ole ihan "siellä" ja LD-LED-mallit ovat vielä pirun kalliita ja uudemmat mallit heikosti saatavilla (esim. Philips 9704 ja Samsung B8500/B9000). Eli mielestäni juuri nyt ei oikein seteleitä pinoamalla saa kyllä vastaavaa hyötyä. Samsung 46B755 on kyllä hyvä ostos tuolla Stockmannin 1499 hinnalla.
Jooh, nyt o omalla 46b755 reipas viikko takana ja äsken tuli tsiikailtua normi dvd matskua leffan verran s350 kautta! VOI PYHÄ KILIN ****** KU OLI KOMIAA KATOTTAVAA!!!! Alun sekoilujen jälkeen ku sai kuvan säädöt kohilleen ni kyllä voi vaan olla tyytyväinen. Normi teeveekuva onki sitte ihan ohjelmalähteestä kiinni, välillä on :sick::OI:hitme::grr: ja välillä
Toistaiseksi en ole kyllä millään ohjelmalähteellä nähnyt :sick:-tasoista kuvaa. Tosin meillä ei käytetä TV:n omaa viritintä vaan Canalin HD Combo -boksia. Pahimmillaan kuva on SD-digikanavilta sellaista hieman kohinaista ja vähän turhan hailakkaa, mutta ehdottomasti katsottavaa. Toki sitten kun kääntää Canalin satelliittikanaville ja nimenomaan HD-sellaisille, niin kuva on sitä tasoa, että
Kattelet siis canalin lautasen ja boksin kautta? Ja havainto on että myös sd-kanavissa, esim Ylet, ero boksin ja telkun oman virittimen välillä boksin eduksi? Olen pähkäilemässä boksin hankintaa, joten kaikki havainnot kyseiselle telkulle ovat tervetulleita.
En ole vertaillut telkin oman virittimen laatuun sitä; itse asiassa telkun omaa viritintä ei ole edes koskaan viritetty. Mutu-tuntumalta voisin tietenkin heittää sellaista (lukemieni kommenttien perusteella), että voisin kuvitella boksin laadun olevan sitten parempi.
Pystyykös tämän telkan kaukosäätimellä ohjaamaan Sonyn bd soitinta? Entäs sitten pystyykö logitechin ohjaimella ohjaamaan tätä telkkua?
Mulla on Sonyn S350 BD-soitin, käytän sitä sen omalla kakella. En ole täysin satavarma pystyiskö tuolla sampan kakella ohjaamaan sonya, epäilen ettei.
No ainakin logitechin softa löytää B750 mallin, uskoisin sillä toimivan. Eipä muuta kuin telkun ostoon... EDIT 30.9. Ostin kuitenkin tuon LED mallin, eli UE46b7070n ja ko. töllön kaukosäätimellä (ja töllön hdmi-cec systeemillä) pystyy perusohjaamaan Sonyn s350 BD soitinta. Eli miksei toimisi myös tällä B750 mallilla (eikös niin?). Virta On/Off toimii, pikakelaukset, play, stop ja pause. Tavalliseen leffankatseluun siis ei tarvi kaivaa Sonyn BD soittimen omaa kaukosäädintä esille.
Onko tämä hankinnan arvoinen kampe? Sain tingittyä hinnan 1450e asti ja nyt pitäis saada ostopäätös aikaiseksi :hitme: Tällähetkellä tulisi pelkän SD kuvan katsomiseen mutta blueray soitin olisi myös hankintalistalla.
Tuollaisessa tilanteessa (siis pelkkään SD-käyttöön) suositellaan yleensä Panasonicin plasmaa a la G10/V10. Kuva voi tosin tuntua pehmeämmältä ja epätarkemmalta kuin LCD-TV. Suosittelin vanhemmilleni kyseisen töllön ostamista. He ostivat sen ja ovat olleet äärettömän tyytyväisiä. He enimmäkseen katsovat Canalilta HD-kanavia, Suomen SD-kanavia ja satunnaisia DVD-leffoja. Aika monta kommenttia on tullut uusilta B755-omistajilta, että digikanavien (SD) kuva on "kuraa". Kuitenkaan monikaan heistä ei ole vielä tehnyt kuvasäätöjä -- television ostaminen on vasta puolet hommasta, toinen puoli on oikeanlaisten kuvasäätöjen syöttäminen. Mielenkiintoinen ilmiö on se, että moni "kura"-kommentoija näyttää käyttävän töllön omaa viritintä, kun taas esimerkiksi vanhempani käyttävät Canalin HD Combon viritintä. Mielestäni tätä kautta SD-kuva on vähintäänkin tyydyttävä.
Ne ketkä ovat oikeasti televisioita vertailleet voivat kertoa että tämä Samsung tuottaa todella laadukasta sd-kuvaa. Ihan omalla virittimellä ja tämä onkin yleisesti näiden uusien Samsungien vahvinta osa-aluetta muiden joukossa. :thumbsup: