Hinta on kyllä Saksassa lähempänä 1300e kuin 1600e ja Suomessa Kitupiikki.net myy jo alle 1500e hintaan.
Itse kävin Videotykissä tuota katsomassa tammikuun alkupuolella. Viime vuonna näin sen myös Primasonicin demotilassa, mutta heillä ei enää näytä olevan.
Aivan totta, en tuota ajatellutkaan. Oletin sen olevan kotimainen pulju kun niillä on toimitusajat olleet sitä luokkaa, että tilaisivat itse tuotteet tuolta Saksasta.
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää että missä myydään noin halvalla? Jos olisin tuolla hinnalla ostanut omani niin olis saanu periaatteessa lampun kaupanpäälle
Eli jollain oli vasen reuna vihreä ja oikea punainen. Tykkini saapui Saksasta viime viikolla ja heti paketista repäistynä oli (ja on yhä) vasen alakulma ja oikea yläkulma (noin 20% kuva-alasta) selvästi tasaisen vihertävä. Mustalla taustalla huomaa selvästi. Tuo iiriksen availu/sulkeminen ei siis vaikuta asiaan. Kuvittelisin myös, että ei ole pölyä kun noin ilmenee. Onko jollain ollut vastaavaa?
taitaapi olla color uniformity ilmiö kyseessä elikäs ilmenee mm. näin: http://www.saunalahti.fi/~pljungb/temp/color.jpg .. ja kyllä, minun entisessä AE500 tykissä oli vasen laita vihreä ja oikea punainen(kuva löytyy galleriasta) mutta kyseessä on eri ongelma. Tykki oli niin täysi pölyä sisältä että se teki hallaa kuvalle, kun tässä taas on ilmeisesti kyseessä tuo ns. "feature" joka ilmenee monissa LCD-koneissa.
Kutakuinkin, paitsi vain vihreä näkyy "mustan" taustan lisäksi. Täytyypä kysellä sitten tarkemmin Saksan pojilta ja vaikka Digiserviceltä mitä asialle voi tehdä. Enpä aio vapaaehtoisesti tuollaista katsella...
Mulla on kanssa toi sama ongelma ton "värjäytymisen" kanssa, tosin itellä on vasen yläkulma kellertävä. Vähän vaikuttaa iiriksen säätäminen, pitääpä testata tota -21 arvoa. Oon ajatellut soitella Digiserviceen et mitäs tälle pitäs tehä mut saas nyt nähä. Jos joku soittelee sinne niin vois postailla mitä ovat mieltä asiasta.
Mun eka Z3:ssa oli oikea yläkulma ihan vihreä, myyjäliike soitti maahantuojalle ja ne vaihto tykin uuteen yksilöön.
Kävinpä katsomassa tämän projun videotykissä. Aiemmin olin miettimässä ae700:sta, mutta vakka kääntyi z3:een tuon keikan jälkeen. Mielestäni tässä oli piirun Panaa epätarkempi kuva, mutta satasen halvempi hinta, 3v takuu ja parempi lens shift. Tehdassäädöillä kuva oli Panaa parempi z3:ssa mutta uskon että sen kyllä saa säädettyä ae700:ssakin hyväksi. Kun tuo heittoetäisyys on niin lyhyt itselläni, niin sanoisin että on kyllä parempi proju mun käyttöön. Ja mitä sillä panan scart-liitännällä tekee... kaksi s-videoliintäntää on mielestäni paljon parempi...
Jotkut väittävät Panasonicin olevan epätarkka htpc:n kanssa smoothscreenin takia, mutta Sanyostahan tuo ominaisuus puuttuu. Jospa kangas oli liian lähellä ja Sanyo oli tahallaan defocusoitu, jottei kanaverkko hyppisi silmille? Tai kuvanlähde oli komposhittiä tms? Joka tapauksessa Sanyon kuva on vähintään yhtä tarkka kuin Panasonicin. Huomattavasti tarkempi IMO.
Kuvalähde oli "komposhittiä". mites HDMI:llä tai DVI:llä. Miten kuva muuttuu verrattunaa tuohon komposiittiin? Myyjä sanoi että mustan taso parani huomattavasti, jota hän ei meinannut aluksi oikein uskoakaan. Pahasti tykkikuume kasvoi tuon keikan jälkeen. Äkkiä pitäis vaan väsätä screeni ja suunnitella paikka laitetelineelle, jotta kaikki olisi ainakin teoriassa valmista kun lapsi saapuu perheeseen.
onko muilla vb:tä näkyvissä z3:lla? itsellä näkyy vaaleilla pinnoilla vähän, scart-rgb:n kautta tuntuu näkyvän enemmän kuin hdmi:lla, vaikka molemmilla ilmiö on näkyvissä. tykin säädöt on katottu moneen kertaan, ja kokonaan pois ei vb:tä saa. erikoista, tykin omalla harmaapalkkitestikuvalla vb:tä ei näy.
Itsellä ei kyllä näy vb:tä ollenkaan. Kangas on 77" Da-lite Model b hc(harmaa pinta). Käytän s-video:ta digiboksin kautta ja pc:tä hdmi-dvi piuhalla. Mitään vb säätöjä ei ole tehty ja kohtuu perus säädöt: creative cinema ja siittä muokaten theater black mode:ssa.