Katselin tossa Toy Storyn ja kuva oli muuten loistava (?), mutta tietyissä kohdissa yksityiskohdat menivät sahalaidoille todella häiritsevästi, etenkin punaisten esineiden ympärillä - ilmiölle on tietysti jokin nimityskin, muttei nyt muistu mieleen... Onko keinoa korjata kyseinen häiriö? Mitkään säädöt eivät tunnu vaikuttavan asiaan. Projektiopintana Harmony H499 sävyllä maalattu 19 mm noin 200x115 cm kokoinen MDF-levy, katseluetäisyys 4 metriä.
Vaikuttaa kovasti chroma bugilta. Edullisimpana ratkaisuna siitä eroon pääsemiseksi on vaihtaa soittimeen, jonka mpeg-dekoorissa ei ole chroma bugia, tai jossa on riittävän hyvä suodatus. Edullisista soittimista esim. Oppon pitäisi olla ihan hyvä valinta tässä suhteessa.
Huom veetuilijat heti kärkeen huomautus että kyseessä SUOMESTA ostettu laite (http://www.nettori.org/). Olisko kellään innostusta tienata 20 ja laittaa mulle suomenkieliset käyttöohjeet tuleen postissa. Käy siis A4-nivaskakin. :thumbsup:
Vittu z4 ei näytä kuvaa 10m. komponenttipiuhalla. Edeltäjä eli pansun ae300 näytti ongelmitta. Scarttiakaan löydy prkl. Onneks kuva edes on ok tolla 5m. komponentilla, joka on vedetty huoneen poikki ilmassa parvekkeen oven edestä.
Asiasta sen enempää tietämättä veikkaan, että kaapelissa olisi jotain häikkää. Minulla on Z4:ssa 13m komponenttikaapeli (diy) eikä kuvassa ole häiriöitä.
Epäilen myös kaapelia, mutta piti oikein kokeilla tykin Z4 molempiin komponenttiliittimiin, sillä edellisessä tykissä (Z3) en jostain syystä saanu komponenttikuvaa näkymään tosissa liittimissä. Oletko muuttanut lähdelaitteen asetuksia? Nekin voi vaikuttaa, mutta pääsääntöiisesti komponenttikuvan pitäis näkyä, koska on analogista, eikä vedon pituus/laatu ole niin herkkä, kuten on HDMI/DVI-veto.
Minulla on nytten Yamaha dvd s557 soitin(noin 150 euron perus-soitin) ja 15 metrin komponentti kaapelin.Jos ostan oppon( sen mitä suositellaan) ja 10 metrisen dvi-hdmi kaapelin, niin Saanko kuvaan selvää parannusta?
Hihi, mistähän olet tuommoista informaatiota mahtanut saada? Ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa... Ei niissä nyt mitkään himokatteet ole...
Njoo manasin tuossa aikasemmin ongelmia. No nyt kokeilin muutaman päivää myöhemmin taas 10 metristä komponenttia (viviancon muuten) niin rupeskin pelaa, ihme ja kumma. Digipoksia tai xboksia en saa toimimaan. 1,5 m. scart-vga piuhalla sain näkymään digialityn poksista nopeat väläykset virheiden säestämänä. GameCube toimi omalla komposiitilla. Huomenna kauppaan hakemaan topfield ja scart-komponentti piuha. Ronkelimpi tää Sanyo on kuin vanha 3 satanen Panasonicci.
Kuinkahan usein Z4:n pölysuodattimet olisi hyvä puhdistaa? Itse puhdistin eka kerran 100h kohdalla ja eilen toisen kerran 310h kohdalla. Kummallakaan kerralla ei suodattimissa pahemmin pölyä näkynyt. Proju on asennettu hyllyn päälle sohvan yläpuolelle, joten filttereiden puhdistusta varten tykin joutuu ottamaan alas ja sen jälkeen kuva täytyy aina kohdistaa uudelleen. Suodattimien puhdistuksessa on kuitenkin sen verran vaivaa, että ei sitä viitsisi kovin usein tehdä. Eilen suodattimia puhdistaessani ajattelin samalla kokeilla, jos keskellä kuvaa kummitelleen sinisen pölypalleron saisi Sanyon pumpulla pois. Ja kas kummaa, pölypallero katosi kuvasta, kun olin aikani pumppaillut ohjeen mukaisesti. Täytyy kyllä sanoa, että aika voimakkaasti ilmaa piti pumppailla sininsen paneelin aukkoihin, ennenkuin pallo hävisi kuvasta.
Mullakin pelaa 10m komponentti (Lindy) ilman mitään ongelmia...kunhan oli ensin kytkenyt dvd-soittimesta komponentti ulostuksen päälle
Olisi mahdollisuus hankkia ko. Sanyo USA:sta (kaveri tuomana) ja katsoin seuraavanlaista tarjousta: Sanyo PLV-Z4 Projector. Free Extra Lamp. Mail-In Rebate from Sanyo 6 Pc. Bundle Includes All of the Following Sanyo PLV-Z4 LCD HDTV Projector 7000:1 Contrast Ratio 1280 X 720 3 Year Wty. New! Elite 52"x 92" Manual Wall Screen 100" Diagonal HDTV Format High Contrast Fabric New! Universal Ceiling Mount Flush or with Drop Pole New! 25' Premium Component Cable 24K Gold Ends New! 25' Premium HDMI to DVI Cable 24K Gold Ends Taman hinta olisi siis $ 1930 joka yahoo financen mukaan on aika tarkkaan 1500 euroa. Onko tama hyva vai "normaali" diili. Mulla ei ole mitaan hajua mita ko. kaapelit, screeni jne. maksavat yleensa. Kiitos etukateen.
Äkkiä vilkaisten kuulostaa ihan hyvältä, pelkän projektorin Suomi-hinta alkaen n. 1270e (MBNetin hintaseuranta). Varalamput maksaa Suomessa n. 400e. Jännitteen valinta on lie kytkimellä, jollei automaattinen. Kannattaa tarkistaa. Kannattaa myös etukäteen selvittää Tullista, minkä verran valtio haluaa aneita hankinnastasi.
Aika hyvän tuntuinen tarjous muuten, mutta entäs takuu? Saksasta hankituissa laitteissa ei ole ongelmaa kun eurotakuu toimii. Jos jenkkiversion joutuisi kiikuttamaan Digiserviceen korjattavaksi, niin ilmeisesti kustannukset tulisivat kokonaan asiakkaan piikkin. Jos takuusta haluaa nauttia niin laite olisi silloin toimitettava Pohjois-Amerikkaan korjausta varten...? Lamppuhan tuossa tulee varalle, mutta on niitä vikoja itse laitteissakin esiintynyt..kop kop...
Mistä johtuu, että kuva ei ole kovin tarkka, kun kamera liikkuu? vasta aivan paikoillaan ollessaan kuva on hyvä.Tiedän, että se on osittain dvd:n vika, mutta tavan tv:llä selvästi vähemmän sumenee.Ja mistä johtuu, että kuvassa näkyy läpinäkyvää lumisadetta? ei haittaa pahasti, ellei kiinnitä huomiota siihen.Tämä alkoi, kun vaihdoin kuva signaalin d-720p(onko paras?)
Satun olemaan erään maahantuojan palveluksessa. Kyllä meillä ainakin on katteet +200%. Eli hintaa lampulle tulee asiakkaalle 400 - 500