Nythän olisi selvä mahdollisuus jatkaa tuosta Picard kaudesta kolme. On alus ja osa henkilöistäkin valmiina. Mutta ei perskule, kun annetaan sille Discoveryn ärsyttävimmälle näyttelijälle oma sarja Star Fleet Academy. Ihan kuin kukaan meistä haluaisi katsoa jotain teinidraamaa. Itketääköhän siinä paljon? Onneksi sentään Strange New Worlds saa jatkoa neljännen kauden muodossa. PS. palatakseni vielä tuohon uutiseen elokuvasta, mistä tämäkin keskustelu sai alkunsa, niin en usko, että meidän tarvitsee olla kauhean huolissaan. Tuskin tämäkään pääsee tuotantovaiheeseen. On tässä ollut tusinan verran yrityksiä saada uusi Trekki leffa tulille ja uskon kun näen.
Eipä taida olla paljastettuna vielä tuohon akatemiaan suuntaavat näyttelijät. Tunteita siinä toki tullaan näkemään, myös niitä kyyneliä.
Ehdotus Ruotsista: Kamerat voisi kieltää ja tehdä tuliaseiden tavoin luvanvaraisiksi – Samoin mielipiteet pitäisi kieltää, ellet ensin ole... Kolme ruotsalaista elokuvaohjaajaa ehdottaa The Guardianille radikaalia sensuuria sen torjumiseksi, miten suuri valta valokuvilla ja algoritmeilla on ihmisten elämään. Juttu myös spoilerista siltä varalta, että maksumuurin taakse taas menisi: Spoiler Ruotsalainen kuuluisa elokuvaohjaaja Ruben Östlund ehdottaa brittiläisen The Guardian -lehden haastattelussa, että kamerat voisi säätää luvanvaraisiksi samoin kuin tuliaseet. Tällä radikaalilla näkemyksellään Östlund yrittää provosoida keskustelua siitä, miten suurta valtaa maailmassa käytetään valokuvien ja videokuvien kautta. Miten pitkälle ohjaaja on kiellon kanssa kirjaimellisesti tosissaan, ja miten pitkälle hän vain kärjistää saadakseen julkisuutta ajatuksilleen, jätetään haastattelussa avoimeksi. ”Minulla on ajatus. Entäpä jos kameraa saisi käyttää vain luvan kanssa. Tuliaseen omistamiseen tarvitaan lupa, ainakin sivistysmaissa. Myös kamera on tehokas väline”, ohjaaja sanoo Guardianille sana sanalta. Östlund pallottelee myös sellaisella kiellolla, että yhteiskunnallisissa uutisissa ei saisi käyttää lainkaan kuvia. Hänen ohjaajakollegansa Maximilien van Aertryck heittää ilmoille vieläkin jyrkemmän ajatuksen. ”Entä, jos et saisi sanoa mielipidettäsi, jos et olisi ensin puhunut siitä naapurisi kanssa.” Van Aertryckin sekä kolmannen ohjaajan Axel Danielsonin motiivit radikaaleihin sensuurihenkisiin puheisiin ovat saman suuntaiset kuin Östlundilla. Danielsonin mukaan ihmiset eivät osaa enää elää liian pitkälle kehitetyn tietotekniikan kanssa. ”Pelkäänpä, että algoritmit tappavat meidät ennen kuin ympäristöongelmat”, hän huokaa. Lisäksi Östlundin mukaan viihdeteollisuudessa ei ymmärretä tai tahdota myöntää, että faktojen ohella myös fiktiivisillä kertomuksilla voidaan vaikuttaa suuresti ihmisten ajatuksiin. Ruben Östlund on voittanut ohjaajan urallaan kaksi Kultaista palmua ja saanut kolme Oscar-ehdokkuutta. Hänen uusin laajasti tunnettu elokuvansa on vuodelta 2022 englanninkielinen Triangle of Sadness, suomeksi Surun kolmio. Koko haastattelu on luettavissa The Guardian -lehdessä.
https://thedigitalbits.com/item/ferrari-eagle-pic-2024-uhd Mann on yksi mielenkiintoisimmista elokuvan tekijöistä. Ihan sama mitää tulee, aina sen haluaa nähdä. On kyllä suuri harmi, että Ferrari UHD Dolby Visionilla on julkaistu vain Italisssa ja siinä ei ole Dolby Atmosta englanniksi eikä tekstejä englanniksi, jos valitsisi Dolby Atmos italian kielisenä. Kai se on vain odotettava. Kyllä se sieltä vielä tulee...
Melkoisen kowaa kauppaa hierotaan. Tossahan tulisi sitten Sonylle se striimipalvelu valmiina kaupan mukana. Eikö Showtime ole Paramountin heiniä? Sony Pictures Entertainment and Apollo Global Management reportedly made an offer to buy Paramount and take it private, according to the Wall Street Journal (via Variety). https://www.comingsoon.net/movies/n...T ... C-LjixOklP
Helsingissä pääsee taas katsomaan elokuvia yölläkin Helsingin keskustassa Eerikinkatu 15:ssa sijaitseva Cinema Orion on ilmoittanut palauttavansa elokuvien yönäytökset valikoimaansa.
Vin Diesel palaa Riddickin rooliin – neljäs elokuva kuvataan vielä tämän vuoden aikana Riddick: Furya -elokuvan kuvaukset pyörähtävät käyntiin elokuussa.
Kaksi edellistä oli jo sellaista potaskaa, että ei ole suuret odotuksen tämän kanssa. Toivottavasti olen väärässä.
Tämä naulasi huomion jo viime vuoden lopun ennakkomainonnallaan, ja on onnistunut pitämään kiinnostusta yllä poikkeuksellisen sinnikkäästi. Toivoa sopii, että lopputulos olisi vähintään edukseen erottuva genressään. Poster for Throwback Movie ‘Brute 1976’ Channels the Spirit of ‘Chain Saw Massacre’ [Exclusive]
Näinkin kiinnostava juttu mennyt elokuvan ystävältä täysin ohi. Mitä ihmettä? Japanissa on keksitty freimitön elokuva Goshima Kazuhiron freimitön elokuva ei koostu peräkkäisistä kuvista kuten perinteinen elokuva, vaan siinä hyödynnetään valokuitua. Freimittömällä elokuvalla halutaan kyseenalaistaa nykytekniikan toimintamalleja.
Arvio: 197-minuuttinen turkkilaiselokuva Kesä ilman kevättä on kuin ruumiinavaus eläville Kesä ilman kevättä (2023) lienee yllättävin kaupalliseen levitykseen Suomessa päätynyt elokuva pitkään aikaan.
‘Amadeus’ turned 40 and got a great gift from the Oscars: A 4K digital restoration Milos Forman’s multi-Oscar-winning epic “Amadeus” has received a major 40th anniversary present thanks to the Academy Film Archive: a 4k digital restoration which will be unveiled May 31st at the Academy Museum. There’s major anticipation for this new restoration; the event is sold out with stand-by tickets available on a first-come, first-serve basis. The restoration by the archive and the Saul Zaentz Co. with funding provided by Teatro Della Pace Film marks the first time the original theatrical release has been available in over two decades.
Sikäli sopii kuvaan, että tänä vuonna Suomessa kevät tavallaan jäi välistä ja sitä hypättiin melkein takatalvesta kesän lämpöön...
En halua uutta versiota, vaan UHD:n vanhasta. Ja kai se on sanottava, että hyvällä siirrolla. Kun tuntuu välillä menevän metsään nämä jutut. Tätä en ole nähnyt elokuvateatterissa. Tokko edes ikinä tuli tänne? Vuokra VHS-nauhalta kopioitu omaan kokoelmaan. Aina olen pitänyt. Toisaalta vähän kökkö B-leffa fiilis, mutta sitten pääosanesittäjät jotenkin näyttelevät tämän johonkin 4/5 kasari SciFi leffa kokoelmaan.
Alkuperäisfilmauksen arvokkuutta ei käy kiistämän, ja leffa on tullut ostettua aina uuden formaatin myötä, näin myös jatkossa. Kaikesta huolimatta otan jo pelkän mahdollisuuden uudelleenfilmatisoinnista avosylin vastaan. Maailmassa kun ei kertakaikkiaan voi olla tieteisfiktiota liikaa, etenkään elokuvan muodossa. Muuta väittävät heivatahan hiuksista helvettihin!
Taas yksi listaus. Tällä kertaa westerneistä: https://www.indiewire.com/gallery/best-western-movies-of-all-time/mcdliwo-ec086/ Millainen olisi sinun top 10 tai monta olet nähnyt? Edit. Nähnyt noin 50. Vaikea sanoa monesta vanhemmasta. Voi olla tusinan suurempikin luku. Wild Bunch Unforgiven Once upon a time in the West Dollari trilogia Tanssii susien kanssa Tombstone Django Butch Cassidy ja Sundance Kid Näköjään aika kepeä maku. Eivät missään erityisessä järjestyksessä. Ehkä eniten kaivelen hyllystä esiin Hurjaa joukkoa, Huuliharppukostajaa ja Tanssii susien kanssa. Ne varmaan top 3. Ne on tullut myös ostettua puoli tusinaa kertaa VHS ajoista lähtien.
Jotain 40-50 nähnyt, 30 taitaa olla hyllyssä. Noita ihan vanhoja ei tule niin harrasteltua, niin niistä ei osaa varmaksi sanoa onko nähnyt. Kai se oma kärki varmaan koostuu: Kaikki Leonet, Wild Bunch, The Great Silence, Django, Butch ja Kid, Tombstone. Kärjessä varmaan Good, Bad and Ugly. Muiden järjestyksestä niin osaa sanoa. Spagetit uppoaa hyvin eli niitä voisi mielentilan mukaan hypätä lisääkin top 10, vaikka The Big Gundown tai äskettäin katsottu A Bullet for the General.