Nythän olisi selvä mahdollisuus jatkaa tuosta Picard kaudesta kolme. On alus ja osa henkilöistäkin valmiina. Mutta ei perskule, kun annetaan sille Discoveryn ärsyttävimmälle näyttelijälle oma sarja Star Fleet Academy. Ihan kuin kukaan meistä haluaisi katsoa jotain teinidraamaa. Itketääköhän siinä paljon? Onneksi sentään Strange New Worlds saa jatkoa neljännen kauden muodossa. PS. palatakseni vielä tuohon uutiseen elokuvasta, mistä tämäkin keskustelu sai alkunsa, niin en usko, että meidän tarvitsee olla kauhean huolissaan. Tuskin tämäkään pääsee tuotantovaiheeseen. On tässä ollut tusinan verran yrityksiä saada uusi Trekki leffa tulille ja uskon kun näen.
Eipä taida olla paljastettuna vielä tuohon akatemiaan suuntaavat näyttelijät. Tunteita siinä toki tullaan näkemään, myös niitä kyyneliä.
Ehdotus Ruotsista: Kamerat voisi kieltää ja tehdä tuliaseiden tavoin luvanvaraisiksi – Samoin mielipiteet pitäisi kieltää, ellet ensin ole... Kolme ruotsalaista elokuvaohjaajaa ehdottaa The Guardianille radikaalia sensuuria sen torjumiseksi, miten suuri valta valokuvilla ja algoritmeilla on ihmisten elämään. Juttu myös spoilerista siltä varalta, että maksumuurin taakse taas menisi: Spoiler Ruotsalainen kuuluisa elokuvaohjaaja Ruben Östlund ehdottaa brittiläisen The Guardian -lehden haastattelussa, että kamerat voisi säätää luvanvaraisiksi samoin kuin tuliaseet. Tällä radikaalilla näkemyksellään Östlund yrittää provosoida keskustelua siitä, miten suurta valtaa maailmassa käytetään valokuvien ja videokuvien kautta. Miten pitkälle ohjaaja on kiellon kanssa kirjaimellisesti tosissaan, ja miten pitkälle hän vain kärjistää saadakseen julkisuutta ajatuksilleen, jätetään haastattelussa avoimeksi. ”Minulla on ajatus. Entäpä jos kameraa saisi käyttää vain luvan kanssa. Tuliaseen omistamiseen tarvitaan lupa, ainakin sivistysmaissa. Myös kamera on tehokas väline”, ohjaaja sanoo Guardianille sana sanalta. Östlund pallottelee myös sellaisella kiellolla, että yhteiskunnallisissa uutisissa ei saisi käyttää lainkaan kuvia. Hänen ohjaajakollegansa Maximilien van Aertryck heittää ilmoille vieläkin jyrkemmän ajatuksen. ”Entä, jos et saisi sanoa mielipidettäsi, jos et olisi ensin puhunut siitä naapurisi kanssa.” Van Aertryckin sekä kolmannen ohjaajan Axel Danielsonin motiivit radikaaleihin sensuurihenkisiin puheisiin ovat saman suuntaiset kuin Östlundilla. Danielsonin mukaan ihmiset eivät osaa enää elää liian pitkälle kehitetyn tietotekniikan kanssa. ”Pelkäänpä, että algoritmit tappavat meidät ennen kuin ympäristöongelmat”, hän huokaa. Lisäksi Östlundin mukaan viihdeteollisuudessa ei ymmärretä tai tahdota myöntää, että faktojen ohella myös fiktiivisillä kertomuksilla voidaan vaikuttaa suuresti ihmisten ajatuksiin. Ruben Östlund on voittanut ohjaajan urallaan kaksi Kultaista palmua ja saanut kolme Oscar-ehdokkuutta. Hänen uusin laajasti tunnettu elokuvansa on vuodelta 2022 englanninkielinen Triangle of Sadness, suomeksi Surun kolmio. Koko haastattelu on luettavissa The Guardian -lehdessä.
https://thedigitalbits.com/item/ferrari-eagle-pic-2024-uhd Mann on yksi mielenkiintoisimmista elokuvan tekijöistä. Ihan sama mitää tulee, aina sen haluaa nähdä. On kyllä suuri harmi, että Ferrari UHD Dolby Visionilla on julkaistu vain Italisssa ja siinä ei ole Dolby Atmosta englanniksi eikä tekstejä englanniksi, jos valitsisi Dolby Atmos italian kielisenä. Kai se on vain odotettava. Kyllä se sieltä vielä tulee...
Melkoisen kowaa kauppaa hierotaan. Tossahan tulisi sitten Sonylle se striimipalvelu valmiina kaupan mukana. Eikö Showtime ole Paramountin heiniä? Sony Pictures Entertainment and Apollo Global Management reportedly made an offer to buy Paramount and take it private, according to the Wall Street Journal (via Variety). https://www.comingsoon.net/movies/n...T ... C-LjixOklP
Helsingissä pääsee taas katsomaan elokuvia yölläkin Helsingin keskustassa Eerikinkatu 15:ssa sijaitseva Cinema Orion on ilmoittanut palauttavansa elokuvien yönäytökset valikoimaansa.
Vin Diesel palaa Riddickin rooliin – neljäs elokuva kuvataan vielä tämän vuoden aikana Riddick: Furya -elokuvan kuvaukset pyörähtävät käyntiin elokuussa.
Kaksi edellistä oli jo sellaista potaskaa, että ei ole suuret odotuksen tämän kanssa. Toivottavasti olen väärässä.
Tämä naulasi huomion jo viime vuoden lopun ennakkomainonnallaan, ja on onnistunut pitämään kiinnostusta yllä poikkeuksellisen sinnikkäästi. Toivoa sopii, että lopputulos olisi vähintään edukseen erottuva genressään. Poster for Throwback Movie ‘Brute 1976’ Channels the Spirit of ‘Chain Saw Massacre’ [Exclusive]