Tärkeä tiedote foorumin käyttäjille

Series 6 vs. G20 - suosituksia?

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana JOA, 06.09.2010.

1. JOA

JOA Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin,

Terve, foorumin väki. Eka postaus. Olen lukenu muutamat päivät tätä foorumia ja runsas määrä on tullu telkkukauppoja kierrettyä, mutta TV:n valinta on edelleen vähän auki. Mutta oon mielestäni saanu rajattua mieltymykset kahteen "sarjaan".

Samsung 6-series LED&LCD 40"->
    Panasonic G20 -sarjan Plasmat 46"->

Noiden kuvanlaatu on miellyttänyt minua tarpeeksi kaupassa kuljeksiessa. TV:n valinnassa en ole lukenu ensimmäistäkään speksiä, vaan oon kattonu, mikä silmää miellyttää ja sen jälkeen miettiny, miellyttääkö se lompakkoa. 1500e budjetilla oon liikenteessä.

Nyt ois kiva kuulla kokemuksia ja mutuja, että oisko kumpi hyvä töllötin mulle, kun: 60% ajasta katotaan maksuttomia SD-lähtyksiä (HD:tä toki, jos tarjolla on), loput 40% menee PC:n hdmi-lähdön kautta leffoja kattoessa ja PC- ja XBOX 360 pelejä hakatessa. TV:n käyttöä vois arvioida olevan bout 2-6h päivä.

Kysymyksiä, jotka on jääny kaupan setien kans auki ja täältäkään ei järkevää vertailua mahdollistavaa ketjua ole löytynyt:

1. Mikä on lagi noilla telkuilla pelatessa? Huomattava lagi vai täysin pelattava? (En kaipaa mitään speksien vasteajan ms-lukuja vaan ihkaoikeita kokemuksia).
    2. Onko Panasonic:n kanssa pelaillessa oltava jotenkin ääreisvarovainen, ettei HUD:t tai windowsin työpöydät pala paneeliin kiinni?
    3. Kaupassa 6-series LED-telkulla leikkiessä en oikein saanu omasta mielestäni optimivärejä kohilleen. Kaupassa värit oli tosi "sähköisen" näkösiä. Kylmiä. Ja kun väriä koitti maalaisjärjellä "lämmittää" niin kohta kaikki oli liaan punaista, tai mustat näytti harmailta jne.. Onko paneeli kalibroitavissa väritoistoltaan yhtä luonnolliseksi, kuin mitä Pana näytti olevan melko vakiona?
    4. Ja ihan perustavaa laatua yks kysymys: Jos ootte tietosia noiden kahden malliston kuvanlaadusta, niin osaatteko neuvoa katselemaan jotaki aivan muuta töllöä, joka sopisi mulle paremmin? Vaatimuksia on: Isohko koko, mielellään lähempänä 50", em. mallien kuvanlaatu, 1500e budjettiraami, peli-/pc-käyttöön sopivuus ja tietysti kestävyys. Kestävyysasioihinhan ei kaupassa saa objektiivisia mielipiteitä.

Kiitosta vaan kovasti, jos viitsitte valaista mielipiteitänne.

- Janne :)

2. Masi_K

Masi_K Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse juuri kys. Panan ostaneena voin sanoa että kuva on 2 jakoinen putkitelkkarin jälkeen. Se on yhtäaikaa suht pehmeä, mutta detaileja löytyy paljon. Esimerkiksi veitsenterävään putkeen saatikka lcd/tft verrattuna kuva on oudon pehmeä ja vaatii totuttelua. Itselläkin telkkarin matsku on käytännössä aina sd ja kanavista ne maksuttomat. Loput tulee dvdltä tai htpc.
    Äänistä voi sanoa että ainakin betoniseinään kiinnitettynä puhe kuuluu aika selkeästi, muut taajuudet puuttuu tietenkin.

Lagista voin sanoa senverta että Fofix -pc pelin av delay säädön pysty pitää winxp llä, crt ja tft näytöllä oletus arvossaan (100). g20llä se piti nostaa 250 yksikköön. En osaa sanoa kuin tämä vaikuttaa muihin peleihin kuin tuollaiseen missä av delay on ehdottomasti oltava kohdallaan.

korjausta viivearvoihin. Nuo vastaa kys.pelissä pelkästään xp -> win7 muutosta.

Viimeksi muokattu: 06.09.2010
  3. Everkistus

Everkistus Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on tuo Panan P40G20, ja siinä kiinni tietokone, Xbox 360, Wii, PS2, N64 ja NES. Lagia en ole huomannut kertaakaan, eli en usko että sinäkään huomaat.

Ei tarvitse. Unohdin kerran windowsin työpöydän näytölle tunniksi, eikä mitään jälkiä näkynyt. Halo 3 tuli vedettyä yhtenä sessiona läpi, eikä HUDia näkynyt. Kannattaa tosin ekana pyörittää ne break-in diat (itse pyöritin n. 150h niitä), minulla nimittäin heti uutena ekan elokuvan katsomisen jälkeen näkyivät mustien ala- ja yläpalkkien jäljet n. 30 heikosti. Break-in diojen jälkeen vastaavaa ongelmaa ei ole ollut.

EOS, en ole tutustunut 6-sarjaan. Minulle Panan THX-tila pienillä säädöillä näyttää oikein hyvältä ;)

Harkitsin TV:n ostoa n. vuoden, ja ostin viimein tänä kesänä ekana litteänä TV:nä minulle Panan G20:n. En voi kuin suositella!

4. Collusion

Collusion Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    10
    Samsungissa oli luultavasti jokin dynaaminen/eloisa kuva-asetus päällä. Tälläiset esiasetukset tuottavat useimmiten kirkkaimman mahdollisen kuvan, harmaasävyjen ja väritoiston kustannuksella. Paras lähtökohta Samsungin kohdalla on käyttää Movie/Elokuva-kuvatilaa, joka harmaasävyjen toiston osalta tummimpia sävyjä lukuunottamatta alkaa olla katselukelvollinen.

AVForumsin G20 Panasonicin THX-esiasetus kärsii punaisen värin vähäisyydestä aina tummista sävyistä kirkkaimpiin asti. HDTVTestin arvostelu kertoo laitteen THX-kuvatilasta täysin päinvastaista tietoa. Tämän takia televisioita tulisi aina kohdella yksilöinä, eikä käyttöö interwepistä löytyneitä kuva-asetuksia.