Simexin BA-600 omistajat

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana dbdual, 15.02.2005.

1. aff3

aff3 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinka on hurinan laita tätä nykyä? Onko iloa hankkia tuota vahvistinta? Mitkä ovat erot Hypexin DS 4.0:aan? Kannattaako säästää ja hankkia suosista hypex? Tällä hetkellä on vielä vanhahko BA-300 ja se saa luvan lähteä.

Tulisi käskyttämään XLS-10 + passiivia.

2. tulikirnu

tulikirnu Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    BA-600 -> SV-600 eli kannattaako vaihtaa??? vai vieläkö hurina ongelma on olemassa?
    Niin ja mites toimii yhdistelmä Peerlesin 12 Xls ja tuo SV-600 onko kokemuksia?

3. whector

whector Vakiokasvo Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    jeps jeps, edelleen hurisee, ei kylläkään siten että se häiritsisi (ei ainakaan mua häiri yhtään, kuulo varmaan sen verran huono :p ). sv-600 mulla ohjailee peerless 12":sta ja olen kyllä niin pirun tyytyväinen!

4. Antti_R

Antti_R Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tarviikos tuo erillisen kotelon subbariin vai onko ilmatiivis niin kuin esim. BA-480 ?

5. Weitec

Weitec Valvoja Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    3
    on koteloitu.

6. Antti_R

Antti_R Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli Ei tarvitse erillistä koteloa, vain reiän subbarin kylkeen ? Mitä materiaalia kotelo on ja onko vaaraa resonoinnille ?

7. Weitec

Saadut tykkäykset:
    3
    itse tekisin kyllä oman erillisen kotelon. muovi on ohutta. ilmatiiveydestä en osaa sanoa, ei ollut ikinä kiinni subikotelossa.

8. dbdual

dbdual Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hmmm... Kappas täällä ollaan vielä hengissä. Enpä ole viel saanut aikaseks vaihdettuu vahvistinta, kun on ollut kaikkea häslinkiä.

Mitenkäs asian laita kannattaako vaihtaa? Onkos ollut tyytyväisiä käyttäjiä vai huriseeko liikaa.

Niin ja vehje tulisi ajamaan 10" Peerlessiä yhdellä tai kahdella passiivilla.

9. Weitec

Saadut tykkäykset:
    3
    en itse vaihtaisi jo toimii eikä tärskyä ole saatu. johtuen hurinasta ja vähemmästä tehosta.

10. dbdual

dbdual Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, taitaa jäädä tuonne paikoilleen... Vaaraa tuskin on, sillä vahvistin on sen verran piilossa.

11. Piplis

Piplis Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    paljonko tuossa sitten on vähemmän tehoa?

Itse vaihtaisin (ja vaihdoinkin) jo pelkästään parempien 24db -suotimien vuoksi. Kaksi SV-600 -modulia löytyy kämpästä. Toinen on täysin äänentön, mutta toinen hurisee hieman kovempaa kuin BA-600, johon sen vaihdoin.

12. Weitec

Saadut tykkäykset:
    3
    vaikea sanoa kun ei ole mitattu, mutta persetuntumalta ja infinity betan liikkeistä päätellen noin satawattia.
    nyt ei tosin ole käytössä simexiä eikä hypexiä...

13. Piplis

Piplis Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    annetut arvot ovat kuitenkin samat kuin BA-600:lla, eli 300WRMS ja 600W piikki. Tehot siis samat, mutta etuna vaan paremmat suotimet, jota BA-600 heikkona ominaisuutena pidettiinkin. Voisiko olla, että jyrkemmät suotimet olisivat leikanneet ylempiä "passoja" pois paremmin ja tämä vaikuttaisi perstuntumaan?

Itsellä toinen SV-600 juoksuttaa Peerless XLS12+12" passiivi -kombinaatiota ja toinen Peerless R.15:ta, eikä kumpikaan ainakaan ole tehonpuutteesta tuntunut kärsivän.

14. Weitec

Saadut tykkäykset:
    3
    e usko tuota sillä ba-600:lla jouduin käyttämään vielä erillistä alipäästöä että lopullinen jako olis ollu -24db.

15. anidabi

anidabi Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    2
    Jeijee, olen yksi simex ba-600 vahvistimen omistaja! o/

Otin yhteyttä maahantuojaan ja sieltä pistivät postia tuohon vahvistimen vaihtoon liittyen. Vahvistimeen liittyvät jutut menee suunnilleen näin:

Koodi:
    Jos taas kysymykseen tulee kaupan purku, jolloin korvamme vahvistimen
    rahana, tarvitsemme teiltä ehdottomasti vahvistimen ostokuitin, josta
    selviää tuotteen ostopäivä. Olemme tarkistaneet kuluttajasuojan lakimiehen
    kannan asiaan.

Korvausehtona käytämme yleisesti käytössä olevaa ikävähennystaulukkoa, joka
    menee seuraavasti:

1-2 v.  100% ostohinnasta
    2-3 v.   40%    "
    3-4 v.   20%    "
    4-5 v.    0%    "

Jos kuitenkin päädytte vahvistimen vaihtoon, toimitamme teille uuden H-350
    vahvistimen heti, kun vanha laite on saapunut meille.
    Koska oma vahvistin on jo 5v vanha niin rahojen palautuksen voi unohtaa kokonaan. Nähtävästi sieltä ei myöskään tule enään sv-600 vahvaria vaan tilalle tulee h-350 vahvistin. Yritin sitten googletella tuota mallia, mutta tuloksetta. Oisko jollain tietoa teknisistä ominaisuuksista, ois ihan kiva tietää vähän enemmän?

16. Hermoheikko

Hermoheikko Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Itse olin juurkin samoilla asioilla yhteydessä simexiin ja autostudioon. Tuossa on se vaihdossa saatava vaffi. http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=1_140&products_id=4766

17. anidabi

Saadut tykkäykset:
    2
    Hmmm... hienomman näköinen, enemmän tehoa, mutta alipäästösuotimen säätöalue vain 50Hz ja siitä ylös.

Liekkö suodin sama paska 12db kuin mitä ba-600 mallissa?

Kotelo menee uusiksi, se on selvää. Pitänee vissiin pistää samalla 12" passiivi XLS elementtiä tilaukseen kun koteloa suunnittelee uusiksi. :)

18. Hermoheikko

Hermoheikko Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Yritin etsiä tietoa tosta jakosuotimen jyrkkyydestä. En löytänyt tietoa. Eli luultavasti se on se paska 12dB/okt. En tiedä sitten mitä itse teen uuden vahvistinmoduulin kanssa. Periaatteessa voisi myydä poiskin. Mä voisin myydä xls-12 elementin, jos haluat? Teet vaikka stereosubin tai 2 elementtiä samaan koteloon.

19. anidabi

Saadut tykkäykset:
    2
    En kahta aktiivi elementtiä tarvi. Yksi 12" XLS löytyy jo ja sille passiivi kaveriksi että pääsee refleksitekniikasta ja järjettömästä laatikosta eroon.

Soitin autostudiolle, ja siellä se paikallinen hemmo ei tiennyt kuinka jyrkkä se suodin on. 12 tai 18db se on, eli tod. näk. toi 12db kuitenkin. Enivei, uus vahvari tilalle ja ainakin se toimii viileämpänä kun toi ba malli joka meinas lämmetä vähän liikaakin.

BTW, vieläkö winISD on paras ohjelma kotelojen ja elementtien laskemiseen vai onko markkinoilla jotain vähän tuoreempaa ja parempaa?

20. jusky

jusky Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0

Kyllä sillä alkuun pääsee. Ainakin itsellä kaksi tekemääni ja tolla ohjelmalla laskemaani subbaria on toiminu ihan hyvin. Paras tulos yleensä löytyy kyllä kokeilemalla. Teleskooppiset refleksiputket on hyviä DIY vermeitä jos haluaa viritystä helposti muutella suuntaan ja toiseen. Suljettu kotelo on helpoin suunnitella ja tehdä. Se ei ole niin nuuka mittojen suhteen ja siinäkin elementin "näkemää" tilavuutta voi hieman muokkailla vanun avulla.