Hei, Ongelma: Digibox toimii ok, mutta blu-ray asemaa katsoessa (sekä levy, että muu sisältö) kuva pysyy muutaman sekunnin ja katoaa ja tulee teksti "HDMI 1, ei signaalia", hetken kuluttua tulee "HDMI 1 1080p 60Hz" ja kuva palaa taas takaisin. Tätä vaihtelu jatkuu sitten loputtomiin... HDMI-kaapeli on vaihdettu 2 kertaa, joten siinä ei ole ongelmaa. Laitteisto: - Onkyo 608 viritinvahvistin - Optoma HD20LV -videotykki - Sony BDP-S470 blu-ray soitin - Elisa Viidhe digibox Kaikki laitteet uusia, paitsi digiboxi.
Mä olen nyt kokeillut kaikenlaista taivaan ja maan välillä, sekä soittanut Onkyan ja Sony huoltoihin. Missä laitteessa vika on?
Jos kuva pätkii vain blu-ray soittimella niin ilmeisesti siinä se vika silloin on. Kokeile toisella soittimella vaikka. Onko muuten soittimen ohjelmisto päivitykset tehty?
Itse varmaan lähtisin liikkeelle sillä että kytkisin blu-rayn suoraan kuvanlähteeseen hdmi johdolla jonka toimivuus on testattu jollakin toisella laitteella. Mikäli tässä esiintyy edelleen kuvaamaasi ongelmaa niin vika on varmastikin blu-ray soittimessa. Tosin olet varmaan tätäkin jo yrittänyt.
Kuva vilkkuu myös viritinvahvistimen setup-valikoissa. Jostain syystä kuva pysyy kuitenkin koossa Elisa Viihteen digiboxin kanssa.
Usealla on ollut hdmi handshake ongelmaa Sony BDP S370, S470 malleissa vahvistimien kanssa. http://www.avforums.com/forums/blu-...4-sony-bdp-s470-hdmi-handshaking-problem.html
Blu-ray -soitin ilmoitti gateway ongelmaa kun yritin päivittää sitä suoraan valikosta. Kävin lataamassa netistä uusimman päivityksen, poltin DVD:lle ja latasin sitä kautta. Ohjelmisto päivitetty, mutta ongelma pysyy. Koitin HDMI-kaapelia suoraan Blu-rayn ja videotykin välille -> toimii -> vika siis Onkyon ja Sony handshake niinkuin ennakoitua Soitin Onkyon huolto-päivystykseen. Sain vastaukseksi, että tietävät todennäköisesti ongelmalle ratkaisun, mutta eivät ole juuri tietokoneen äärellä joten katso itse ohjekirjasta. :OI Onko jollakin ehdotuksia mikä Onkyon säätö voisi auttaa?
Sain Onkyosta lisäinfoa, tällä kertaa se oli todella suureksi avuksi! Sony Blu-ray valikosta setup/audio settings/DTS -> Downmix PCM Nyt pelittää. Tämä ratkaisu on yleistettävissä muillekin Blu-ray asemille. Kiitos kaikille auttaneille.