Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. jorhe

jorhe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Voisiko joku ystävällisesti pistää linkin avs-forumin keskusteluun, jossa juttua dvi-hdmi 1:1 pikselimappauksesta pc:n ja tämän töllön välillä. Ei tahdo löytyä millään.

2. Hlehtine

Hlehtine Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä jälleen vaivaan tällä laatukyselyllä... :D

Onko niin että DVD -kuvanlaadun erot ovat selvästi(?) havaittavissa jos annat tuon Samsungin skaalata kuvan 720p/1080i -tasoon tai jos syötät Sonylle sisään ihan 576p signaalia?

Scart/RGB:tä et varmaan edes testannut, mikä siinä on laatuero HDMI -liitäntään verrattuna?

Hmm, tuollainen Samsungi voisi vaikuttaa aika asialliselta omaankin käyttööni... :thumbsup:

- Hans

3. Reppana

Reppana Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Törmäsin samaan ongelmaan joulun pyhinä ja kysyin asiaa Oppon asiakaspalvelusta, josta sain tämmöisen vastauksen:

>There are some display types that will not correctly synch with PAL
    >from our unit. We are working on a solution, but have yet to come
    >to a conclusion yet.
    >Best Regards,
    >Customer Service

... joten toivossa on hyvä elää.

4. Hlehtine

Hlehtine Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu laittakaapa jos tuollainen keskustelu todellakin löytyy... :thumbsup:

- Hans

5. jorhe

jorhe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakin tuolla Samsungilla ero on todella iso. Kuvan terävyys paranee huomattavasti ja lisäksi tekstitys on huomattavasti siistimpää katseltaa kun kirjaimet eivät ole sahalaitahirviöitä.

Juu ja ero tavallisesta dvd-soittimesta syötettyyn rgb-kuvaan on kuin yöllä ja päivällä. Tuo tuli testattua vanhalla Sonyn perus dvd-soittimella.

6. Hlehtine

Hlehtine Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaaha.. jaaha.. mukava kuulla kommenttia nimenomaan tämän yhdistelmän toimivuudesta, kiitos vaan... nyt pitää ottaa tämä asia oikein vakavaan harkintaan.. :p

Nyt alkoi vaan kiinnostamaan tuo merkin tallentava R125 -malli, koska olisi tuolle tallennuksellekin ajoittaista käyttöä. Mitä nyt nopsasti katsoin niin tuostakin löytyisi proge, HDMI ja upscaling. HDMI -kaapelikin kuuluu nähtävästi hintaan...

Onkohan tuo skaalaus tuossa yhtä laadukas (sama piiri?) ja muutenkin vastaava kuin HD850/950 -malleissa...? :confused:

Pixmania näyttää että ko. konetta olisi varastossa ja hintaa 263e ... on jo todella lähellä tilaaminen... :D :D

- Hans

7. Whitewolf

Whitewolf Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin...

Tässä on AVforums:lta keskustelua töllön ja PC:n yhdistämisestä. Tuolta varmaan löytyy jotain : http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=264451

Itse katselin aluksi vanhalla pioneerillä Scartin kautta, mutta päätin sitten hommata HDMI liitännällä varustetun playerin. Samsung-R125 tuntui olevan ihan ok peli hintaisekseen ja oli vielä tallentava. Ero scartin ja HDMI (720p/1080) välilä on huomattava. :p Itse katselen 1080-asetuksella vaikka ero 720p ja 1080 ei juuri ole tai en itse juuri huomaa eroa. Myös dvd:n laadulla on suuri merkitys. Ennen en huomannut suuriakaan eroja leffojen välillä, mutta nyt erot kyllä huomaa. Varsinkin kun joillakin on tapana laittaa sitä grainia vähän turhankin paljon elokuvaan.

Siitä en tiedä kuinka paljon on merkitystä liitäntöjen laadulla/paksuudella. Avforums:lla on juttua, että niillä on suurikin merkitys mutta itse en ole asiasta täysin vakuuttunut kun puhutaan alle 3m johdoista.

8. Realisti

Realisti Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä ohje jonka joskus nappasin talteen. Siitä en tiedä mistä noi säädöt tämän töllön kanssa löytyy.

9. Hlehtine

Hlehtine Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos omasta puolestani tästä linkistä, itse lueskelen tuon varmasti läpi heti ehtiessäni ja varmaan tulee tännekin kommentoitua jotain... :rolleyes:

Vanhalla pioneerilla scartin kautta..? Haha, ihan niin kuin minä nyt... :D :D

Ja tämäpä muutenkin sattuma, juuri tuota samaa laitetta kun olen nyt itsekin harkitsemassa niin kuin tuossa jossain edellisessä viestissä totesin... vaikkei tämä nyt olekaan sinänsä DVD -keskustelu, niin kerro nyt lyhyesti oletko ollut tuohon R125:een tyytyväinen, noin niin kuin vanhan pioneerin omistajan näkökulmasta? :p Tuliko laitteen mukana muuten se HDMI -kaapeli? Ostitkos tuon suomesta vai muualta..?

Kaapeleiden laadusta ja sen vaikutuksesta kuulisin itsekin lisää käytännön kokemuksia, nyt kun olen katsonut peeseeltä jotain hd -klippejä 3m mittaisen DVI/HDMI -halpiskaapelin kanssa. Vaikea sitten sanoa mitään kun ei ole vertailupohjaa... :rolleyes:

Itsellä tosin nuo kaapeleiden mitat pysyvät aika lyhyinä kun ei näillä näkymin tule tykkiä hommattua... minkä mittainen kaapeli muuten tuossa R125:n mukana tuli (jos siis tuli mitään)?

- Hans

10. Whitewolf

Whitewolf Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin suomesta kun en jaksanut silloin odotella yli joulun pyhien :D Olen ollut tyytyväinen ja toimii Sonyn kanssa oikein hyvin paitsi Pioneerin nopeuteen tottuneena tuntuu hieman hitaanlaiselta tuo R125. Paketissa mukana HDMI-HDMI kaapeli sekä DVI-HDMI kaapeli. Molemmat ovat metrin pituisia :rolleyes: Kaukosäädin on anaalista. Ottaisivat Pioneerilta mallia miten kaukosäädin tehdään. Muuten ihan ok.

11. Whitewolf

Whitewolf Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä pieni vertailu miten kuvanlaatu vaihtelee eri resoja käytettäessä. Liitäntänä tietenkin HDMI. Kuvat on 5th Element Superbit versiosta.
    Kuvia ei ole muokattu paitsi kokoa. Kuvat on otettu läheltä ilman zoomia. Olisiko tuo ensimmäinen lähellä scart-rgb laatua :confused: Huom. kuvat on otettu lähietäisyydeltä joten nämä eivät tietenkään vastaa kuvanlaatua oikealta katseluetäisyydeltä.

katso liitettä 575p800600.jpg
    katso liitettä 720p800600.jpg
    katso liitettä 1080i800600.jpg

Ja tässä kuva DVI-HDMI kaapelilla tietokoneelta desktopista. Kuten näkyy hieman leikkautuu sivuilta pois.

katso liitettä Desktop2800600.jpg

12. jobbus

jobbus Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No hyvän yhdistelmän sitten tilasin, Sony 50" ja Samsungin DVD-R125:sen. Taitaa olla aika namia tuo paketti 1080i moodissa. Vielä kun saisi WMV-HD ja h.264 pätkät toistumaan Sonyssa. Varmaan pitäisi hankkia vaikka Atin X1600pro-agp näyttis jossa kunnon rautapurku h.264 matskulle ja se HDMI liittimeen kiinni. Mutta sitten pitäisi hommata HDMI jakaja että samsung ja PC olisit kiinni Sonyssä, Komponentti liitännät varattu jo Xbox360-laitteelle.

Kunhan saisin nuo laitteet vielä kotiin niin alkaa tämä täpinä rauhoittua.(sony tilattu TD:stä 21.12 ja samsung 27.12 pixmaniasta)
    Whitewolf - Voisisitko vastata mulle dvd puolella olevaan dvd-r125 topicciin samsungin ominaisuuksista. thanks etukäteen.

13. Hammer Schultz

Hammer Schultz Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    1) Saako muka X1600:sta AGP-väylään??

2) onko kenelläkään tuollaista HDMI-jakajaa käytössä, vaikuttaako kuvanlaatuun? Miten valitaan kuvan lähde?

14. tosikko

tosikko Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Just joo, eli tässä vaiheessa en suosittele kenellekkään e50 telkun omistajalle Oppoa.

edit: myynti-ilmoitus poistettu...

15. jobbus

jobbus Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Muropaketin uutisissa oli noin viikko sitten uutinen että GeCube olisi tuomassa markkinoille x1300 ja x1600pro kortit agp-väylään. Kun vielä yli puolet koneista käyttävät vielä agp-väylää. Saa nähdä rantautuuko näitä ikinä suomeen, mutta tarkoitus olisi kyllä päivittää koko kone tässä keväällä, niin sitten on pci-e väylä ja ei ongelmia näyttisten osaalta saatavuudessa..

Tosta HDMI-jakajasta ei ole tietoa. En ole nähnyt missään sellaista. Odottelen vaan että saapuu joskus. Toiminta periaate sama kun scart-jakajassa eli nappia painamalla tulosignaali vaihtuu ja varmasti kyllä tulee vaikuttamaan kuvanlaatuun. Kunhan saisi Xbox360 toistamaan edes WMV-HD videota niin olisi mukava, silloin en välttämättä liittäisi koko pc:tä telkkariin.

Noh,saa nähdä miten käy...millaisiin ratkaisuihin päädytään...

16. HvT23

HvT23 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä johtuu että sisäisendigiboxin kuva välillä katkeaa? ja kuva katoaa hetkeksi.
    Tätä on nyt esiintynyt tv4 ja mtv3 kuvassa.
    Kuva palautuu hetken päästä tai heti jos painaa jotakin toista kanavaa.
    Pätkiikö kuva kellään muulla?
    Irto boxilla tälläistä ongelmaa ei ollut!
    Singnaali 100%
    haravaanteenni,anteninvahvistin,näyttö

17. King

King Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen huomannut tuota samaa pätkimistä ajoittain.
    Ja vinkkejä hyvin tän töllön kanssa toimivista skaalavista dvd-soittimista otetaan yhä vastaan.

:king:

18. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla vastaavaa oiretta sekä digitelevisiolla että Canalin combo digiboksilla, tv tosin ei ole tuo sama malli. Sat combon kautta ihan ok kotimaisilla mutta terran kautta MTV:n, Nelosen ja Subtv:n kuvat pätkivät aika tavalla eli useita kertoja tunnin sisällä. Ongelma tuli tuossa mutama viikko sitten ja olen ajatellut sen aiheutuvan antennin päällä olevasta lumikuormasta tai muusta antennijutusta mikään kun ei kokoonpnossa ole muuttunut.
    Signaalivoimakkuus ei digimaailmassa ole se kaikkein tärkein asia eli siitä ei voi paljon päätellä.

19. Temppu84

Temppu84 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    hei. pystyykö kyseisen telkkarin päälle laittamaan mitään? esim. pienen keskikaiuttimen?

20. Hellxraiser

Hellxraiser Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä kiinnostaa minuakin, joskin oma keskikaiuttimeni ei enään mikään pieni ole, mutta jos jonkinlaisen telineen kanssa ;)