Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. jhautajoki

jhautajoki Vakiokasvo Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Terve!

Nyt on sitten 50" versio kotona ja hyvin pelaa:)

Nyt pitäisi ensi alkuun laittaa kiinni tietokone VGA-SCART-piuhalla kiinni, ja olisin kiinnostunut onko kukaan tätä tehnyt? En ole kovin hyvä PowerStripin käyttäjä, enkä löytänyt aikasemmista viesteistä ohjetta niin en oikein uskalla lähteä kokeilemaankaan:(

Aikasemmin samalla piuhalla ollut kiinni 32 tuumainen telkku, joten homma ei varmasti käy vain siten, että vaihdan resoluution..? Nii, ja korttina on Atin Radeon 9800.

Jeesi ois tarpeen:)

2. S-T-P

S-T-P Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Siis eikö radeonissasi ole DVI-liitäntää? Mikäli on, niinkuin luulen, niin käytä sitä (eli DVI-HDMI johto kaupasta ja sillähän se paras kuva irtoaa). Jos ei kyseistä liitintä löydy, niin seuraavana S-VIDEO, sen luulisi ainakin löytyvän.

3. jhautajoki

Saadut tykkäykset:
    0
    DVI-HDMI kaapeli on tilauksessa, ja heti kun sen saan niin kytken sillä. Nyt haluisin toistaseks sen liittää tolla VGA-SCART piuhalla, koska mulla ei ole muuta mahollisuutta saada liitettyä telkkua koneeseen.

JA S-Videolla en halua liittää, kun on äärimmäisen näppärää kun TV toimii toisena työpöytänä, eikä vain kopiona työpöydästä :)

4. Ape

Ape Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä töllö on tullut nähtyä vain kaupassa, mutta siellä laitoin merkille että 50" minimi katseluetäisyys tuntui olevan n. 3 m. Sitä lähempää mössö ja häntiminen oli näkyvissä häiritsevän paljon noin äkkiseltään. DVD:tä katsoin ja hdmi-liitännällä oli kiinni.

5. jhautajoki

Saadut tykkäykset:
    0
    Hmmm.. tuo häntiminen on kyllä jonkin verran henkilökohtaistakin.. Itse en ole huomannut missään DVD:ssä enkä TV-lähetyksessä häntimistä (soittimena Sonyn Ns92 HDMI-liitännällä). Katseluetäisyys on noin 2-2,5m jos sohvalta katsoo ja noin 4m jos tietokoneen pallilta... Että kannattaa itse testata miltä näyttää.

Itse huomasin että kun terävyyden laskee 0-5:en, niin kuva muuttuu huomattavasti mukavemmaksi katsella niin läheltä kuin kaukaa. DIGI-TV:n mössötkään eivät ole niin häiritseviä.

Kuulin muuten juttua, että kuvan saa vielä paremmaksi, jos käyttää ulkoista boksia.. Pitäneekö paikkansa? Ja vieläkin oisin kiinnostunut noista PowerStripin asetuksista:)

6. Samjokin

Samjokin Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan viritellyt telkkaria hiljaisemmaksi. Meillä on tuon tv:n takana paljas betoniseinä, josta ääni tuntuu kaikuvan ihan kiitettävästi katselupaikalle. Leffoja katsellessa kuuluu tuo hurina hiljaisissa kohtauksissa aika häiritsevästi. Olisko kenelläkään hyviä ideoita?

Mitenkä mahtaa päästä service menuun?

7. tosikko

tosikko Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Ainoa hetki kun häntimistä kuvassa havaitsen, on jos kohinanvaimennin on päällä. Silloin esim. tummissa kohtauksissa liikkuvat vaaleat kasvot häntii. Sen kun kytkee pois, niin häntiminen häviää tyystin.

8. HesusNis

HesusNis Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    KYLLÄ PITÄÄ! Itsellä on Canalin combo ja kuva on huomattavasti parempi, kuin sisäinen boxi, jotenkin tu sisäinen boksi on epätarkka ja lisäksi värit ei ole ollenkaan tasapainossa. Suosittelen kokeilemaan ulkoista boxia, omasta mielestäni kuva paranee reilusti!

9. julian

julian Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin viime LA Sony KDF-E50A11 mallin ja telkkari tuli kotiin eilen. Kuva on oikein hyvä ja tuuletinääni ei kuuluu yhtään. Ostin myös alkuperäisen jalustan (300€) ja laite näyttää upealta olohuoneessa. Katseluetäisyys on n. 4.5m. Digiboxin (esim. HBO) ja analogisen kuva (esim. YLE2) kuvaero on erittäin pieni. Varmasti laatu nousee C-tyyppisen digiboxin kautta. Huom.: vaihdoin scartit (sain kaupan päällä parempia kuin tavalliset).

Tutkin niitä telkkareittä pari kolme kuukautta (plasma, LCD ja 3LCD). KDF-E50A11:n kuva on samaa laatua ja jopa parempi kun monella alle 3000€:n plasmoilla. Alle 2000€ plasman kuva on naurettava. LCD:t (40") on hyviä mutta niiden kuva ei ole syvää, eikä luonnollista. Sony Bravia V/W-sarja on eri laatua. Pioneer PDP-436XDE on paljon parempi laite mutta siihen ei ole varaa :)

Eli kahdella tonnilla Sony KDF-E50A11 on paras osto. Jos tänään menen kauppaan ostaisin sen uudestaan. Eilen katsoin yhden HBO:n leffan ja vähän jalkapalloa. Olen hyvin tyytyväinen töllöön.

10. Tuomari666

Tuomari666 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu kuvan laatu on ihan OK, jos katselukulmat ovat kunnossa. Suurin syy, miksen ole sitä vielä(kään) hankkinut on se, että möhkö mikä möhkö (ruma ja pullea) ja lapset katsovat pkkukakkosen yms. lattialta, jolloin kuvan laatu ei ole hyvä.

11. Seba

Seba Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin tänään paikallisessa Tekniset-liikkeessä katsomassa KDF-E50A11:sta. Vieressä oli Pioneerin 436XDE ja mun mielestä molemmissa oli yhtä hyvä kuva digikanavilla, Pioneerin hinnalla vain saa 2 kpl Sonyn telkkareita :D Pioneer näyttää prosessoivan kuvaa aika paljon joka näkyi erityisesti Urheilukanavan kuvaa katsoessa. Kun kuvassa ei liikkunut mitää, oli kuva todella tarkka. Sitten kun tuli liikettä, niin kuvaan tuli artefakteja (Urheilukanavan bittivirta ei kyllä ole kauhean korkea).

Myös Sonyn KLV-V40A11 oli esillä muualla liikkeessä ja senkin kuva oli hyvä Sonyn testi-DVD:llä.

Tässä kun olen pyöritellyt monta kertaa vaihtoehtoja Viewsonicin 30" LCD:n korvaajaksi ja vaihtoehtoina on ollut Sonyn V32A11, V40A11, E50A11 ja videotykki, niin joka kerta oon tullu siihen lopputulokseen, että Sonyn E50A11 on mulle sopivin vaihtoehto.

12. reput

reput Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin paikallisessa Markantalossa ja kyllä oli surkea palvelu. Myyjä ei osannut kertoa oikein mitään. Näytillä oli vain 42". Siihenkään ei tuntunut löytyvän DVD-matskua. Lisäksi se oli sijoitettu lähes lattialle!:hitme: Painuin kotiin kiivaasti kotiin ja tilasin saksanmaalta!:thumbsup:

13. King

King Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Näin se monesti menee, olen ite kans huomannu et monesti noissa liikkeissä on törppöjä tai muuten vaan leipääntyneitä myyjiä joilta ei juurikaan apua saa. onneksi nykyisin on netti ja foorumit mistä saa hyvin tietoa. Turha sit ihmetellä miks niinkin moni tilaa Saksasta, kuten allekirjoittanutkin.

:king:

14. Hammer Schultz

Hammer Schultz Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Molemmat löytyy, ei mitään valittamista, hyvin tulee pelit ruudulle. PGR3 näyttää aluksi aika uskomattomalta noin isolta screeniltä mutta äkkiä siihen tottuu.

Muita pelejä ei ole tullut kokeiltua.

15. Kompja

Kompja Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Itse useasti palvelua hyvin saaneena voisin sanoa näin : "Sitä saa mitä tilaa". Eli jos menet liikkeeseen paskalla asenteella niin eipä voi kovin kummosta odottaakaan. Sit pitäis muistaa sekin ettei myyjät ole sitä varten että ne kertoo ns. nippelitietoa jota olet tankannut netistä päähäsi jota sitten menet kysymään uudestaan myyjältä. Pääsääntösesti liikkeissä myydään eikä "keskustella" turhanpäiväsiä....

Toisaalta, jos paskaa palvelua saa koko ajan kyseisestä liikkeestä niin noin kannattaa toimia -> tilata saksasta. Palvelusta(hyvästä) kannattaa minun mielestä kyllä maksaakin.

Taas meni OT:ksi. Sori. :confused:

16. sergh

sergh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kenelläkään muulla ollut optiikan kanssa seuraavaa ongelmaa: pimeissä kohtauksissa ruudussa näkyy kuvan keskellä sinertävä ympyrä. Itselläni tuollainen oli, ja ajattelin sen aluksi johtuvan jotenkin lampusta tms. Eipä johtunut - optiikka televisiossa paskana ja töllö nyt ainakin 3 viikkoa takuukorjauksessa, joten joutuu katsomaan Lostit sun muut 24set pienestä 28 töllöstä...auts.

17. Zed.

Zed. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tässä kuukauden pari meinannut ostaa Sonyn V40A11 LCD:tä, mutta hinta on ollut vielä liian kova. Kävin tänään sitten tämän threadin innoittamana paikallisessa Markantalossa katsomassa tätä KDF-E50A11:tä ensimmäistä kertaa ja eiköhän se sellainen lähtenyt sieltä matkaan, kun päästiin hinnastakin yhteisymmärrykseen. Tuli kallis heräte ostos :D

18. jhautajoki

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä valinta :)

19. reput

reput Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Markantaloon ei voi mennä millään asenteella, kun myyjääkin piti venttaa 15-20min. Sitten sieltä jostain kopista joku pusertautui esiin kysymään ostetaanko jotain. Toisekseen myyjän ammattitaitoon kuuluu tietää myymistään laitteista oleelliset faktat! Jos kysyn projektiotv:n lampun kestoikää niin vastaus/arvio pitäisi tulla kun apteekin hyllyltä, silloin enään ei tartuta luuriin ja soitella maahantuojalle. Se on asiakkaan ajankulutusta ja aliarvioimista. Hintaa kysyessä myyjä vastasi että alle kahden tonnin menee!! Taitaa olla arvausleikki menossa Markantalossa kun ostajan pitää uudelleen kysyä että: onko sitten alle 1500€ vai päälle? Toiset vaan osaa tuon asiakaspalvelun ja toiset eivät! Sorry osin OT!

20. shack

shack Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Väärä vastaus. Minusta myyjä toimi oikein hyvin. Vai olisiko hänen pitänyt arvata se ja odottaa kun tulet huutamaan kun lamppu ei kestänytkään sitä hänen arvoimaa 30 000tuntia?

En tiedä markantalosta sen enempää mutta meidän puljussa pitäisi osata yli 4000:en tuotteen oleelliset faktat ulkoa. Sorry, mutta no can do. Kyllä itsekin joutuu välillä tarttumaan ohjekirjaan jos joku kysyy jotain hyvin yksinkertaista esim. monitoimikoneesta (sopantekolaite) ja sen mukana tulevista härpäkkeistä.