Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. tosikko

tosikko Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Tähän löytyy jo vastaukset tästä samasta viestiketjusta.

Mulle kun telkku tuli (DFDS), niin kaksi ukkoa oli kuljetusliikkeestä mukana (siis kuski + 'kartanlukija'), ja työnsivät pumppukärryllä apauttiarallaa sata metriä lumisessa pihassa jotta saivat sen ovelle asti, kun auto ei pihaan asti päässyt. Oli onneksi piha jäässä, jotta homma onnistui. Kantoapua en tarvinnut, joten siitä en osaa sanoa olisiko sitä tarvittaessa edes saanut. Kodinkoneliikkeiden (paikallisten) kuskien kanssa on aina pesukoneet/jääkaapit sisälle asti kannettu, mutta ne on ollutkin myyjäfirman ns. omia miehiä. Jossain määrin ymmärrän että ulkopuolisen kuljetusliikkeen intresseihin ei kiireen ym. syiden takia kuulu tuo kantaminen, mutta on se vähän niin ja näin - kiva jättää iso paketti tilaajan pihaan, ja todeta että kantoapu ei kuulu toimenkuvaan - "Sori, ei voi auttaa, kiirettä pukkaa. Have a Nice Day". :hitme:

2. jardahl

jardahl Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    1
    No sehän on päivänselvää faktaa, että nykybokseista ei teräväpiirtoa tule saamaan. :rolleyes:

3. MiGi_

MiGi_ Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Dodiin nyt tuli käytyä ikeassa ja hommattua docent hyllykkö 50" mallille... ainoo miinus tosta hyllyköstä on se, että pohja ei ole viilutettu joten joko koittaa ruinaa ikealta yhtä ylimääräistä päätylevyä tai sitten viiluttaa ton viiluttoman pinnan... jos takaseiniä ei laita niin siitä saa oivan viiluosan ja sitten se kuva tuosta systeemistä:

http://kiksu.irc-galleria.net/f/images11/00/05/96/20/29746977.jpg

Hintaa 85e eikä tartte laittaa jalkoja... tuo on paljon hienompi kuin lack-hylly jota olin aluks ostamassa. Tuotteen nähtyäni onneksi päädyin tuohon ja lisäks hinta on 30e pienempi

4. julian

julian Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Alkuperäinen Sonyn jalusta on paras vaihtoehto...

5. S-T-P

S-T-P Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos tuo nyt hieman typerää alkaa vinkumaan tuosta kantamisasiasta? Ajatelkaa nyt vähän, että kyseisellä kuljettajalla voi olla jopa yli 100 purkupaikkaa päivän aikana, niin tuskimpa hän alkaa paketteja jokaiseen olohuoneeseen kantamaan. Hänet on palkattu AJAMAAN paikasta toiseen, ei miksikään muuttomieheksi. Kuljetusliikkeestä soitetaan sen takia, että asiakas voi varautua vastaanottamaan tavaran. Tämä kuljetusliike ei ole TD:n palkkalistoilla, joten turha valittaa sinnekään.

Muuten miksi sinne olohuoneeseen pitää kantaa kaikki puisesta kuljetuslavasta lähtien? (se painaa kuitenkin parikymmentä kiloa...)

6. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Ei?
    Itse asiassa kyseinen mies kantaa kaikki vähänkin pienemmät paketit kuten mm. videotykin ovelle.
    Hänet on palkattu KULJETUSLIIKKEEN pakettilähetiksi. Kyseiseen toimenkuvaa kuuluu myös paketin toimittaminen asiakkaalle.
    Niin joo. Kyseinen henkilö unohti ilmeisesti kertoa minulle, että varaudu raahaamaan tämä 50kg painava paketti yksin 5. kerrokseen. Se meni varmaan minulta ohitse. Henkilö ei myöskään kertonut, että hän ei voi missään nimessä auttaa. Mä olen varmaan jotenkin outo ihminen kun oletan, että kuljetusfirma roudaa paketteja paikasta toiseen ja tuo ne kotiovelle jos siitä on maksettu. Mutta ei tietenkään! Kuljetusfirmassa on töissä pelkkiä kuskeja jotka eivät kanna mitään. Kyseessä on siis ajan autolla ja dumppaan paketit lavalta pihalle palvelu.
    Öö.. meinaat että ne osaavat tulla itse hakemaan sieltä TD:ltä ne paketit? Kyllä se TD kuule on ihan niiden kanssa sopimuksen tehnyt kuljetuspalveluista. TD voi myös varmasti vaikuttaa siihen mitä firmaa tulevaisuudessa käyttää.

Kyllä se puulava siitä lähtikin. Pakettihan on siltikin sen kokoinen ettei sitä yksin oikein voi nostella.

Väitä nyt toki vielä vastaan vähän ettei kuljetusliikkeiden tarvitse paketteja edes tuoda ihmisille. Voivat ne hakea ne sieltä lajittelustakin. Ah kun mä niin pidän ihmisistä jotka eivät tajua vaatia maksettuja palveluita ja kun joku kusee silmää niin tarjotaan toinen silmä.

7. prisoner

prisoner Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    6
  8. manzo

manzo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Näinhän lapussa lukee, mutta kun soitin ajojärjestelijälle, kysyin häneltä että mitä tämä 30kg tarkoittaa. Mies sanoi, että yli 30kg:n paketteja kuskien ei tarvitse kantaa YKSIN, siis vastaanottajan pitää olla tällöin auttamassa; hän vielä korosti että minun ei tarvi yksin jäädä paketin kanssa ulos seisomaan.

Huomenaamulla tulevat, katsotaan miten käy minun kanssa.. :rolleyes:

9. Reppana

Reppana Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyseessä oli Microsoftin oma VGA HD AV-kaapeli. Kuva näkyi ihan ok 4/3 kuvasuhteen resoluutioissa (esim. 1024x768) , mutta esim. PGR3 on tällä resoluutiolla järkyttävän näköinen - listityneet autot muistuttavat lähinnä brittiläisiä kaksikerrosbusseja. 720p tilassa Sony ilmoitti tylysti vain "out of range", manuaalista löytyikin tietoa että tv:n tukemat resoluutiot VGA-liittimen kautta ovat 640x480, 800x600 ja 1024x768 :( ... eli pistin boxin komponentilla kiinni.

10. Reppana

Reppana Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa-a, kyllähän tuommoinen kävisi olohuoneen sisustukseen, mutta luulen että kotirauha järkkyisi pahemman kerran jos ehdottaisin hallitukselle, että tarvitsisin puolentoista tonnin "laatikon" siihen ettei tarvitse käsin vaihtaa Xboxin ja Topfieldin johtoja. Etenkin kun olen nyt reilun puolen vuoden aikana raahannut kotiin Sonyn tv:n, Xbox 360:n, Oppon DVD-soittimen ja Topfieldin-digiboxin - alkaa tuo viihdelektroniikkan kiintiö olla täysi vähäksi aikaa, mutta josko vaikka se kevät toisi västäräkin lisäksi Joytechin xbox control centerin kauppojen hyllylle...

11. manzo

manzo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Televisio tuotiin kiltisti kotiovelle, sisälle asti ei oikein voinu tuoda kun oli lavassa kiinni.

Ensimmäinen ongelma tuli eteen Gamecuben kanssa; 60hz tilaan siirryttäessä kuva alkaa välkkymään, RGB menee pois päältä, kuva on siirtynyt aivan oikealle ja televisio koittaa tahdistaa resoluutiota kokoaika (aivan kuin switchais kokoaika av1-kanavaa päälle, kuva välkkyy). Eurogamecube ja Nintendon alkuperäinen RGB-kaapeli käytössä. PAL50-moodi toimii tietenkin loistavasti. Pystyykö joku muu varmistamaan tämän, vai onko vika mun telkussa? Jos 60hz tila kusee vielä komponenttikaapeleilla (pistin tilaukseen viimeviikolla, pitäs tulla parin viikon sisään), menee myyntiin eurocube ja ostan amerikkalaisen. :confused:

Eli siis, PAL60 kusee? Vai onkohan ongelma vain Gamecuben pal60-standardissa?

Testasin heti Dreamcastia ja VGA-porttia, kun prisoner sanoi kuvan nykivän.
    Daytona 2001 (PAL) sisään ja kyllähän se nykii; aivan kuin tahdistus olisi päin vittua, aivan kuin huono pal50-konversio. Kaiken lisäksi kuva repeilee, aivan kuin vsync olisi pois päältä. Tätä täytyy tutkaista lisää, tuo VGA-porttihan on televisiossa aivan puhdasta paskaa. Tämä nyintä näkyy tosin vain 60fps-peleissä, Napple Tale pyöri aivan loistavasti (ruudunpäivitys 25fps). :sick:

Muuten mitä mahtavin televisio. :king:

12. Reppana

Reppana Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni Euro Gamecube Joytechin RGB-kaapelilla kiinni AV1:ssä ja 60Hz tilat ovat toimineet moitteetta.

13. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Niin siis miksi et vaihtanut kuvasuhdetta oikeaksi?

14. manzo

manzo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kuullut että b-luokan rgb-kaapelit eivät näytä puhdasta rgb:tä Gamecubella.

Itselläni 60hz toimii normaalisti kun ottaa rgb:n pois päältä scart-jakajan kauttan. RGB päällä kuva välkkyy ja RGB ei ole selvästikään päällä.. Olen kokeillut nyt kahdella johdolla; alkuperäsellä Nintendon RGB-johdolla ja jollain 2-luokan RGB-kaapelilla jota pidän kiinni Super Nintendossa. Kummallakin kaapelilla sama juttu, joko ilman jakajaa tai suoraan kiinni televisiossa. Noh, onneksi ei paha.. jos homma pelittää komponenttipiuhalla ni ei väliä.

Tosin kyllähän se ottaa päähän kun on pieni vika televisiossa jolle ei voi mitään... :weep:

15. prisoner

prisoner Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    6
    Täällä on lisää juttua VGA-ongelmista: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=287072

16. Jorma

Jorma Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Kauanko kesti toimitus siitä kun sait sähköpostiisi ilmoituksen että tavarat on lähetysvalmiina. "versandfertig gemacht"? Minulle tuli tällainen sähköposti tänään.

17. MiGi_

MiGi_ Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs helkuttia eli nyt kun aloin laittamaan piuhoja kiinni, niin kokeilin dvd-soitinta komponentti piuhalla, niin ei tule kuvaa ollenkaan... heitin scartin kiinni niin samantien tuli kuva... mikä täs nyt mättää?

Aa, joo nyt sain toimimaan... näyttää ainakin, että scartilla tulis parempi kuva kuin componentilla... kuseekohan tuossa nyt joku?

Millä mä saan tv:n äänet kuulumaan vahvistimen kautta? Olen tyrkännyt käyttöohjeiden mukaan rca-piuhat, mutta mitään ei kuulu vai pitääkö se ääni sitten ottaa jotenkin digiboxin kautta?

18. manzo

manzo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ma 6.2 lähti tilaus, toi versandi tuli keskiviikkona 8.2 ja tänään aamulla televisio. Viimeperjantaina tuli dfds:än saapumisilmotus.. eli 1.5 viikoa.

19. Ihmemies2

Ihmemies2 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kai ne rca-piuhat on oikeassa reiässä? Television takana on useammat rca-liittimet :) Itse disabloin telkan omat kajarit, ja hyvin toimii.

20. MiGi_

MiGi_ Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No ohjekirjan mukaan laitoin siihen missä on ne antennin paikat... mitään ei kuulu..

e. jaahas nyt rupes toimimaan... vahvistin päästää näköjään äänet läpi eri formaateilla... irroitin rca-piuhan joka menee tietokoneeseen, niin johan alkoi äänet toimimaan. Nyt on töllö kiinni vahvistimen tv/ld liitännässä ja kun valitsen vahvistimesta vaikka cd-lähteen, niin kuuluu siitäkin läpi... voi hemmetti se on taas tiedossa vahvistimen osto