Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. TKX

TKX Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    300 tuntia takana sonyllä (50") ja hyvin on pelannut.
    jos jotain kiinnostaa(ei mua ainakaan), niin toi rasvailmiö näkyy myös tft näytöissä jos tarkkaa katsoo esim plazan vaaleaa taustaa. tosin sonyssä ruutu on vähän isompi.
    tv:n oma digiboksi on ainakin mulla välillä pätkässy lähetyksen pois(vanhalla erillisellä digiboksilla ei kertaakaan), joten siitä miinus sonylle.
    silloin tällöin tuulettimen yltyvät resonassiäänet voivat herkimpiä katsojia pelottaa.
    Haman komponentti piuhoilla kuva (sony Hx 900) oli erittäin terävä mutta vastaavasti myös hieman rakeinen.
    Hdmi piuhaa käyttämällä (philips dvp5900/12) kuva ei ollut ehkä yhtä terävä mutta muuten virheetön.

2. Seba

Seba Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin eilen läheisessä Markantalossa kattomassa 42":sta ja sen vieressä olevaa 50":stä. Jotenkin jäi sellainen tunne, että 42":ssa olis ollu kuvan kirkkaus tasaisempi kun 50":ssa. Tällä tarkoitan siis noihin katselukulmiin liittyviä asioita, eli 42" ei olis niin herkkä katselukulmista läheltä katottuna kuin 50".

50":ssa näin noi "rasvajäljet" kun kyykistyin hieman, että silmien taso oli keskellä ruutua. Jos katsoi ylempää niin niitä ei näkynyt, mutta silloin kuva taas tummeni.

Joka kerta kun olen käynyt katsomassa Sonya, niin olen päättänyt että se on siinä. Kuitenkin kotona tehty nettisurffaus muuttaa mieltä.

42" olis varmaan parempi mun nykyiseen huoneeseen (2-3m katseluetäisyys), mutta kuitenkin jälkikäteen harmittais se, että miks tuli ostettua pienempi kun isomman olis saanu pienellä lisäpanostuksella.

3. prisoner

prisoner Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    6
    Mä en käynyt edes katsomassa vaan tilasin puhtaasti tän nettikeskustelun innoittamana. Joskus heräteostokset kannattaa. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

4. jpjk

jpjk Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse pohdin 2vk 42" vs 50" ja päädyin 42". En ole katunu hetkeäkään, joskin DVD:llä saisi olla isompi kuva =) Mutta sama varmasti tulis 50":lla vastaan, jonka jälkeen videotykki olisi ainut ratkaisu asiaan. DigiTV:tä katsottaessa 42" tuntuu jopa hieman liian isolta, kun TV-sarjat eivät muutenkaan ole mitään hyvälaatuista ja ottaen vielä huomioon DigiTV:n kuvanlaadun... Onhan se hintaero olematon, mut ei sitä myöskään viiti paskaa kuvaa katsoa. Itselläni tunneissa laskettuna DigiTV on ehdottomasti enemmän vrt DVD-leffat. Katseluetäisyys on jossai 2,5m.

5. Seba

Seba Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Sit mikä myös saattaa puoltaa enemmän tota 42":sta on se, että varmaan aika harvassa kerrostaloasunnossa on niin iso olohuone, että pitäis olla 50" että näkee. Tarkoitan tällä sitä, että täältä kun vanhusten luota muuttaa pois, niin se oma asunto ei oo mikään 200m2 ok-talo vaan joku n. 50m2 kaksio.

Ja jos ton 42":n ostais, niin sais vielä telkkaritason molemmille puolille Orb:n Mod2:t. Perhana kun on vaikeita päätöksiä...

6. Seppos

Seppos Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko Sonyss mitään halo ilmiöitä?
    Esim. musta tausta jossa jotain valkoista (esim leffan lopputekstit), niin tuo valkoinen valo leviää ympäri ruutua.

Osuuko värit kohdalle myös nurkissa?

7. HesusNis

HesusNis Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    En ole halo ilmiötä havainnut, enemmin on haloa esim. kuvaputkessa. Kuva on täysin terävä ja värit osuu päällekkäin myös kulmissa. Tätä TV:tä ei voi verrata oikein millään mittarilla vanhoihin CRT-projuihin.

8. Seppos

Seppos Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri CRT-proju itselläni on.

9. S-T-P

S-T-P Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen niin sinisilmäinen, että ajattelin panostaa 50" hankkiessani myös tulevaisuuteen ja (joskus) alkaviin HDTV lähetyksiin. Vaikka kuva nyt välillä ehkä näyttääkin huonolta, niin toivoakseni se sitten näyttää hyvältä eikä tarvi sitten katua pientä ruutua, jonka olisi vajaalla satasella saanut kasvamaan.

DVD:llä saisi toki olla isompikin kuva, mutta tykki ei olisi ainakaan minun kohdalla ratkaisu, siinä kun ei ole viritintä. Siksipä valitsin 50" version, eikä se TV kuva nyt NIIN huono ole, vaikka jotkut niin väittävätkin. Itse katson pääasiassa digiTV:tä etäisyyden ollessa vajaa kolme metriä enkä moiti kuvaa kovinkaan huonoksi.

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta kyllä tuohon ruutuun on jo niin tottunut etten sitä kyllä liian isona voi pitää, oli tulolähde sitten mikä tahansa.

10. aapo2

aapo2 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse viikon nauttineena Sonysta,ei voi muuta kuin suositella laitetta:thumbsup:
    Ennen sonyn hankintaa vertailin plasmoja ja lcd-telkkuja,mutta mielestäni tässä alle 4000eskoa hintaluokassa paremaa kuvan laatua ei löytynyt.

11. Hellxraiser

Hellxraiser Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin sanotaan nyt jotain telkusta kun se kohta kuukauden on tuossa ollut, eli 42" version hankin. "Rasvailmiö" on ja pysyy, se että häiritseekö se on jokaisesta itsestään kiinni, itseäni ei juurikaan häiritse.

Digiboxi on mielestäni hyvä, ei ole sen kanssa ollut mitään ongelmia. Käytän boxin kaverina vahvistimellista pöytäantennia, koska asun kaapelitaloudessa. Yllätyin tosiaan tuon boxin laadusta.

Leffoilla hyvällä dvd:llä kuva on samsung hd950 soittimen kautta erinomainen (hdmi), oli jo scartilla harman & kardonin soittimella hyvä.

Katselukulmat ovat hyvät, varsinkin omassa suhteellisen kapeassa olohuoneessani 3x5m, ja tv on tuolla 3m leveällä sivulla huoneen päässä.

No niihin huonoihin puoliin:

Mustan taso pimeässä huoneessa ei ole kovin kummoinen ja näyttäisi siltä että mustan sävyjä hukkuu jonkin verran, eli miltei ei näy ollenkaan esim. musta puku saattaa näyttää siltä ettei siinä ole mitään muotoja yms. Voi johtua jonkin verran asetuksista, mutta en ole saanut niilläkään ongelmaa pois. Tämä on se mikä on häirinnyt jonkinverran itseäni, ongelmaa vähentäisi kun laittaisi tv:n taakse pienet taustavalot (ei siis niihin sävyjen hukkumiseen vaan mustan tasoon, silmälle näyttäisi paremmalta).

Tuulettimen ääni hiljaisessa huoneessa on suhteellisen kova, joskin jos on telkussa äänet päällä niin se hukkuu niihin.

Kokonaisuutena kuitenkin hemmetin hyvä vehje, varsinkin kun suhteuttaa ominaisuudet ja kuvanlaadun hintaan. Itse sain 42" version sen verran halvalla ettei siihen hintaan olisi saanut edes kohtuulaatuista 26" lcd:tä.

Tuossa kuvia vähän tuosta telkusta:
    http://koti.mbnet.fi/hellx/settia/HT/3lcd.zip

12. Paake

Paake Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kellään muulla ollut ongelmia tämän telkun kanssa siten että se ei osaa päättää käyttämäänsä kuvamoodia, eli mulla tuo räpsi wide ja smart väliä tuossa aamusella kun telkkua piti katsoa. Eipä moista ole aiemmin tehnyt eikä tehnyt enää illalla kun katteli telkkua uudestaan... Onkohan kaapeliboksin syytä moinen vai telkulla vaan huono päivä.

13. Toppahousu

Toppahousu Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Termos kaikille!

Nyt on 2 viikkoa kateltu 42", ja tyytyväinen olen ollut:thumbsup: . Minkään näköisiä ongelmia ei ole ollut, kuvan "rasvaisuus" ei häiritse pätkääkään,vaikka se ilmiö olemassa onkin, eikä tuulettimen hurina, vaikka kaksiossa asunkin, enkä kovin isossa semmosessa.

Tällä hetkellä kiinni on Topfield tf6000cocn kaapeliboxi ja ps2, jolla toistaiseksi oon katellu leffatkin ja ihan buenolta on näytänyt, ja boxin kanssa ei ole ollut ongelmia.Katselu kulma on mielestäni vähintäänkin hyvä,ainakin sivusuunnassa, pystysuunnaassa huomaan "tummumista", mutta harva kai seisaaltaan televisiota katselee...

Itse päädyin 42":seen lähinnä siitä syystä, ettei viitsinyt ottaa riskiä ostamalla liian ison ruudun pieneen kämppään ja kärsiä sitten katseluetäisyyden takia huonosta kuvasta= Maksa 100-150€ enemmän että saat huonon kuvan, kyllä ketuttais...;) Ja kyllä tuostakin näkee ihan hyvin, jos ei sokea ole...oishan se 50" makee mutta henk.koht en tunne tarvetta urheilla tuumilla.

Kyllä tätä voi suositella, ainkin ihmisille jotka ei hae täydellistä, koska tähän rahaan sitä on mahdonton saada, eikä täydellistä televisiota oo vielä tehtykkään. Sony tarjoaa PALJON vastinetta rahalle, ja sopii ihmisille jotka ei rutise/stressaa turhista.

14. digiukko

digiukko Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ota automaattinen kuvasuhde pois päältä, sitten ei räpsyttele.

15. pate62

pate62 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    100% Samaa mieltä! Muistakaa välillä nauttia elämästä ja katsella hyviä leffoja sen "natiivin mäppäyksen" lomassa:thumbsup:

16. Jarza

Jarza Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1
  17. ralph

ralph Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistäköhän päin Saksanmaata tätä uskaltais tilata, kun technikdirectiltä näyttäisi olevan varasto loppu? Onko joku jo tiedustellut, koska td:lle tulee uusi erä?

18. Läskinen

Läskinen Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli Sonyn huollosta viesti että jos tv vielä jumittaa, niin poista digitaali puolen teknisistä asetuksista automaattiset huolto päivitykset ja ohjelmiston lataukset pois päältä.

Eiku sammuttelemaan ja käynnistelemään konetta...

19. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikäs juju tuossa on?

20. turha jätkä

turha jätkä Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Sonyn sedät toi 50 tuumaisen kotiin tänään, ja tuli ongelma eteen. Vasemmassa ylälaidassa on aikakin kahdeksan pikseliä mustana, se on jo niin iso kasa, että sen huomaa.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä, soittaa heti huomenna firmaan ja kirkua luuriin valituksia?