Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. freewheeler62@m

freewheeler62@m Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Sorry, en jaksa kahlata kaikkia kymmeniä threadeja joten kysyn törkeästi näin:

Miten saan Sony KDF-E50A11E kuvan keskitettyä ja rajattua uudelleen? Nyt kuva on vaakasuunnassa hieman vasemmalla ja pikseleitä näköjään (Hifi-lehden testi-DVD) leikkautuu muutenkin aika paljon, vasemmasta reunasta siis enemmän. Eikä ympyrätestikään mene läpi, aika soikealta näyttää. Kuvan RGB-siirto ei toimi HDMI DVD-materiaalilla. Kuvasuhteen ongelmasta EI ole kysymys vaan selkeästä geometriavirheestä, joka harmittaa tällaista "kultasilmävaivasta" kärsivää tykkimiestä.

Onko laitteessa huoltovalikkoa? Osaisin kyllä säätää itse kuvan kohdalleen enkä missään nimessä halua laitetta pariksi viikoksi valohoitoon huoltofirmaan!

Muuten kyseessä on aivan ehdottoman hyvä laite!!!

2. Zanytwo

Zanytwo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt menee mulla ohi ja lujaa. :hitme: siis mitä. Voiskohan tuo johtua tuosta scart kytkentä tavasta koska eikö Xo360 puskee komponentilla pal60 ja eikös täällä monet oo puhunu et näyttää boksin pelit tosi upeilta? Ja eräälläkin käyttäjällä oli omassa blogissaan videoo pgr3:sesta? Ja jossain muistan lukeneeni että jos tv ei tue pal60 moodia niin se näkyy mustavalkoisena.. ehkä. Et kannattaisko kokeilla tekeekö saman komponentilla?

3. S-T-P

S-T-P Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä kyllä ymmärsin HIFI-Lehden arvosteluperusteita tutkiessani, että kaikki yli 8,0 pistettä saavat laitteet yltävät luonnehdintaan HYVÄ. Se kuullostaa omassa korvassani paljon paremmalta kuin tyydyttävä. Lisäksi kyseisillä pisteillä olisi saanut 4/5 tähteä saman lehden arviossa, mikäli pisteet olisi tähdillä kuvattu.

Oli pakko tarttua tohon, koska itse pidin HIFI-lehden arviota varsin oikeana, ja jos minun pitäisi antaa sanallinen arvio laitteesta, niin olisin kyllä myös sanonut yhdellä sanalla HYVÄ.

4. Harry

Harry Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    En muista tarkkaan miten ne numerot ja tähdet siinä lehdessä menevät, kun ei ole sitä lehteä nyt tässä saatavilla. Tuo Tyydyttävä luki kuitenkin siinä pistemäärän alla lehdessä. Ihmeelliseltä se minustakin kuulostaa, että yli 8 arvosanalla saa tyydyttävän :confused:

edit: johtuikin kirjoitusvirheestä tuo tyydyttävä

5. Tarantula

Tarantula Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt on ostettu dvi->hdmi piuha ja pantu tohon 6600 jatkoksi, ja kuva lähti heti toimimaan 1280x720 tarkkuudella ja sony tunnistaa se 720p. Kuva sitten onkin taas...

pettymys.

Kylläpä tulee haamukuvaa tekstin ja hiiren ympärille. Okei saan sitä hillittyä sonyn asetuksia ruuvaamalla, mutta olin antanut itseni ymmärtää että digi aikana näistä analogi-ajan haamuista oltaisi jo päästy :grr:

edit: ellei ko. ominaisuus ole sitten ominaista projektiotelkkareille. Vaikea verrata koska kyseessä on ensimmäseni

6. hanukas

hanukas Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kirjoitappa search this theradiin teksti "huoltovalikkoon" niin alkaapi löytyä.

7. Shaft

Shaft Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän niillä virhe tullut ja kouluarvosanoillahan yli 8 tarkoittaa hyvää, ja miettien hifi-lehden arvostelua niin miettikääpä kuinka moni LCD on saanut yli 8 tai paljon sen yli? Eihän Pioneerikaan saanut kuin yli 9...kuitenkin huomattavasti kalliimpi laite. Että mielestäni oivallinen arvosana!:hitme:

8. HesusNis

HesusNis Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Onko kukaan liittänyt tähän koneeseen Macin Miniä? Yritin pistää VGA:lla, mutta ei osaa Sony synkata kuvaa, vaan vilkuttaa "out of range" kaikilla mahdollisilla resoilla ja virkistystaajuuksilla. Ohjurinahan tuossa Minissä on (ATI Radeon 9200 32Mt, DVI ja VGA). Ajattelin seuraavaksi kokeilla DVI-HDMI kaapelia, mutta jos sekään ei toimi, niin lähtee toinen laitteista tyyliin "viita susi"!:OI

9. Vekkis

Vekkis Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään ollu ongelmia maksaa technikdirektissä nordean visa electronilla? ei jostain syystä toimi kaupassa vaikka on verkkomaksaminen päällä.

Toinen asia joka ihmetyttää on 125e toimituskulut. Eikö niiden pitäny olla 80e suomeen vai oonko kattonu väärin jostain :D

10. Vekkis

Vekkis Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään ollu ongelmia maksaa technikdirektissä nordean visa electronilla? ei jostain syystä toimi kaupassa vaikka on verkkomaksaminen päällä.

Toinen asia joka ihmetyttää on 125e toimituskulut. Eikö niiden pitäny olla 80e suomeen vai oonko kattonu väärin jostain :D

11. Zanator

Zanator Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Kertoile jos/kun löydät ratkaisun. Avsforumilla joillakin myös ollut geometriahäikkää, joten olisi hyvä tietää, jos noihin olisi teeseitse-ratkaisu. Itselläni ei vielä töllöä ole mutta vakavasti harkitsen hankkimista.

12. tosikko

tosikko Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Mitä itse olen webbikaupoissa visa electronilla ostoksia tehnyt, niin hyvin harvassa paikassa se kelpaa yli satasen ostoksiin. Pikkusummille sitten paremmin. Kyseessähän on ns. aku ankka visa, joten eipä tuo ihme. :)

Aiemmin oli toimituskulut tv:lle tuon 80, mutta ovathan saattaneet niitä nostaa.

13. prisoner

prisoner Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    6
    XO:n signaali on 720p ja liitäntäkin on eri. Mitään ongelmia ei sen kanssa ole ilmennyt. Myös muut ovat raportoineet PAL 60-ongelmasta.

14. Hawkie

Hawkie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Nuo kulut ovat linkin "VAT included + pick-up charge" takana:
    http://www.technikdirekt.de/main/en/Abholservice_3_Prozent/page.html

Oman telkkarini tilasin 22.2 ja samana päivänä pyysivät lähettämään kuvan henkkareista. 24.2. tuli ilmoitus että paketti on lähtövalmis. Toimitus tuli DFDS Transportin kautta. Heiltä tuli 6.3. postitse saapumisilmoitus, jonka perusteella näki lähetyksen tiedot osoitteessa http://www.dfdstransport.fi syöttämällä viitetiedon kohtaan Consignment. Lähetys saapui tänne Rovaniemelle 8.3. ja ystävällinen kuski auttoi paketin kantamisessa toiseen kerrokseen ja vei vielä lavankin pois.

Itse telkkari toimii kuten pitääkin. Rasvajälki (siis samanlainen kuin tulee painamalla peukalo kännykän näyttöön) näkyy välillä heikosti, muttei haittaa. Radeon 9800 toimii 10m DVI-HDMI-johdolla ongelmitta ja OPPO Digital DV971H toimii F-0228-firmiksellä myös 720p/50Hz tilassa.

15. freewheeler62@m

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuvan siirtymisen syynä onkin Samsung DVD-HD745:n dvi-signaali. Resoluutiolla 740p kuva siirtyy vasemmalle ja croppaantuu mutta 1080i-signaalilla kuva on kohdallaan ja geometrisestikin ok. Mistähän tämä johtuu, Sonyn natiiviresohan on tuo 740?

HiFi-lehden uusissa arvosanoissa 8,2 on HYVÄ, ei tyydyttävä, joten uuden lehden Sonytestissä on näköjään kiroitusvihre!!!

16. Zanytwo

Zanytwo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    XO:n reso on 720p tai 1080i sehän ei kerro tätä taajuutta 50/60. Eräällä suomalaisella xbox sivustolla on keskustelua nimenomaan näistä kytkennöistä ja siellä kyllä kovasti meinaavat että jos XO kytketään komponentilla hd telkkuun niin oli se reso sit 720p tai 1080i niin PAL60 se signaali on eikä sitä voi muuttaa XO:n asetuksista toisinkuin scartilla kytkettäessä johtuen ilmeiseti juuri siitä ettei kaikki putkitelkut tuo tätä PAL60, mutta uusien HD telkkujen pitäisi jo tukea. Sata varma en tästä ole mutta ois mukava jos joku K.O telkun ja XO:n omistaja voisi koettaa kytkeä boksinsa scartilla ja valita XO:n asetuksista PAL60 tilan päälle niin selviäsi tämäkin sitten et miten on. :)

17. Paake

Paake Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itseasiassa moinen oli pois päältä. Ongelmaa taisi aiheuttaa se että digiboksi ja dvd soitin on liitettynä joytechin scart jakajalla telkkuun ja kun dvd ja digiboksi ovat päällä niin tuota oneglmaa saattoi esiintyä. Kun sulki dvd:n pois taustalta niin kuva rauhottui. Ihme homma mut taisi ratketa.

18. freewheeler62@m

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse itseäni korjaten resoluutio on siis 720, ei 740 (aamukahvi ei vielä ehtinyt herättää ennen edellistä postausta).

19. jsantti

jsantti Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan kytkenyt tähän telkkariin LG:n RH-7500 80gt hdd dvd soitinta? Neuvokaas nyt te viisaammat kuinka minun pitää tehdä kytkennät että pystyn tallentamaan digikanavilta ohjelmaa kovolle. Eli minulla on se 50" malli ja kuva siihen tulee signaali digialityn pöytäantennista siitä syystä koska asumme kaapelialueella ja halusin tv:n boksin käyttöön. Olen saanut kuvan kyllä tallentimen kautta mutta se on täyttä kuraa ja lumisadetta, tallennin on kytketty telkkariin scartilla, mutta varmaan kannattaa laittaa komponentilla?

Itse telkkaria nyt pian viikon katselleena ei voi sanoa muuta kuin todella hyvä ostos oli!

20. G_Luz

G_Luz Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin tämän kyselyn jo Dbox2 -ketjuun, mutta laitetaan nyt vielä tännekin, kun en tiedä kummasta laitteesta johtuu.

Eli Dbox2 -digiboksi pitäisi kytkeä komponentilla tähän 50" -malliin ja olen hommannut kaapelin, jossa toisesta päästä löytyy scart (digiboksiin) ja toisessa päässä komponentille 3xRCA (TV:n pää). Jostain syystä värit näkyvät tässä tapauksessa väärinä, vaikka kuva sinänsä onkin ihan tarkka. Eli tumman sininen digiboksin valikossa näyttää esimerkiksi ruudulla sellaiselta harmaanvihreältä.

Dbox -ketjussa ehdottivat, että saattaisi johtua siitä, että TV luulee ottavansa vastaan RGB:tä, eikä YUV:tä niinkuin pitäisi. Saako tuota jostain pakotettua tms?