Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kokeilin ottaa vaimennuksen pois ja sithän ne viivat näky selvemmin. Mulla näkyy häiriöviivat vaikka kuva ei liikkuisikaan, siis pausella ei tietty näy. Se tässä kumma on että viivat eivät aina edes näy, joskus ne vaan häviävät. Tuntuu jotenki tyhmältä laittaa melkein 2000e telkkariin jossa esiintyy häiriöviivoja. Kait se pitää huoltoon viedä...

2. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos viet niin kerrohan mitä siellä huollossa sanovat. Outo tosiaan.

3. Tommi Helminen

Tommi Helminen Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt saatiin Sony tänne Itä-Suomeenkin! :thumbsup:

Eihän sitä muuta voi sanoa kuin että iso se on!

Analogi kuvahan on aika kuraa, enkä ole vielä digipuolta päässyt testaamaan, kun kaapelitaloudessa ollaan eikä antennia ole, mutta pitäisi kai hommata. PC on VGA:lla kiinni eikä sekään niin huono ole kuin täällä on annettu ymmartää, riittää hyvin (ainakin siihen asti kun näkee jossain parempaa).

Palaan, kunhan olen enemmän päässyt testailemaan. :cool:

4. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin muuten vielä, asutko kerrostalossa? Olen ruvennut itse epäilemään että vika olisi jostain naapurin, tai pikemminkin yläpuolella tai alapuolella asuvan jostain laitteesta/laitteista.

5. Ihmemies2

Ihmemies2 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Lyijylevyä vaan kattoon :hitme:

6. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja lattiaan ja seiniin. Kaunista ;)

7. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, kerrostalossa asustelen. Mut eikös betoniseinät tai katot estä tarpeeksi?

8. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa-a. Mulla on ton häiriön lisäks vasen alakulma punasempi ja oikee yläkulma sinisempi kun muu osa kuvasta, lähinnä sillon kun suljin sulkeutuu. Siirsin töllöä eri seinälle olkkarissa, ja nyt näyttäs että molemmat ongelmat ovat vahvempia. Telkkari kävi huollossakin mutta siellä ei näkynyt mitään, ainakaan ton värijutun puolesta (en sillon vielä huomannut häiriöviivoja), kun kävin itse vielä katsomassakin siellä. Voihan se olla, että niillä oli vaan semmoset kuvalähteet että sitä ei näy.

Olisikohan mahdollista että molemmat ongelmat tulevat samasta lähteestä. Olen kokeillut sammuttaa kaikki sähkölaitteet kotona (paitsi jääkaapit), mutta ei vaikutusta kumpaankaan ongelmaan. Pitäisi melkein saada toinen samanlainen telkkari kotiin, että vois verrata.

Vähän liikaa ongelmaa ja säätöä näin kalliin laitteen kanssa. Ehkä otan yhteyttä tässä vielä maahantuojaan tai huoltoon uudestaan. En kuitenkaan ihan heti jaksa taas ruveta säätämään huoltofirman kanssa. Viikon telkkari siellä jo oli, ja tosiaan mitään ei näkynyt.

Paha juttu jos nuo ongelmat ovat jotenkin tohon sijaintiin sidottuja.

9. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuulostaa tuo huolto huonolta... Soitin itse huoltoon ja ne tulevat hakemaan telkkarin ensi viikolla. Saa nähdä miten käy. Toivottavasti ongelma ei tosiaan johdu mistään muusta kun telkkarista koska sit palaa käämi. Infoon tänne miten huollon käy.

10. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkäpä odotan että jos sulla selviää jotain huollossa, ennen kun itse soittelen lisää. Todellakin olisi hyvä jos saisi tuon ongelman kuriin. Kuitenkin muuten telkkari on niin hyvä. Plasma ei sovi pelaamiseen ja HD plasmat maksavat muutenkin ihan liikaa.

11. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  12. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Täydellistä näyttöä ei tuolla rahalla saa...eikä oikeastaan suuremmallakaan Jos huollossa ei ollut ongelmaa niin laite lienee sitten kunnossa. Kyseessä kun on kuitenkin televisio, ei ammattikäyttöön tarkoitettu monitori. Kyllä mäkin melkein millä tahansa näytöllä näen kirkkaalla valkoisella eri värisävyjä eri kohdissa kuvaa kun tarkaan katson. Yritän vaan olla katsomatta tuollaista ja keskityn enemmän itse ohjelman seuraamiseen.

Nuo raidat voi kyllä tulla mistä tahansa ulkoisesta sähkölaitteesta, vaikka seinän takaa. Oleko yrittänyt siirtää töllöä esim. toiseen huoneeseen?

13. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ensinnäkin, häiriöviivoja ei missään tapauksessa pitäisi näkyä kun ainut kaapeli mikä on kiinni, on dvi->hdmi kaapeli. Ja väreissä, kyse ei ole kirkkaasta valkoisesta, lähinnä tummista harmaista, pahimmillaan voi mustavalkoisessa kuvassa harmaa naama olla täysin vaaleanpunainen, vaikka olisi töllössä värikylläsyys nollassa. Ehkä pitää vielä yrittää telkkari siirtää makkariin, mutta jokatapauksessa ne kaksi mahdollista paikkaa mihin sen voi oikeasti sijoittaa on jo kokeiltu. Jos häiriö tulee jostain naapurista, on vika silti televisiossa. Naapureihin kun on vähän vaikeampi vaikuttaa.

Ja todellakin kyllä tuntuu, että paikassa missä tv nyt on, häiriöviivat ovat vahvemmat, näyttää välillä siltä että olisi sälekaihtimet edessä..

14. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  15. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    En itse omista kyseistä laitetta, mutta en ainakaan näe mitään vikaa noissa kuvissasi. Tosin still-kuvat eivät välttämättä kerro totuutta. Jos sinulla on mahdollisuus katsoa jossain samanlaista projua, niin voisit verrata onko kyseessä yksilövika vai ominaisuus, joka on kaikissa laitteissa.
    edit:Luin, että et ole vielä laitettasi huoltooon vienyt, toivottovasti apu löytyy ainakin sitä kautta.

16. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos nyt ihan jossitellaan ja spekuloidaan että häiriö tulisi viallisesta sähkölaitteesta niin vika olisi mielestesi siitä huolimatta laittessa jossa häiriö näkyy, aika erikoinen tulkinta.
    Mitähän siinä korjattaisiin?
    Ei viihdelaitteissa ole metallisuojuksia ympärillä kuten oli aikanaan paremmissa pc-monitoreissa. Vähän sama olisi väittää että on auton vikajos se toimi huonosti kun bensan joukossa on vettä.

Tuskinpa huolto noille mitään pystyy tekemään, veikkasin.
    Itse en ole tuollaisia omassa huomannut mutta empä tosiaan ole sillä silmällä katsonut.

Onko muuten sillä vaikutusta onko antenni koneessa kiinni?

17. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla ei ainakaan ole vaikutusta. Kyllähän tv on silloin viallinen jos se ei toimi oikein mun kotona eikä siihen voi mitenkään vaikuttaa. Mun normi tv toimii ihan moitteetta, ja niin myös näyttö. En kuitenkaan pysty muuttamaan eri paikkaan sen takia että tv toimisi paremmin.

18. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä ostit, palauta se liikkeeseeen?

19. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Markantalosta. Voiko noita sillain vaan palautella? Koitan nyt saada ensin jos saisi uuden samanlaisen kotiin, jos se toimisi kuitenkin paremmin.

20. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    sorry huono artikulointi, vaihtoa ajoin takaa:)