Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. Jan

Jan Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään kyseistä telkkaria ja Oppo DV971H soitinta? DVI-HDMI-piuhan kautta kyseisellä yhdistelmällä tulee katselukelvotonta kuvaa, kuva on hajonnut aivan pikseleiksi ja siinä on tiheää pystyraitaa. Tämä siis ei ole mitään analogihäiriötä vaan stabiilia pikselisotkua.

Epäilys on käynyt myös siitä että syynä olisi Lindy-merkkisen HDMI-johdon pistokkeen muoviosien paksuus joka saattaisi estää pistokkeen työntymisen riittävän syvälle. Onko vastaavia ongelmia ollut?
    (edit: piuhan muoviosat veistelty ja sillä sainkin pistokkeen "naksahtamaan" paremmin kiinni, mutta vaikutusta kuvanlaatuun sillä ei ollut)

Ehkäpä soitin on vain rikki...

2. nothing

nothing Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Sama kokoonpano, mutta ei lindyn piuhaa. Kuva erittäin hyvä.

3. King

King Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Sama kokoonpano ja 3m Lindyn kaapeli. Hjyvä kuva !!!

:king:

4. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämähän selittää miksi en raitoja ole koskaan (edelleenkään) nähnyt kun käytän aina 50Hz tiloja. Muutenkin vekotin on pääasiassa telkkuna DVD:n ja sat-virittimen perässä, en ole edes pc:tä yrittänyt sen kanssa käyttää.

5. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Pikaisen testin perusteella näyttäisi pitävän paikkansa. Elokuvat vaan näyttivät pyörivän hieman vähemmän sulavasti @50Hz. Nyt kun tiedetään tämmönen juttu, olisikohan mitään ideoita mistä moinen voisi johtua :O Sähköverkosta? Harmi että esim. originaali xbox ei isoilla tarkkuukksilla tue kun 60hz. Tällöin mulla ainakin on kaikkein vahvimmat häiriöt. Xbox komponentilla kiinni töllössä, 720p tila käytössä ja xbox media center päällä.

6. Zanytwo

Zanytwo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitenkäs toi CA-moduuli paikan kanssa on että sopiiko siihen suoraan esim. canal +:an kortti? Siis semmonen luottokortin kokoinen jossa on siru? Alkanut ärsyttämään digi kuvassa näkyvä häntiminen. Näkevätkö muut sen vai onkohan mulla kuvasäädöt aivan pielessä (ei kyllä pitäisi olla). Missään muussa ohjelmalähteessä häntismistä ei ilmene. Se näkyy eniten vaaleaa taustaa vasten. Auttaisikohan ulkoinen boksi?

7. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos ymmärsin mitä tarkoitit niin kaippa mullakin näkyy tuota häntimistä. Joskin ei ole päässyt haittaamaan kun harvoin katson mitään tv-lähetyksiä "tosissaan". Ja johtunee laitteen ei niin kauhean hyvästä digivirittimestä. Voithan koittaa ottaa kohinanvaimennuksen pois ja vähentää tarkennusta.

8. vonkale

vonkale Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Iltaa vaan kaikille,

Oma proju on alkanut tehdä sellaista ihan pientä harmittavaa juttua, että kun sammutaa koneen standby tilaan, n. viiden sekunnin päästä sammumisesta kuuluu verrattaen kova *naks* ääni. Vähän samanlainen kun vaffarista kuuluu käynnistettäessä ja sammuttaessa.

Mistäköhän mahtaa johtua? Kaikki toimii moitteetta ja mitään ongelmia ei ole koskaan ollut laitteen kanssa. Enkö vaan ole huomannut tätä aikaisemmin...:thumbsup:

9. XMAN

XMAN Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuskin on mitään vakavaa. Omani on tehnyt tuota heti alusta asti. Voisiko tuo olla joku jälkijäähdytys tai vastaava?

10. Hydra

Hydra Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Sellaistahan tuo tekee, ihan normaalia.

11. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, sama mulla. Olen vaan olettanut että sillon se sammuttaa ittensä "oikeemmin" kun nappia painaessa.

12. Tomppa_77

Tomppa_77 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Viimisimmässä sähköalan lehes oli juttua kuinka energian säästö lamput aiheuttaa häiriöitä muissa laitteissa kuten just näytöissä ja telkkareissa. Voi olla aika kaukaa haettua mutta kannattaa tarkistaa onko lamppuja kämpässä ja miten vaikuttaa kuvaan.

13. actionjunkie

actionjunkie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Katsokaapa minkälainen kuva töllössä on.

Onko mitään veikkauksia tai tietoa mikä on rikki tai mistä johtuu?

Lisäksi kiinnostaisi tietää mitä maksaa jos huolto käy noutamassa laitteen jos yleensä käy kun matkaa Jyväskylään on reilu 150km.

Muuten toiminut moitteettomasti.

Liitetyt tiedostot:

14. vonkale

vonkale Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ohhoh, onpa metkan näköinen. Ei kuljetuksen luulisi takuu aikana olevan mikään ongelma. Laite on tietysti ostettu kotimaasta, niinkuin kunnialliset kansalaiset tekee? Jos ei niin kilometrit ovat aika kalliita, kannattaa järkätä kuljetus itse. Kerropa mikä oli, kun valmistuu...

15. Zanator

Zanator Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan havannoinut tuulettimen huminan lisäksi todella korkeataajuista, "aaltoilevaa" ääntä. Tämä siis tuntuu tulevan tuulettimesta. En tiedä oliko tuo heti uutena vai onko korvat oppineet poimimaan sen huminan takaa.

Ääni ei enimmäkseen häiritse mutta välillä rasittaa kun sen tulee poimineeksi.

16. jorhe

jorhe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Sulla mennyt töllöstä lämpökameramoodi päälle :)

17. actionjunkie

actionjunkie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä. Samaa tuossa naureskeltu kavereitten kanssa.

18. Beginner

Beginner Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Pidemmän aikaa olen jo katsellu ja pähkäillyt. En vaan osaa päättää kumpi se olisi, 42 vai 50.. Onko kuvassa jotenkin oleellista eroa tarkkuudessa?

Toinen kysymys.. Töllössä oli oma digi. Itse asun kaapelilla höystetyssä kämpässä. Jos käyttää tuota antennidigiä, niin saako siitä jollain vahvistimella kuinka kelvollisen kuvan vai kannattaako hommata kaapeliin sopivan digin..

Laitetaan vielä yksi kysymys. Millaista dvd-soitinta suosittelette tuon kaveriksi, jotta saa hd:stä hyödyn irti?

19. vonkale

vonkale Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kokoon en ota kantaa kun olen vain tuota 50" itse katsellut. Oma digi on niin huonolaatuinen vaikka asuisit antennitalossa, suosittelisin silti ulkoista boxia. Joten hommaa laadukas kaapeliboxi vain. Itselläni Topfield 6000COC, RGB:nä loistava kuva ja saa siitä komponentinkin ulos.

DVD-soittimesta ei tämän päivän soittimilla ja tallenteilla paljon enempää saa irti, kuin laadukkaan komponentin. Itse en ole ainakaan huomannut suurta eroa HDMI:n ja komponentin välillä. Syksy tuo sitten PS3:n ja Blu-Ray, siitä luultavasti alkaa sitten uusi elämä.

Eli soitimeksi laadukas toistin jossa kompenentti ja/tai HDMI, ja jos budjetti kestää niin miksei skaalava malli, esim Pana S97. löytyy ketju tuolta DVD puolelta.

20. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen viikonlopun aikana vihdoinkin testaillut kunnolla telkkaria. Häiriöviivat esintyvät vain htpc:llä joka on kiinni dvi --> hdmi:llä. Olen kokeillut kahta erilaista piuhaa ja tietokonetta mutta sama häiriöviiva ongelma esiintyy. Sen huomasin että jos vedän kuvan vga liittimen kautta niin kuvassa ei esiinny ongelmaa. Xbox 360 komponenttin kautta kuva on täydellinen, peleissä sekä dvd:tä katsoessa. Huomenna lähtee telkkari huoltoon joten katotaan miten sen käy. Toivottavasti löytävät vian.