Sony Kdf-e50a11e

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana HvT23, 22.09.2005.

1. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olinkin juuri pistämässä kysymystä että joko olisi telkkari huollossa.. Ruvennut taas olemaan häiriöt xboxilla(vanhalla mutta 720p) niin massiiviset että hieman hermo menossa. Outo kyllä että 360:llä kuva täydellinen. Tietysti mun komponenttipiuha vanhassa xboxissa ei ole ms:n oma, mutta en usko että tuo häiriö siitä johtuu. Kun kerran hdmi:ssäkin on sama, ja kun se katoaa välillä.

2. actionjunkie

actionjunkie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No johan on aikoihin eletty.

Perjantaina Tv oli menny päälle itestään, kuva edelleen samanlainen lämpkamera.

Lauantaina Tv oli menny päälle taas itestään sama homma.

Eilen sunnuntaina se oli menny päälle taas itsestään, en tiedä kauanko oli ollu päällä (olin koko päivän pois kotoa) mutta yllätys yllätys... Kuva oli täysin normaali!

3. matias

matias Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Etkö ole tiennyt, Sony digitelkuissa huolto pääsee ilmateitse sorkkimaan televisiota ja vaikka muuttamaan softaa tai asetuksia.

Tätä varten television pitää tietenkin olla päällä. Sitten huollossa odottelevat että soitat että ei tarvii enää tulla, tv on korjaantunut itsestään.

Kaikkihan osaavat lähettää digisoftaa muuten vaan ilmateitse mutta tämä on tosi kova juttu.

Ei maar, vitsi vitsi:D

4. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Aika lähellä totuuttakin, Sonyssa on digiviritin ja jos Sonyssa on softavika, korjaava päivitys voidaan lähettää ilmateitse.

5. Pasi85

Pasi85 Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    tyypillä on alien telkku :naminami:

6. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tässä parin päivän aikana jutellut huolto miehen kanssa. Se ei ole huomannut mitään häiriöviivoja yms, oli myös kokeillut pc:tä hdmi:n kautta eikä mitään ongelmaa. Sanoi vielä testaavansa jollakin pelillä missä olisi enemmän liikettä kun sitä pyysin.

Voiskohan nuo häiriöviivat johtua esim näytönohjaimesta yms... Mikäs kokoonpano sinulla on? Mä listaan omani:

Vahvistin: Procaster AV-4330
    Kaiuttimet: Wharfedale Diamond 8.4, Centre, DFS
    HTPC: Asus a7n8x-x, Amd Athlon XP 2800+, PNY Geforce 6600GT, 1Gb mikä lie muistia, Samsung Spinpoint 80Gb, Silvertek La scala SST-LC03S.

Olen kyllä kokeillut pelkällä telkkarilla ja htpc:llä mutta sama juttu.

7. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Aika erilainen mulla. Abit jonka numeroa en muista, Sempron 2800+, radeon 9800 pro.. Olen koittanut ilman mitään ääniäkään missään kiinni jne.
    Ja kun sama xboxinkin kanssa.. tosin sillon komponentilla.

8. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Vika on varmasti talossa tms mihin ei voi vaikuttaa...

Huoltomies kyllä sanoi että joskus viat ovat korjaantuneet matkalla huoltoon, eli siis kuljetus on korjannut vian :)

9. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olihan tämä munkin laite huollossa, kuten ehkä jo mainitsinkin, tosin ennen kun tajusin että häiriöviivat eivät johdu omasta laitteesta. Mulla meinaan myös vasen alakulma punertuu ja oikea yläkulma sinertyy kun suljin sulkeutuu. Varsinkin jos sulkimen asettaa korkeksi. Huollossa tätä vikaa ei näkynyt. Jos vika korjaantui matkalla huoltoon, vika tuli takaisin paluumatkalla ;)

Onkos sulla mitään upsia tms. mitä voisi kokeilla sähköjohdon ja seinän väliin?

10. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    UPS:ia ei kyllä iteltäni löydy mutta saan varmasti töistä lainaks :)
    Kokeilen ensi viikolla UPS välissä, kunhan telkkari tulee takas kotiin...

11. Beginner

Beginner Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossahan oli komponenttilähdöt? Jos dvd-soittimessa on komponentti, niin kannattaako sillä vai rgb-scartilla kytkeä kiinni? Vai onko kuvallisesti eroa kummalla laittaa?
    Seurana noille vielä topfieldin 6000coc, joka ilmeisesti menee rgb-scartilla kiinni?!
    Kysynpä tähän samaan vielä ja olen sitten hiljaa. Kannattaako boksista ottaa optisella vai rca:lla ääni ulos? Telkkariin ei ilmeisesti tarvi enää viedä audiota?

12. Ihmemies2

Ihmemies2 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Boksista toki ääni digitaalisena ulos, jos vahvarille kelpaa moinen. Itse käytän rgb-scarttia dvd-soittimen kanssa, koska en itse jaksaa vaihtaa av-valintaa Sonyn kapulalla. Sama datahan siellä kulkee, piuha on vain eri näköinen. Käytän itse biltsun scarttijohtoja :thumbsup:

13. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Lainaan tässä itseäni... Telkkari tuli takas kotiin, testasin ---> sama vika. Ei muuta kuin UPS kiinni ja testi ----> sama vika. Eli siis vika on pakko olla htpc:ssä, esim näytönohjaimessa. Kokeilin tällä kertaa myös htpc:ltä komponentti piuhoilla ja sama häiriöviiva esiintyi, xbox360:lla ja komponentilla kuva täydellinen.

14. Tizmon

Tizmon Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko koittanut ottaa kuvan 50 hertsisenä htpc:stä? Mulla ainakin sillon viivat katoaa, mutta video ei kyllä enää liiku sulavasti. Parasta ois kyllä jos vois ottaa oman koneen ja kaikki piuhat sekä telkkarin, ja mennä jonnekkin kaverille eri taloon kokeilemaan. Vähän iso tommoseen hupiin vaan telkkari.

15. Quinda

Quinda Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    50hz ja 60hz tilat on kokeiltu. Sama vika kummassakin :(

16. Mike72

Mike72 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Osaisko kukaan auttaa?
    Puolen tunnin selailun jälkeen en löytänyt tähän ongelmaan suoraa ratkaisua...

Telkku on siis Sonyn 3lcd ja Fujitsun Scaleo E Media centeri siinä kiinni dvi-hdmi - kaapelilla. Scaleossa näyttiksenä on Intelin integroitu ohjain.
    Resoluutio on tällä hetkellä Telkun natiivi ja telkku tunnistaa sen hyvin.

Eli kaikki on muuten hyvin, mutta Windows-työpöytä menee kuvaruudun laidoilta yli. Näytönohjaimen softa ei anna määrittää resuluutiota siten, että overscannin sais pois.

Eli miten saisin koko työpöydän mahtumaan ruudulle?
    Kokeilin jo Powerstripillä, mutta en löytänyt siitäkään sellaista ominaisuutta.?
    Kiitos etukäteen!

17. nothing

nothing Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Mielestäni ketjusta pitäisi löytyä kyllä infoa tästä asiasta.
    Ei taida se puolen tunnin selailu riittää.

18. Mike72

Mike72 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Osaisko kukaan laittaa pikku vinkkiä, miten saan koko työpöydän näkyviin?

19. nothing

nothing Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Et itse jaksa vaivautua lukemaan koko ketjua, mutta jonkun pitäisi vaivautua pistämään sinulle pientä vinkkiä?

20. Mike72

Mike72 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa, että tällaista porukkaa...