Testailin Rythmik Audion subiani mm. Robbie Williamsin levyllä. Kids-niminen kappale sai kartion liikkumaan suht hitaanlaisesti asennosta toiseen. Kuinkahan matalia ääniä subi oikein yritti toistaa?
Jos kartiota oikein voi seurata silmällä niin luokkaa 5-10 Hz. Ei tervettä touhua. Minkäslaista bassoa on CMX - Sielunvihollinen alussa? Mulla ei ole enää laitoksia joilla kuunnella, subbaria otki koskaan ollutkaan.
Koko biisi näyttää olevan tuota omituista bassokuviota. Ihan rauhallista meininkiä ja 70Hz kohdilla näyttää olevan "kovimmat" signaalit ja sekin on -20dB tasolla. 30Hz ääniäkin sieltä kuuluu mutta -40dB.
Ozric Tentacles - Spyroid http://youtube.com/watch?v=Uy-XlbdvA7E Kyykyttää (pienemmät) kaiuttimet aika helposti.
Mulla on jollain levyllä tuo Cincinnatin Symphony Orchestran esittämä "Wellington's Victory" -biisi. Lähde ei vaan ollut tuo sama 1812 levy mistä oli kyse edellisellä sivulla. Luin sen levyn sisältämästä materiaalista, että siinä on käytetty aitoja musketteja ammunnoissa, ja kanuunat ovat aitoja twelve-poundereita, eli 12 paunan pronssikanuunoita. Ja levyllä todellakin on varoitussymboli merkinnät, ja maininta että kuuntelu kannattaa aloittaa matalilla voimakkuuksilla. Varokaa vain, jos törmäätte ko. äänitteeseen, etteivät kartionne repeä liitoksistaan! Täytyypä itse kokeilla heti kun pääsen kotiin.. en olekaan vuosikausiin kuunnellut sitä.
Dubstepillä saa hyvin subbarin rajoja testailtua, tunnin miksaus: http://dubstep.com.ua/mp3/Blasta-Dubstep_is_good_for_your_health-1_year_of_dubstep_mix-feb_2008.mp3
Onko kukaan vielä saanut käsiinsä Master And Commanderin Blu-Ray versiota, joka ilmeisesti sisältää DTS-HD MA- ääniraidan. Voin vain kuvitella miltä ne tykit nyt kuullostavat.
Scooter - Take a break ja Scooter - Tonight Hyvää matalaa bassoa, sopivat erittäin hyvin autohifin puolelle äänenpaineen mittailuun.
Tuo oli kyllä hyvä kohta... varsinkin kun alkuleffa oli varsin maltillinen bassojen suhteen ja sitten rysähti. :thumbsup:
Marlow - Machine Antaa hyvää hurlumheitä 30Hz pintaan ja mainio kappale muutenkin. :thumbsup: Mistä muuten saisi hyvät asetukset Spectrum Labin säätämiseen? Löysin avsforumilta jotkut ohjeet, mutta ne olivat johonkin vanhempaan versioon eivät oikein käyneet yksiin uusimman version kanssa.
Tossa mun säädöt: http://s96.photobucket.com/albums/l165/anidabi/Hifi/Spectrum_lab/Settings/ Tosin nykyään taitaa olla toi FFT välilehden decimate input by (divisor) 12 eikä 8. Muutenkin tuon välilehden säädöt vaikuttavat vain siihen miltä graafit näyttää. Lukuja kun laskee niin graafit näyttävät enemmän palikkamaisilta. Tuolla mun säädöissä ei ole sitä itse color palettia, joka vaikuttaa siihen millä väreillä näyttää milläkin vaoimakkuudella olevat signaalit. Voin upata paketin säädöistä sitten joskus kun pääsen omalle koneelle(menee siis ainakin pari viikkoa).
Pulsedriver - Whistle Song Erittäin matala sweeppi 00:41 Olisko mahdollista saada biisistä jonkinlaista värikarttaa?
Pulsedriver - Whistle Song Värikartta on varsin omituinen patentti, mutta saa kai siitäkin jotain osviittaa. Sweeppi ulottuu hyvin matalalle, 12-13Hz välissä näyttäisi olevan vielä mukavasti voimaa.