[Täältä voin antaa omakohtaisen kokemuksen ja samojen tarpeiden perusteella mielipiteen, että suosittelen katsastamaan myös SVS-sb2000 mallin. Pieni koko, hyvä suorituskyky, toimii hyvin musiikilla ja maltillisilla äänenvoimakkuuksilla, mutta tarvittaessa voimaa riittää hyvin elokuva rymistelyihinkin. Ja saa myös valkoisena... QUOTE="Late_h, post: 1656449, member: 44041"]Olen etsimässä Amphion Helium 3 stereoparin kaveriksi subia laajentamaan järjestelmän toistoaluetta. Kuuntelen pääasiassa musiikkia kohtuullisilla voimakkuuksilla, joten maksimiäänenpaineiden sijaan prioriteetit ovat subin musikaalisuus, toiston tarkkuus/nopeus ja integroituvuus pääkaiuttimiin. Kuuntelitila on noin 25m2 olohuone (3,6x7m) betonirakenteisessa kerrostaloasunnossani. Muita vaatimuksia on kooltaan oltava alle 40cm kanttiinsa, saatavuus valkoisena ja hintaluokka max 1000 euroa. Ei tosin haittaa vaikka saisi 500 eurollakin. Tähän mennessä kärkikahinoissa on täällä jo vanha tuttu BK XLS200 ja vähän uudempi SVS SB-1000. Edit: unohtui mainita, että Elac 2030 voisi olla myös yksi vaihtoehto. Aion hankkia samalla Anti-Mode DC 2.0 huonekorjaimeksi koko järjestelmälle. Jos joskus päivitän kaiuttimia tulevaisuudessa, ovat ne todennäköisesti saman valmistajan Argon 1 tai 3 mallia. Täällä joku tiesi kertoa, että SB-1000 olisi selkeästi parempi kuin XLS200. Saako tämä kannatusta ja mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi mahdollisesti silmäillä? XLS200:ssa vähän arveluttaa kun automaattinen käynnistyminen/sammutus puuttuu - onko siitä haittaa jos virrat on yötä päivää vahvistimessa päällä?[/QUOTE]
Olen myös katsellut uutta subia XLS-200 DF:n tilalle. Musiikilla subi riittää 3,5 x 7,5 x 2,7 m huoneessa mutta elokuvilla olisi kiva saada lisää rytinää. Käyttö on n. 50/50 musa ja teatteri. Tällä hetkellä kiinnostavimmilta tuntuvat SVS SB-2000 ja XTZ 12.17. PB-mallit ovat liian suuria ja rumia. Toisaalta Klipschin R-112SW:n saisi Amazonista karvan verran päälle 400 eurolla ja se istuisi ulkonäöltään kolmen LS50:n kanssa mainiosti. R-115SW on sitten jo kooltaan liian suuri. Olen myös harkinnut korvaamisen sijaan lisäämistä mutta toisen XLS-200:n hankkiminen ei kuulosta houkuttelevalta. Onko kellään kokemuksia kahden erilaisen subin käytöstä yhdessä Sub EQ HT -vahvistimessa?
En ole huomannut muuta haittaa kuin että ainakin entisessä kokoonpanossa Antimode 8033:n kanssa subbari putosi ajoittain kyydistä ja piti käydä herättelemässä joko johto hetkeksi irroittamalla tai virtakatkaisimesta buuttaamalla.
^ Katsastinkin jo tuon SB-2000 ja voisi itse asiassa olla varteenotettava vaihtoehto, jopa tuossa mustassa värissä. Missä olet nähnyt valkoisen SB-2000:n? SVS nettisivuilla oli vain mustaa vinyylipintaista ja pianolakattua.
Ei kun joo, anteeksi mun moka. Ei tuota 2000:sta saakkaan valkoisena. Mut ei se mustanakaan huono ole ja näppärä ottaa maaliruiskun käteen ja maalaa
Nähtävästi saattaa pian saadakin valkoista SB-2000:sta. Vähän googlea pengottua nimittäin SVS:n Saksan sivuilla näkyy olevan ilmoitus, että pianolakattua valkoista SB-2000:sta saa marraskuusta alkaen hintaan 1099e. Luulisi tulevan myös muille markkinoille. http://www.sv-sound.de/ etusivulla ensimmäinen uutinen
Paikallinen kivijalkaliike lupaa SB-2000:n hintaan €699. Alkaa olla vaikea vastustaa. Harmi kun tuo XLS-200 on valkoinen. Muuten SVS:n olisi saanut sujautettua sen tilalle ilman huomiota ja siitä seuraavaa keskustelua miksi meille tarvitaan musta ruma kuutio valkoisen ruman kuution tilalle...
Saman näköinen dc fix teippi valkoisena ei ole paha kietaista ympärille ja metallinen etumaskikin helppo maalata vaikka harmaalla ja vähän valkoisia roiskeita päälle valkoinen vasaralakka saattaisi toimia myös http://m.motonet.fi/fi/kategoria/2224/997525/Vasaralakat https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/d-c-fix-valkoinen-puukuvio-sisustusmuovi#spca
Muuten loistava idea mutta Kärkkäiseen ei mun eurot taivu missään oloissa. Olenhan kansainvälisen juutalaisen asiamies!
Taitaa tulla sittenkin omasta sb-2000:sta valkoinen. Grillin vetäisin jo valkoiseksi ja hyvältä näyttää.
Zipmanille tiedoksi että Harmanin tekemiset on joten kuten tiedossa... Voisitte ottaa mallia esim. siitä että miten LSR708P tai SUB18 ilmoitetaan suorituskyky. Ihmetyttää tämä suomalaisten mieltymys valkoiseen. Ostetaan väriä eikä niin välitetä siitä että millaista ääntä rahalla saa. Surroundeissa voin ymmärtää valkoisen...
Se on se skandinaavinen sisustusmaku. Subbari kun on yleensä hyvinkin selvästi suoraan näkökentässä. Eri asia on, jos tila on erikseen kotiteatterille pyhitetty.
Tuo SB-2000 suojus on susiruma. Hankaloittaa oleellisesti kaupittelua täälläpäin, eikä yhtään miellytä omaakaan silmää
Tulee mukana ja ei mikään kaunein ole, mutta ainakin valkoisena näyttää paremmalta. Tänään kotelo sai myös valkoisen maalin niskaan