Tag (2023) (Tamer Hosny, Dina el Sherbiny)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Super-J, 28.07.2023.

1. Super-J

Super-J Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    478

Egyptiläinen supersankari-elokuva? Kyllä, ja se tuli juuri ensi-iltaan täällä Suomessakin. Alunperin meinasin käydä katsomassa Oppenheimerin mutta kun huomasin tämän niin se oli menoa sitten...

Tag on opettaja joka eräänä päivänä huomaa omaavansa supervoimia. Voimien hyödyntäminen vaatii vähän opettelua eikä se alussa tee elämää helpoksi. Pian Tagista tulee kuitenkin kaikkien tuntema kansan sankari. Käy myös ilmi ettei hän ole voimineen yksin. Hänellä on myös paha kaksoisolento... Leffan tarkempi lajityyppi on sitten komedia, ja huumori on usein varsin keskenkasvuista, pieruhuumoria ja sen sellaista. Mallia on varmaan otettu Deadpoolista yms mutta silleen kiltillä tavalla. Jos Hallmark-kanava tuottaisi supersankarileffoja niin ne olisi jotain tämän tapaista.

Todellakin kyse on egyptiläisestä elokuvasta ja siten myös arabiankielisestä. Tekstitykset on vain englanniksi joten jos kumpikaan kieli ei suju niin sitten voi olla vaikea nauttia tästä. Suurin osa yleisöstä vaikuittikin olevan arabiankielisiä. Tuli vähän kuin fiilis että olis ulkomailla leffassa. Mutta ei se mitään, leffa oli ihan viihdyttävä.

Imdb-score on tätä kirjoittaess mahtava 3.3/10 mutta itse olen sitä mieletä että leffa on paljon parempi vaikkei nyt mikään mestariteos olekaan. Sanotaanko 3,5/5 :cool:

2. Mookid

Mookid Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    404
    Yksi parhaista elokuvista mitä olen koskaan nähnyt 5/5.