Saahan mielipiteistä välittää mutta oma kannattaa muodostaa vasta kun on nähnyt leffan. Sen jälkeen on paljon antoisampaa/valaisevampaa keskustella itse leffasta eikä muiden mielipiteistä. Ne kun tuppaavat olemaan yhtä tosia kuin evankeliumit...
Niinpä, mutta ei huvita myöskään pistää rahaa mihin tahansa paskaan. Sille on muutakin käyttöä. Siispä luen mielelläni mielipiteitä tuotteen laadusta/sisällöstä etukäteen ennen kuin sijoitan siihen. Kun ei niin halpaakaan lystiä nuo elävät kuvat ole... Huonoksikin haukuttu voi silti olla kiinnostava, sanotaan nyt vaikka Levottomat 3 jonka menin katsomaan. Kamalaa sontaahan se oli, mutta arvioista olin päätellyt, että viihtyisin. Näin myos kävi. Eikä niitä kenenkään tarvitse lukea, tietoa silti on mielestäni hyvä jakaa kiinnostuneille.
Leffa oli helvetin hyvä, Спойлер esimerkki siitä kuinka järkyttävää paskaa saadaan ihan valkokankaalle asti. Ei jaksa vuodattaa kuinka huono leffan on, sanotaan vain että leffan parasta antia ovat kyllä autot, jokainen niistä räjähtää niinkuin olisi autossa 1000Kg TNT:tä...kirjaimellisesti 0/5 arvosana tälle.
^ Ei spoilaa tarinaa mitenkään, joten voi huoletta klikata. Kiinnostaa tämä vieläkin, tosin eri syystä kuin aiemmin. Voisiko sitten Спойлер olla niin huono, että on jo hyvä? Hmm.
Onhan tämä melkoinen pökäle. Kaikenlaisia epäkohtia leffa täynnä, poliisit ammuskelee vaikka toinen poliisi tulilinjalla, siviilien autoja laitetaan paskaksi ihan tuosta noin vain, niin ja melkein kaikki kliseet ympätty myös mukaan action-leffojen saralta. Juoni on itse asiassa ihan ok, mutta kuvauksen paskuudella tämäkin raina on saatu melkein paskaakin paskemmaksi - kamera heiluu kuin mikäkin kun alkaa tapahtua. Tosin kyllä tämä arkipäivänä sai hieman ajatuksia arjesta pois, jos jotain positiivista haetaan...ja olihan tässä Neeson. Niin ja ei ole tarpeeksi huono ollakseen hyvä.
Okei, kiitti. Katson sitten joskus tv:stä ja käytän nyt rahat johonkin parempaan. Harmi kyllä, tätä tuli kuitenkin ihan odoteltua toiveikkaana.
Ei ollut umpisurkea, lähinnä todella turha jatko-osan jatko-osa, jossa ei enää mitään uutta vau-ilmiötä ole. Juonellisesti ei todellakaan mikään jättipotti, vaikkakin yritystä on aiempia osia enemmän. Toimintakin oli kovin geneeristä...no se puolivälin käsikähmä oli ihan näppärä. Uutena tyhmennyksenä lähes veretön väkivalta. Lisäksi Megaton saattoi tehdä leikkausten suhteen uuden mittatikun, jopa sekavampaa toimintaa kuin 007 quantumissa, luulisi että tästä oltaisiin jo päästy eroon. Plussaa ihan komeista autoista sekä Neeson/Whitaker kaksikko hoitaa homman kotiin rutiinilla. 2-/5
Tämä oli sellainen mukiinmenevä päätös trilogialle. Tarina kuitenkin kasvoi, parillakin ihan loogisella twistillä ja mukana oli leffasarjaan kuuluvaa lämminhenkistä huumoria sekä totutusti joitain oivalluksiakin. Yhäkin se Mills niputti useamman gangsterin kerralla kätevästi. Toiminta itsessään ei tosin tarjonnut takaa-ajoineen mitään sen erityisempää, vaikkakin välillä huomio meni kesken leffaa kadonneen (!) lasikotelon hapuiluun. Ei tämä sen kummempi jatko-osa ole eli kakkosen tasoon ei aivan ylletty mutta viihdytti kestonsa ajan, tästä kiittäminen lähinnä toki Neesonia ja Whitakeria sekä kelpo genreohjaajaa Megatonia. 3/5
Eniten tässä ärsytti se, että Neeson selvisi parista kiperästä tilanteesta "jotenkin" ilman, että katsojalle vaivauduttiin selittämään, miten tilanteesta selvittiin.
Kuten sieltä autotalosta? Aika perus leffakikkaa. Ei tässä omaan silmään mitään ydinräjähdyksestä pelastautumista tms. ollut. Lopun Спойлер scarfacemaisten sarjatulitusten pakoonjuoksut toki hieman huvittivat.
No nämä kaksi Спойлер Hissikuilusta pako ja tieltä suistuneesta autosta pako. Peruskikka ehkä joissain muissa elokuvissa, muttei Takeneissa. Ja toki ohi ampuvat konnat alkoivat mietityttää. Tunnelma oli jonkin verran överimpi kuin ykkösessä.
Ensimmäinen Taken (2008) oli onnistunut toimintaelokuva (varsinkin pitempi versio), melkeinpä täysosuma, mutta jatko-osat jäävät siitä selvästi jälkeen. Taken 3 eroaa edeltäjistään siinä, että tapahtumat sijoittuvat Los Angelesiin eivätkä USA:n ulkopuolelle eikä tarinan pääasiana ole siepatun perheenjäsenen vapauttaminen. Juoni on melkoisen mutkikas ja hiukan teennäinenkin, ja koska elokuva on kehnosti ohjattu, ei juonen koukeroista oikeastaan jaksa välittää. Elokuva alkaa hitaasti ja tuntuu ensin jäävän ihmissuhdevatvonnaksi. Siinä kyllä pohjustetaan tulevia tapahtumia, mutta käsikirjoitus vaikuttaa heti alussa jotenkin kömpelöltä. Kukas tämän olikaan käsikirjoittanut ja tuottanut? Ai niin, Luc Besson. Kannattaa varautua onnahtelevaan kyytiin. Toimintakohtaukset on kuvattu ja leikattu ilmiömäisen surkeasti: täriseviä lähikuvia käsivaralta, erittäin lyhyitä ottoja, niin ettei katsoja pysty hahmottamaan, mitä oikeastaan tapahtuu. Yleensä tuollaisella kuvaus- ja leikkaustyylillä koetetaan peitellä lavastuksen ja rekvisiitan vajavuuksia. Takaa-ajojakso on tästä hyvä esimerkki: katsoja ei ehdi hahmottaa, mitä tiellä tapahtuu, mikä johtuu mistäkin ja kuka on missäkin autossa. Kauhea tohina päällä koko ajan. Yhtäkkiä rekka vain vetää linkkuun (miksi? who cares?) ja kontti lentää kyydistä kuin varta vasten ammuttuna ja murskaa henkilöautoja. Ikävä ehti tulla Terminator 2:n upeaa leikkausta. Muutamat räjähdykset olivat naurettavan ylimitoitettuja (esimerkiksi hissikuilu) siihen nähden, mikä räjähtää. Moinen tuntuu lähinnä vaivaannuttavalta — ikään kuin katsojia mielisteltäisiin tolkuttomilla paukuilla. Vesikidutusjakso alkoi mennä epämiellyttävyyden puolelle, ja se heikensi Millsin hahmon sympaattisuutta, samoin kuin epärealistinen toipumiskyky ja roistojen osumaepätarkkuus nakersivat uskottavuutta. 1½/5
Paska oli ja kaikki heikkoudet onkin jo taidettu ketjussa luetella. Vai oliko sekin, että dialogin onnettomuus tuli kyllä yllätyksenä noinkin isoilta nimiltä kuin Besson. Todella väsynyttä juttua oli tyrkätty hahmoille. Ei tarvitse nähdä toiste. 1½/5.