DODii!! tilaamassa kyseisestä puljusta vähä tavaraa.? tuleeko alv noihin hintoihin lisää.. Ja kun tilaan sekä soittimen että vahvarin niin saisikohan niitä samaan pakettiin postikulujen vähentämiseksi!! nopeita vastaulksia että pääsee tilaileen :king: :thumbsup: ;kiitos
Hinnat sisältävät Saksan ALV:n eikä EU:n sisällä käytävässä kaupassa tule lisämaksuja. Ja tietenkin enemmän tavaraa tilatessa saa ne samaan lähetykseen postikulujen vähentämiseksi.
EU:n sisällä toiseen maahan myytäessä liike perii asiakkaan maan mukaiset verot, ellei myynti ole erittäin vähäistä.
Ei ole kertaakaan Technikdirektistä tilatessani hinta poikennut sivuilla näkyvästä. Siis mitään korkeampia alveja tai muita ei ole lisätty. Joko liikkeen systeemi ymmärtää, että surffailen Suomesta ja näyttää hinnat sen mukaisina tai sitten eivät peri Suomen alvia, vaikka myyntimäärät Suomeen lienevät aivan kohtalaiset.
Kuinkas takuuasiat kyseisen firman kanssa toimii? Kysyin Pioneerilta suoraan, että voiko laitteen viedä Suomessa huoltoon jos menee rikki, niin sanoivat että huoltoon ottavat, mutta itse pitää maksaa. Maksu on sitten soviteltava liikkeen kanssa erikseen ja se ei varmaan ole ihan mutkaton juttu. Onko joku joutunut palauttamaan laitetta takaisin, niin että menisi takuuseen? Kuinka homma toimii?
Tuli vielä tällainen kysymys mieleen, että voihan Technikdirekt:ltä ostaessa maksaa Sammon Visa Elektronilla? Muuten taitaa mennä vaikeaksi...
Ei ainakaan firman sivuilla ole Electron logoa maksuvaihtoehdoissa. Mutta helpoiten selvyyden saa kun tilaa vaan ja koittaa maksaa Electronilla. Jos checkout-systeemi hyväksyy maksun niin kaikki hyvin, jos taas ei, niin silloin Electron ei käy.
Olisin tilaamassa Technikdirektiltä vahvistinta ja dvd-soitinta. dvd-soitinta heiltä löytyy varastosta, mutta vahvistimen kohdalla on lukenut "coming soon" jo parin viikon ajan. Kannattaako laittaa tilaus jo vetämään, eli saavatko he tuotteita kokoajan, mutta eivät vain kerkeä laittamaan niitä hyllyyn asti, koska kaikki menevät suoraan tilaajille, vai? Milloin he veloittavat maksun, heti vai vasta kun ovat saaneet tuotteet? Sitten vielä, jos tilaan molemmat laitteet nyt niin odottavatko he kunnes heillä on molempia tuotteita ja laittavat ne samaan pakettiin, ettei tarvitse maksaa kaksia toimituskuluja? Kiitoksia, jos joku raaskii vaivautua vastaamaan!
Tilasin äsken vahvistimen ja dvd-soittimen Technikdirektiltä. Mikä on se reference number, jota kysyttiin kun tilasin? Jätin sen tyhjäksi, kun en osannut siihen mitään pistää. Auttakaa!
-luottokorttiveloitus tapahtuu kun lähettävät tavaran, ei ennen -osatoimituksen saa pyydettäessä, en ole varma tuleeko kahdet toimituskulut (ei pitäisi) -referenssinumero laitetaan jos tarvitsee tilausnumeron tai muun referenssin tilaukseen (ei yleensä kiinnosta yksityisiä ihmisiä)
Tilasin Yamahan vahvistimen Technikdirektiltä viime viikolla ja he pyysivät lähettämään kopiot henkkarista ja luottokortista. Tein sen ja heiltä tuli viesti: "we have received your copies, but we have to inform you that we cannot accept Visa Electron since we have to charge your creditcard twice (goods and transport seperately) and our system cannot do so with a Visa Electron. Therefore we would ask you to send us the copy of a regular creditcard so that your order can be arranged." Eikös tänne firmaan pitäisi Visa Elektron käydä, niin olen kuullut? Ei minulla muitakaan luottokortteja ole, joten mitä tulisi tehdä?
Tilasin tavaraa tuolta technikdirektiltä ja nyt odottelen että se saapuisi. Kulkeeko paketti Suomen sisällä postin mukana vai dpd:n? Jos en ole kotona kun pakettia tuovat niin, voiko sen noutaa normaali postista vai mistä?
Pitääpä laitella omiakin kokemuksia kyseisestä puljusta. Eli tilailin tuossa viime viikolla uuden television TD:ltä (LG32LX2R). Tilauksen tekohetkellä tavaraa oli varastossa, mutta tilausvahvistus tuli parin päivän päästä ja tavarahan oli luonnollisesti loppunut siinä välissä varastosta :OI. Noh, eilen huomasin että TD:n sivuilla näytti olevan tavaraa taas varastossa, mutta oma TV ei ollut vielä lähtenyt liikenteeseen... Laittelin postia ja kyselin että onko teevee tarkoitus lähettää nyt vai joskus . Ja kas kummaa, yllättäen tunti tuon mailin lähettämisen jälkeen tuli ilmoitus että paketti on laitettu tien päälle. Eli summasummarum: ei kannata luottaa sivuilla oleviin tietoihin ja ei kannata odottaa supernopeaa toimitusta. Nyt pitäisi nähtävästi viikon verran odotella uutta teeveetä saapuvaksi. Odottavan aika on pitkä...
Niin miten tuon packet(e) numeron saa syötettyä dpd:n sivuille? Sähköpostissa tuli tosiaan 12 numeroa pitkä numerosarja ja järjestelmä hyväksyy vain 11 merkkiä pitkät numerot .
Miten loppupeleissä tilasit? Haikko sitten "oikean" luottokortin vai miten? Pitäs vaan tilata Saksasta töllö ja lähetin tuonne technikdirektille mailia. Sain vastauksen etteivät myy CODlla tai ennakkomaksulla ulkomaille. Niin mulla on kans vaan Visa Electron
Tilasin ennakkomaksulla tykin, mutta mitä ovat seuraavat lyhenteet? Kto.-Nr - tilinumero BLZ ja kahdeksan numeron sarja - tämä aiheuttaa ihmetystä?? Iban ja bic (swift-code) ovat kanssa ennestään tuttuja
Taisi olla väsymyksellä osaa, eihän sitä tarvita kuin iban ja swift. No onneksi viimein hoksottimet toimivat...