Hei, Tuli tuossa taloa remontoidessa hullu idea... onko kukaan foorumilaisista laittanut TV:tä kattoon. Eli ajatukseni oli siis laittaa makuuhuoneen tv kattoon, siten, että sitä saisi vähän kallistettua. Ei kuitenkaan missään nimessä pystyyn asti, vaan idea olisi jättää se "naamalleen"
Peerless PLCM-UNL-CP Tilt Ceiling Mount @ amazon.co.uk VideoSecu Adjustable Tilting Ceiling mount Pari esimerkkiä. Sinänsähän nuo eivät teknisesti kovinkaan kummoisia laitteita ole, eli valitse kukkarollesi ja televisiosi painolle sopivin ja tilausta sisään.
Ei, mutta kallistettua saa aivan tarpeeksi. Eipä täysin vaakatasossa naaman yläpuolella killuva telkkari olisi kovin mukava katsella, tai edes "olemassa". Minua ainakin alkaisi ahdistaa tuollainen aika nopeasti. Sängyn jalkopään tienoille sopivasti kallistettuna asennettu telkkari toimii paremmin. Eihän taulutelevisioita saa edes pitää täysin "naamallaan".
Itse en ainakaan uskaltaisi laittaa sängyn päälle telkkaria. Tiedän ihan varmasti miten minun tuurilla siinä kävisi vaikka laittaisi 20kpl 8mm propuilla kiinni.. Helvetin hauskaa jos joskus tuonne itsemurhayksiöön saisi jonkun naisen houkuteltua ja kesken kiimaisten sessioiden 42" LCD lävähtää selkään. Tai kiihkeän soolosuorituksen.
Suora putki, esim. 50mm halkaisijaltaan, jossa on laippa päässä ruuvataan ensiksi kattoon. Sitten putken kylkeen normaali seinäteline kiinni "pakoputkikiinnikkeillä" (vai mitä ne onkaan nimeltään) :thumbsup:
Tässä hyvä diy mallinen patenttiratkaisu. Uppiskuppis: Pitäisi kuulemma olla kallistettavissa töllöttimen. Seinäkiinnikkeissä on yleensä melko huonosti pystysuuntaisia kallistusmahdollisuuksia.