The name of the Rose

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Arpaix, 27.11.2011.

1. Arpaix

Arpaix Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minun suosittuin elokuva on The name of the Rose, Ruusun nimi, joka on kun kirjasta tehty, Umberto Eco. Itse minua kiinnostaa keski aikaa Ranskassa ja Italiassa, ja inkvisiition historiaa. En puhu hyvin suomea, mutta olin paljon inkvisiitiosta kirjoittanut forumilla http://politique.forum-actif.net/ myös nimellä Arpaix / histoire, Le temps de L´Inquisition/ mielulään kirjoitan ranskaksi. Myös tästä elokuvasta olin kirjoittanut, mutta enemmään historiaa.
    Elokuvassa Ruusun nimi inquisiteur Bernard Gui kuoli et oli surmattu, mutta oikeasti Bernard Gui kuoli vuona 1331, ihan vaan vanhuuteen. Eli vuosina 1261-1331, ja vuodesta 1307 oli grand inquisiteur Toulousessa. Bernard Gui oli kotoisin kaupungistä Limoux, ja minä olen kaupungistä Carcassonne, mikä on noin 30km.
    Oliteko nähnyt tämä elokuvaa? Se on minun suosikki, ja rakastan myös siitä atmosfääriä.

2. Loobus

Loobus Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Historian aihealueena keski-aika kiinnostaa minuakin paljon. Olen odottanut The Name of the Rose'n näkemistä pitkään ja ostin tämän heti blu-ray'na, kun se ilmestyi. Pidin näkemästäni todella paljon, mutta harmittaa vain etten ole lukenut vielä kirjaa. Ja elokuvan atmosfääristä olen täysin samaa mieltä.