karmea nippu promokuvia traileri --- Eipä ole tälle juuri huomiota tullut annettua, ja alkuperäispainoskin on vähemmän yllättäen näkemättä, mutta ainakin tralerin perusteella vaikutti oikein menevältä pätkältä. Tyyli oli ainakin taas täysin omanlaisensa verrattuna näihin muihin 2000-luvun musikaaleihin.
Uutiseen pieni tarkennus, että elokuvahan perustuu musikaaliin, joka taasen perustuu tuohon aiempaan elokuvaan. Eipä tuo elokuva uusioversiota kaipaisi, mutta musikaali on kerännyt niin suurta suosiota että kaipa se tämän sitten oikeuttaa. Lane ja Broderickhan ovat myös juuri tuon musikaalin tähtiä olleet.
Hitto tuota Matthew Broderickia. Itse pääsin 5minuutin yli mutta sitten nämä Broderickin näyttelijän lahjat kyllä:OI. Pitänee odotella tai kelata Umaan.
Alkuperäinen on ihan ok. Tätä en ole nähnyt. Kiinnostaisi kovasti mennä Helsingin kaupunginteatteriin katsomaan kun tämä alkaa siellä. P-osissa Esko Roine, Risto Kaskilahti, Santeri Kinnunen...
Onko musikaaleissa (tai oopperoissa, baleteissa) yleensäkään mitään järkeä silti niitä katsotaan hiljaisuuden vallitessa välillä syvään huokaillen. Producers oli hassu pätkä, mutta ei sitä voi katsoa kuin hieman kieli poskella. Överiksi vetäminen oli tietoinen valinta ja esim. Will Ferrellin esittämä natsi oli sangen huvittava.
Alkuperäinen Producers on melkein paras Brooks-tekele, joten hieman skeptisenä aloin tätä katsomaan. Toki tiesin että tämä perustuu Broadway-versioon, mutta vahvisti silti käsitystäni siitä miten paskaa mahtaa olla katsoa näytelmää tuolla "parhaalla teatterikadulla". Laulut tässä olivat kamalia ja vain orig. version "Springtime for Hitler" kappale loisti tässä joukossa. Broderick ei ole Gene Wilder ja näin ollen suoritus oli todella vaisu. Will Ferrell oli kamala (sori Will). Uma oli kaunis ja Nathan Lane ihan ok. Ylipitkä myös. Paska elokuva.
Yllätti positiivisesti. Nauroin ihan oikeasti esimerkiksi ohjaajan avustajalle (jonka look muistutti Jim Carreytä Dumb and Dumberissa..), joka juostessaan avaamaan ovea hyppäsi hetkeksi ilmaa. Samaten kun itse ohjaaja ilmestyi oviaukkoon. Nauroin myös kun huonointa näytelmää etsittäessä alku "Aamulla Gregor Samsa havaitsi, että oli muuttunut torakaksi" todettiin liian lupaavaksi. Mutta en muistanutkaan sitä alkuperäisestä (kyseessä on kuulemma Kafkan Metamorphosis -terina). Tykkäsin alkuperäisestä, mutta tämä sai tajuamaan kuinka hyvä toi perusidea onkaan. Mummojen vikittely, hullu kirjoittajanatsi, naiseksi pukeutuvat ohjaaja jne. Suosittelen kyllä alkuperäistä yleissivistyksen takia, siihenhän viitataan aina välillä kaikenmaailman leffoissa ja sarjoissa. Olen kyllä sitä mieltä että turhan pitkä oli tämä versio, eivätkä ne laulut olleet kummoisia (kuten täällä jo mainittiin niin originaali Springtime for Hitler on selvästi paras). Matthew Broderick oli mielestäni mainio, kuten Nathan Lane myös toki. Will Ferrell oli aluksi vähän häiritsevä, ei sillä että se ei osaisi näytellä, vaan jotenkin vaikeuksia ottaa vakavasti ei-vakavassa roolissa, vaikka koomikko onkin. En osaa selittää Outoa oli nähdä Richard Kindle sekunnin roolissa loppupuolella, kunnes luin että se oli esittänyt Max Bialystockia itsekin. Jotenkin vaikea kuvitella siihen rooliin vaikka mainio näyttelijä onkin.