The Village (M. Night Shyamalan, 2004)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Tero78, 25.08.2003.

  1. Alobek

    Alobek Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2003
    Viestejä:
    695
    Saadut tykkäykset:
    8
    Ehkä, jos kyse olisi automainoksesta tai musiikkivideosta. Mutta koska kyseessä pitkä elokuva, niin itselle juoni painaa vaakakupissa enemmän. Eli odotan kunnes tulee vuokralle.
     
  2. Hirudroid

    Hirudroid Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2003
    Viestejä:
    1 245
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ainakin hyvä avaus Jenkeissä kassatulojen valossa - $50.8M.
     
  3. Teppo

    Teppo Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    23.10.2003
    Viestejä:
    237
    Saadut tykkäykset:
    3
    Trailerista sen verran, että:

    "The slick trailer, as it turns out, contains most of the good stuff from this movie; you may even say the preview is misleading".

    Eipä ollut kehumista noissa hemmon aikaisemmissakaan elokuvissa. The Sixth sense oli kohtalainen, mutta siihen ne sitten jäävätkin.
     
  4. thew

    thew Guest Guest

    Liittynyt:
    01.03.2003
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin katsomassa jenkeissä. Ihan jees, vaikka mielestäni loppu aika typerä.
     
  5. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kävin katsomassa Lontoossa. En pitänyt ja liputkin maksoivat 16e kappale. :hitme:

    Muistin nähneeni leffan trailerin, mutta ilmeisesti sotkin sen johonkin toiseen leffaan, sillä jos olisin tiennyt tämän olevan jotain 1800-luvun amish-henkisen yhteisön hihhulointia, niin olisin suosiolla mennyt katsastamaan jotain muuta.

    Loppu oli ihan typerä, miksi ihmeessä hirviöiden salaisuus piti paljastaa ennen kuin niillä yritettiin pelotella? Yritä siinä nyt jännittää kuka kyläläisistä hyppii puku päällä pelottelemassa sitä sokeaa tyttöä.
     
  6. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Mitä helvettiä? :D Missä ihme teatterissa kävit sen katsomassa? Usassahan liput maksavat kuulemma jotain $4 luokkaa, miten enklannin katsojamäärillä voi maksaa noin paljon?
     
  7. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Leicester Squaren Odeonissa. Paremmille paikoille olisi päässyt 18 eskolla. :rolleyes:

    Teatteri oli julisteiden mukaan DLP-kalustolla varustettu ja leffa "special digital presentation". Kuva vaikutti ihan laadukkaalta.
     
  8. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    Maksoi varmaan vuonna miekka ja kypärä. Ja varmaan vieläkin jos menee kello kahdentoista matinee-näytökseen. Muuten on yleensä kahdeksan taalaa.
     
  9. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    Huomenna tai...grhm tänään.. pääsee sitten toteamaan kuinka paska tämänkertainen herra Yö M. Shaymalanin tuotos on.

    Kaikki aina hehkuttaa 6th Senseä. Mun mielestä se oli huono, vikalle minuutille annettiin käänne (josta räkäinen kopio The Others:issa), mutta 98% leffasta on mun mielestä täyttä tauhkaa. The Signs, no joo voitte arvata mitä mieltä olen. Unbreakable olikin sitten mun mielestä jostain syystä todella hyvä.

    Toisekseen mun mielestä on käsittämätöntä kuinka tämän viimeisimmänkin "Kylän" julisteissa elokuvan nimen yläpuolella nököttää ohjaajan nimi on abt. puolta fonttia pienemmällä kuin itse leffan nimi. Talk about narsismi.
     
  10. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Haha. Et kai todella luule, että ohjaaja itse nuo julisteet suunnittelee? [​IMG] Kyllä se kuule taitaa olla ihan studion markkinoinnin puoli joka tietää tasan tarkkaan, että myynnin edistämiseksi se nimi kannattaa olla aika helvetin isolla siinä. Vai miksi luulet, että Spielbergin elokuvissa se nimi mainitaan aina julisteessa isolla? Varmaan siksi, et Spielberg rakastaa itseään niin paljon ja haluaa tietää että kaikki näkevät hänen nimensä. "What are we going to do today?" "Same as usually, try to take over the world!"
     
  11. DowNtimE

    DowNtimE Guest Guest

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    575
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen täysin samaa mieltä, M.Shaym..:n leffat ovat kyllä täyttä tuubaa pääosin. Pidin Sixth sensestä, mutta tämän jälkeisten ohjausten vuoksi olen alkanut jopa vihaamaan tätä miestä. En vain yksinkertaisesti jaksa innostua kaverista enkä hänen elokuvistaan enää.
     
  12. Drooper

    Drooper Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2002
    Viestejä:
    435
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin, Espoo Ciné tarjosi minulle tämän tekeleen juuri äsken, ja käteen ei jäänyt muuta kuin huono mieli. Elokuvassa ei ollut mitään tarttumapintaa, kaikki tapahtumat ja henkilöt oli aivan yhdentekeviä. Tämän voi kiteyttää yhteenkin lauseeseen: Käsikirjoitus on syvältä. Monet hyvät näyttelijät menee hukkaan tälläisessä. Shyamalanin kolmen aikaisemman elokuvan tunnelma ja tiivis tarinankerronta oli tipotiessään. Nyt en rehellisestikään keksi äkkiseltään yhtään mitään positiivista sanottavaa. Häpeällistä roskaa. Rahantuhlausta jopa Espoo Cinén 5,50e hinnalla.

    Harvoin olen näin ankaralla päällä, mutta nyt on pakko.

    1/5
     
  13. Eastwood1

    Eastwood1 You brought two too many. Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 875
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mielestäni Shyamalan on yksi lempiohjaajistani tämän hetken ohjaajista.
    En ole nähnyt yhtään huonoa leffaa kyseiseltä ohjaajalta, ja vaikka kommentit tästäkin leffasta ovat melko huonot, niin odotan tätä leffaa innolla. Sanokoot muut mitä sanovat.
    Noh, 10.9 tulee ensi-iltaan, silloin sitten hieman kommenttia.
     
  14. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä se nyt taas jotenki toimi mulla. En tiedä miksi. Samaa formaattia se oli taas..

    3,5/5
     
  15. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    Shyamalanin leffoissa loistaa mielestäni erinomaisesti ns. "pienen ihmisen" tarina, joka yleensä Hollywoodissa tuntuu unohtuvan (tai tehdään surkeasti). Tarinat ovat mukavia pikkutarinoita, joissa on aina jokin ns. yllättävä käänne.

    Kävin The Villagen katsastamassa eilen (Vancouverin Richmondissa) ja mielestäni se oli todella kiva elokuva. Ei S:n paras, mutta hyvä joka tapauksessa. Lopun käänteet olivat helpommin arvattavissa kuin aiemmissa leffoissa, mutta ei se leffan hyvyys niistä kiinni ollutkaan.

    Suosittelen niille, jotka S:stä ovat ennenkin pitäneet. 4/5
     
  16. Levis

    Levis Guest Guest

    Liittynyt:
    06.06.2004
    Viestejä:
    214
    Saadut tykkäykset:
    1
    Outoa. Omasta mielestä Signs on miehen paras elokuva tähän mennessä. Hyvin tehty jännitys/kauhu juurikin katsojan mielikuvituksen tuotteilla tehostaen. Jännitys on luotu mielikuvista ei pelottavan näköisistä hirviöistä tai efekteistä joita nykyään tuntuu riittävän ihan tarpeeksi. Unbreakble on mielestäni taas vastaavasti täyttä kuraa. Ei todellakaan tee mieli katsoa uudestaan. 6th Sence taas siltä väliltä, katsottava siis.
     
  17. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    Totta. Outoa.
     
  18. Terris

    Terris Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    1 986
    Saadut tykkäykset:
    4
    Totta. Siis mielestäni Signs oli onnistunut leffa. Ei mitään ihme-efektejä ja voisi luulla vaikkapa, että tapahtuisi vaikka nytten. Eli sillein aika realistisesti kerrottu. Kun jossain jännäreissä vaan pelotellaan verellä ja puukolla riehumisella, niin sellaisesta vain tulee paha mieli.
     
  19. mikkol79

    mikkol79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.06.2004
    Viestejä:
    1 396
    Saadut tykkäykset:
    1
    Signs:issahan oli joku kaksimetrinen E.T. ja nimenomaan puukollahan siinäkin riehuttiin... Unbreakable:ssa sen sijaan on mielestäni helvetisti parempi ja katsojan omaan mielikuvitukseen luottava juoni.
     
  20. kurdt

    kurdt Guest Guest

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    7 255
    Saadut tykkäykset:
    25
    Nyt on nähty ensi-illassa. Kyllä diggasin. Juoni oli kokonaisuudessaan hyvä, twisti oli hieman rööperistä, mutta loppu pelasti paljon. Pari turhan ennalta-arvattavaa juttua, mutta kokonaisuutena, niin juonellisesti ja teknillisesti erittäin kova suoritus. Ymmärrän kyllä miksi kaikki eivät tästä tykkää, se johtuu vain siitä että diggaa paskoista elokuvista. Ei se ole vika, se on häpeä.

    Mukavan letkeää ja välillä jännittävää kerrontaa. Kuvaus ja ohjaus erittäin jees.
    4/5