Ongelma on tämä: Kaapelimallin Topfield 5100 kytkettynä HDMI:llä Samsung LE 40 R81-tauluTV:hen, jossa HDMI 1.2-versio, tuloksena teksti:Ei signaalia. Onkohan Topfieldin HDMI uudempi kuin tuo 1.2-versio, jolloin ne eivät olisi yhteensopivia ? Topfield ostettu toukokuussa 2007. Scartilla ja komponentilla näkyy ihan jees. Voiko vika olla kaapelissa (=vanha versio) ? Sampassa on kolme HDMI-liitintä ja vain HDMI3:ssa näkyy LG 298 DVD-soittimen HDMI-signaali eli HDMI 1 ja 2 näyttäisivät, että eivät näytä edes tuon LG:n HDMI-signaalia. Topfieldin HDMI-signaali ei myöskään näy tuon HDMI3:n kautta. Onkohan softa- vai rautavika ? Mikähän versio HDMI:stä tuossa Topfieldissä on ? Pitääkö päivittää takaisin versioksi 1.2, jos on uudempi, jotta rupee näkymään HDMI:n kautta ?
Täälä kohtalotovereita. :hitme: Vuoden alussa ostettu TF5100PVRt HDMI rupesi pari viikkoa sitten skaalaamaan kuvaa juuri kuvailemallasi tavalla. Lisäksi jo aiemmin teki mukavan tempun että hukkasi muutaman tallentamani ohjelmat, tai oikeastaan muutti ne 0Mb tiedostoiksi. Sinne katosi kaikki American chopperit sun muut. Onneksi tenaville tallennetut piirretyt säilyi mutta nyt kai ne pitäis siirtää tietokoneelle jos tuon romun meinaa käydä vaihtamassa uuteen. Onkos muilla ollut semmoista vikaa että toppy heittää kaikki kuvaruutunäytöt ihmeelliseksi sössöksi josta ei saa mitään selvää? Tätäkin nyt tapahtunut muutaman kerran ja tokenee vain sammuttamalla vehje välillä. Edittiä senverran että soitin liikkeeseen asiasta ja kysyttiin onko päivitetty. Vastasin että ei ole ja totesin että uusin 2.95 päivitys taitaa vain pahentaa tilannetta mutta myyjä sanoi että huollossa se kuitenkin vain päivitettäisiin ja lähetettäisiin takaisin joten lupasin päivittää boxin ja odottaa seuraavia oireita... Jos ja kun niitä tulee niin boxi kauppaan ja lähettävät sen huoltoon ja uusi boxi siksi aikaa käyttöön... Katsotaan kuinka äijän käy.
Oma boksini palasi maahantuojan huollosta eilen oltuaan siellä 1½ vkoa. Lähetteessäni pyysin, ettei sitä päivitettäisi 2.95:een koska se aiheuttaa monille käyttäjille päänsärkyä ja että olen tyytyväinen 2.83:een. Ja kas, eivät päivittäneet :thumbsup:, tekivät vain korjaukset (napsutus: emolevyn vaihto ja virtalähteen korjaus).
Mulla on samanmoista ongelmaa Samsung 32r77 töllön kanssa. HDMI:llä tulee vain ilmoitus "ei signaalia". Mikähän on? Kerran sain kuvan näkymäänkin..mutta kun siirsin kamat toiseen huoneeseen ja samalla resetoin boksin niin nyt ei enää toimi mitenkään.
Mulla on semmonen ongelma että mitenkähän saisin kuvan näkymään TF5100PVRc HDMI laitteesta LG 37LE2R töllöön digiboxin mukana tuleen SCART/komponentti piuhalla? Ääni kuuluu mutta kuva ei...Ja sitten digiboxi ei päivitä kellonaikaa automaattisesti?...2h jäljessä on kello vaikka on käytetty kaikki piuhat irti
En ole varma, mutta onkohan tämä teidän kuvasuhdeongelmanne (jälleen kerran) se sama vanha, jossa Toppy päättää käyttää näitä kuvamuodon muutoksia omatoimisesti? Jos kyse on siitä, niin nollaa painelemallahan niitä eri vaihtoehtoja voi käydä läpi. Itsellä boksi menee tuohon tilaan harvakseltaan, joko itsestään tai ehkä jonkun sormi osuu nollaan(?).
^^Ni osaisko joku neuvoa ratkasua noihin ongelmiin...ois mukava saaha kuva näkymääm tolla komponentilla ku on scartti lainassa vaan
Moi, tuli tuossa ostettua ko. boksi ja nopean testailun jälkeen jäi mietityttämään seuraava asia: onko kyseessä "ominaisuus" vai bugi kun EPG:stä (toppyn omasta) ajastaessa nauhoitukset ei tunnu toimivan lainkaan? Kun nauhoituksen pitäisi alkaa, boksi vaihtaa itsestään kanavalle, jota olisi tarkoitus nauhoittaa, mutta itse nauhoitus ei ala. Voiko kyseessä olla joku asetus, kytkentä tms ongelma? Homma on toistaiseksi toistunut joka kerta (3/3) kun olen EPG:stä ajastanut. Ärsyttää kyllä todella, mutta toisaalta vaikuttaa sellaiselta jutulta, että vika voisi olla käyttäjässäkin . Mitään TAPeja en ole ehtinyt vielä asennella ja firmis on 2.95... Kiitokset mahdollisesta avusta, yritän toki tutkia asiaa lisää itsekin, mutta toistaiseksi en ole mitään löytänyt...
Lukeeko talletettavan ohjelman kohdalla sininen P vai punainen R? Jos P niin kyseessä on vain muistutusmerkki. Pitää painaa punaista talletusnappia kaukosäätimestä talletettavan ohjelman kohdalla.
Kuten Jussi totesi, niin tuo P-ajastus taitaa olla syynä tuohon. Mutta miten olet ajastanut nuo ohjelmat EPGstä, jos ajastus tulee P-ajastuksena? Kun itse painan Rec-nappulaa (se punainen pallukka siinä sen "Live" näppäimen vieressä - sorry, jos menee liian tarkaksi; halusin vain varmistaa ) jonkin ohjelman kohdalla EPG:ssä, niin se merkitään R:llä (eli Record) ja se tallentuu kovalevylle. TAPeja ehdit asennella myöhemminkin, kun olet tutustunut laitteesi toimintaan paremmin. Jossain vaiheessa suosittelen kokeilemaan joitain käyttöä ja/tai ulkoasua parantavia TAPeja, mutta älä ensimmäiseksi tosiaan niitä lataile koneeseen. - Edit - Jussi28: eikös sen P-merkin väri ollut vihreä (eikä sininen)?
Kiitokset Jussille ja Hemmolle vastauksista. Itse asiassa testailin boksia tänä aamuna ennen töihin lähtöä ja huomasin itsekin, missä vika oli (= korvien välissä) ja hartaasti toivoin ettei kukaan olisi tähän vielä vastannut... Kenties olisin voinut siinä tapauksessa vielä editoida alkuperäisen viestini bittitaivaaseen ja säästyä nolotukselta, mutta kiva joka tapauksessa huomata, että ns. tyhmiinkiin kysymyksiin vastataan... :thumbsup: Hauskinta lienee, että olin vkonloppuna itse asiassa selaillut ohjekirjankin läpi, mutta ei sitten tämä asia jäänyt mieleen. Yleensä tulee luotettua siihen, että elektronisten laitteiden käyttölogiikka on suurin piirtein sama tai sitten vähintäänkin intuitiivisesti hallittavissa (esim. komennot epg:ssä: "Ajastus" -> ajasta ohjelma nauhoitettavaksi; "Nauhoita" -> aloita nauhoitus...) No joo, en oikeasti ole näin tumpelo, vaikka tässä vaiheessa todistelu taitaa olla jo myöhäistä. En kyllä pidä tuosta perus-EPG:stä lainkaan, joten mennee vaihtoon hetimmiten. Ja kyllä se muuten taisi olla sininen P
P-ajastuksen saa tehtyä EPG:ssä painamalla ohjelman kohdalla OK:ta. Kaksi OK:n painallusta on sama kuin yksi REC:in painallus. P-merkin väri on valkoinen P sinisellä pohjalla.
Olette (tottakai) oikeassa tuon värin (sekä myös tuon OK:n painalluksen) suhteen. Minulla on kuitenkin käytössä Jag's EPG, jossa se on vihreällä pohjalla... :thumbsup:
Se onkin ihan hirveä... Itse suosittelen EPGNavigator 5.0:aa ja UK Auto Scheduleria sen pariksi hakusana-ajastuksia varten. Ja Description Extender voisi olla myös käytössä. Itse pidän noista ainakin. Näillä saa kaikki tarvittavat ominaisuudet ja miellyttävän käyttöliittymän.
Noh EPG on varmasti yksi tärkeimmistä syistä asentaa TAPeja. Eli samaa mieltä Arin kanssa - alkuperäinen on huono. Itse käytän Jag's EPG:tä. Siinä on paljon hyvää: mm. sanahakuajastin, jota ilman en boxiani voisi kuvitella... Muitakin EPG-TAPeja löytyy: mm. kotimainen PlasmaEPG, 3PG, EPGnavigator, My EPG, My Stuff, EPPG... Nämä ja paljon muuta löytyy osoitteesta www.tapworld.net.
Jep, tällä hetkellä käytössä PlasmaEPG, UKAS, SkipIt, Description Extender ja TF5000Display. Homma pelittää nyt melko hyvin, mutta UKASin toimintalogiikka ei ole ihan selkeä. Se ilmeisesti käyttää epg-datan lähteenä jotain muuta kuin Plasman .evts tiedostossa olevaa. Esim. vaikka plasma näyttää ensi viikon ohjelmat oikein normaaliajassa, UKAS ajasti ne kesäajan mukaan, siis tunnin myöhässä...
meikäläisellä hieman parempi tilanne Sony KDL-46V300:n kanssa. 720p moodissa toimii, mutta 1080i antaa 'Unsupported Signal. Check your device output.' :grr:
Miksi ihmeessä UKAS käyttäisi plasman evts tiedostoa? Jos haluat tarjota UKASille netistä tuotua dataa niin suosittelen siirtymään mei formaattiin ja käyttämään mei2eit tapia...