TOPFIELD TF5100PVRc kysymyksiä

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana mrco, 20.11.2005.

  1. janilxx

    janilxx Guest Guest

    Auttaakohan 0 napin pohjassapito käynnistyksen aikana. Eipä taida auttaa, jos käynnistys jumahtaa jo 5 sek. kuluttua.
     
  2. Tommi Helminen

    Tommi Helminen Guest Guest

    Liittynyt:
    17.01.2004
    Viestejä:
    504
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta kun auttoi!!! :thumbsup: Miljoonat triljoonat kiitokset taas "Toppykuninkaalle"!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

    En kuitenkaan päässyt menu-valikosta pois ennenkun olin alustanut kiintolevyn, joten 100G simpsoneita hävisi bittiavaruuten, mutta tuleehan niitä uusia. Tuota noin, tähän samaan voisin vielä kysyä siitä Jag's EPG:stä, että pitääkö se ladata Toppyyn uudelleen aina tietyn ajan välein kun kerran sen ilmoituksen antoi? (kts. pari vastausta taaksepäin)
     
  3. lajose

    lajose Guest Guest

    Liittynyt:
    12.06.2005
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    [quote/] ..... tähän samaan voisin vielä kysyä siitä Jag's EPG:stä, että pitääkö se ladata Toppyyn uudelleen aina tietyn ajan välein kun kerran sen ilmoituksen antoi? (kts. pari vastausta taaksepäin) [/quote]

    Jag's on käyttökelpoinen tiettyyn päivään saakka. Tätä ennen tulee (pitäisi tulla) uusi versio ja vanha pitää korvata uudella.

    Nykyinen (Jag's EPG v3.0 pre-Beta 4) 12. heinäkuuta asti. Asia on kerrottu zipissä tulevassa readme.txt-tiedostossa.
     
  4. Hemmo67

    Hemmo67 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.09.2005
    Viestejä:
    497
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uskallanko enää kysyä, jos olet jo formatoinut kiintolevyn, mutta olisiko se hukannut kanavat (tehdasasetusten palautus tekee sen)? Tällöin olisit päässyt eteenpäin vain hakemalla kanavat uudestaan.

    Itselläni kävi itse asiassa pieni paniikinpoikanen tuossa jokin aika sitten, kun päivitin firmisversiota. Palautin tehdasasetukset, jota en ollut tehnyt pitkiin aikoihin. Luulin, että nyt se meni totaalisen lukkoon, kun en päässyt millään pois menusta. Olin jo aikeissa kirjoittaa palstalle avunpyynnön, ennen kuin tajusin, että menusta ei pääse mihinkään, jos ei hae kanavia uudestaan. Olin ihan varma, että nyt boxi jämähti totaalisesti.
     
  5. Squape

    Squape Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2005
    Viestejä:
    80
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tossa laittelin boksin päälle mutta kuinka ollakkaan, näyttö näyttää edelleen kellonaikaa ! Ja kun kone tallentaa, ei lue RECO niinkuin ennen... ja kun menee pelaamaan pacmania ei lue GAME vaan edelleen kellonaika... wtf ??? :OI
    Palautin myös tehdasasetukset- ei mitään vaikutusta.... Onko muilla kokemuksia tällaisista ?
     
  6. R-a-M

    R-a-M Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    394
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00#Virhetilanteet_ja_niist.C3.A4_toipuminen

    -R-
     
  7. Squape

    Squape Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2005
    Viestejä:
    80
    Saadut tykkäykset:
    0
  8. Rek0

    Rek0 Guest Guest

    Liittynyt:
    17.02.2005
    Viestejä:
    328
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos laitoit Jag's EPG:n 2.7 version tilalle uudemman 3 version, niin laite jumittuu käynnistyksessä, koska tuo uusi versio ei välttämättä ymmärrä vanhemman version tekemiä asetuksia. Toppyn manuaalissa olisi ollut tietoa kyllä tuosta, että 0:aa painamalla voi estää tappien käynnistyminen.

    Ja tuo menuun jääminen viittaa siihen, että laite on hukannut kanavat, eikä sen takia niitä pääse katsomaan ennenkuin ne hakee uudestaan.

    Jag's EPG:stä tulee säännöllisin väliajoin uusi versio ja vanhempi lakkaa toimimasta. Tuo lähinnä siksi, että Jag's tulee muuttumaan jossain välissä maksulliseksi ohjelmaksi, eikä kukaan pääse käyttämään noita vanhoja versioita ilmaiseksi.
     
  9. burtsi

    burtsi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    ONGELMA ISKI! :OI

    Mulla on toppy kytkettynä komponenttijohdolla Myrica V32 telkkuun. Päivitin eilen toppyyn tuoreimman softan. Jouduin irroittamaan liitännät tehdasasetusten palautuksen jälkeen, koska laite vaihtoi kuvalähdön rgb:ksi, jolloin kuva ei näy kuin scartilla. Sain asetukset oikeiksi ja kaikki toimikin hienosti MUTTA:

    Kuva rupesi käyttäytymään omituisesti. Värit heittelevät aika ajoin siten, että kuvasta tulee kovasti vihertävä, ikäänkuin jokin osaväri puuttuisi tai ylikorostuisi. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että kuva on ok minuutin sitten taas vihertävä esim. puoli minuuttia ja taas ok. Tapahtuu epäsäännöllisesti, mutta toistuvasti. Vika ei liene TV:ssä, koska muilla kuvalähteillä tätä ei esiinny. Tarkistin kytkennät ja ovat kyllä kunnossa.

    Menikö toppy päreiksi??? Onko jollain kokemuksia moisesta?
     
  10. Jeje2

    Jeje2 Fubar Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    1 419
    Saadut tykkäykset:
    1
    ON kokemusta...

    Lueppa tämän thredin viestit 195, 196 & 210,

    Joten eiku uutta parempaa kaapelia vaan hankkimaan.
    Itse ostin Videotykistä Clicktronicin 1m SCART -> komponentti kaapelin - enkä ole katunut :thumbsup: :D
     
  11. burtsi

    burtsi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos! Täytyy hankkia moinen.

    Aika jännää että ongelma ilmeni yhtäkkiä, kun aiemmin ei ollut mitään ongelmaa. Voi tietysti olla että vääntelin kaapelia ja se otti siitä siipeensä. Tosiaan alkuperäistä lelua käytin...
     
  12. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    Pystyykö Topfieldillä viemään kuvan sekä tykille, että televisiolle samaan aikaan. En nyt tarkoita, että niitä tarvitsisi välttämättä katsoa samaan aikaan. Tarkoitus kuitenkin olisi, että Toppyä voisi katsoa myös television kautta eikä aina tykillä.
     
  13. unreal

    unreal Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 804
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pystyy, myös samaan aikaan, mutta VCR-scartista ei saa ainakaan RGB:tä ulos, en muista saako S-videota.
     
  14. Kirvasto

    Kirvasto Vakiokasvo

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    510
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuossa on pari vaihtoehtoa:

    a) Scart1 lähdöstä joko RGB tai komponettisignaali tykille ja s-video lähdostä s-video signaali televison s-video tuloon tai adapterin kautta scart tuloon. Tällä tulee paras mahdollinen kuva ilman johtojen vaihtelua, mutta signaalin tyyppiä (s-video tai RGB/komponent) pitää vaihtaa aina Topfieldin valikoiden kautta kun vaihtaa näyttöä.

    b) Scart1 lähdöstä joko RGB tai komponettisignaali tykille ja scart2 lähdostä komposiittisignaali televisoon. Tällä tulee huonompi tv kuva mutta ei tarvitse vaihdella asetuksia.
     
  15. janilxx

    janilxx Guest Guest

    Muutama TAP helpottaa tätä tyypin vaihtoa. Esim. Improbox ja PBK (muistaakseni)
     
  16. jarmoke

    jarmoke Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    30.08.2004
    Viestejä:
    272
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla oli aikaisemmin Scart 1:stä Scart -> komponentti johto tykille, ja S-vhs liittimestä johto televisioon (tv:n takana scartissa semmoinen "pulikka" johon sai kiinni S-VHS johdon). Boksista laitoin lähdöksi komponentin ja ainakin minun tv tunnisti tuon S-VHS liittimen ja piuhan kautta tulleen signaalin. Kuva oli tv:ssä tosi hyvä...........
     
  17. Kirvasto

    Kirvasto Vakiokasvo

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    510
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuva on näkynyt komposiittina. Mulla on sellainen tv joka ei tunnista automaattisesti signaalia joten kuva näkyy mustavalkoisena ellei topfieldin valikosta ole s-video valittuna. (komposiittia s-videotuloon => m/v kuva)
     
  18. jarmoke

    jarmoke Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    30.08.2004
    Viestejä:
    272
    Saadut tykkäykset:
    0
    ööh, miten se kuva on mennyt komposiittina sitä S-vhs liitintä käyttäen sinne tv:n scarttiin? Käsittääkseni kun täälläkin on puhuttu siitä että kun Topfieldin lähtöön valitsee jonkin "moodin" niin se puskee samaa ulos kaikista lähdöistä? Mistä se sen komposiitin sinne pukkaa? Mulla oli ainakin kuva väreissä......
     
  19. Kirvasto

    Kirvasto Vakiokasvo

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    510
    Saadut tykkäykset:
    0
    Topfieldissa ei ole kuin kaksi todellista videolähtöä: scart1 ja scart2. S-video lähtö on vain pelkkä liitin joka on kytketty scart1:n s-videon lähtöpinneihin. Scart lähdössä s-videon luminanssi (mv kuva) käyttää samoja pinnejä kuin komposiittisignaali.

    Noista seuraa se että Topfieldin s-video/scart1 lähdöstä tulee s-videota vain kun se laitettu päälle valikoiden kautta. Muilla signaalin valinnoilla s-videolähdöstä tulee komposiittia.

    Komposiittikuva näkyy tietenkin värillisinä kun se kytketään kompostiittituloon. Tarkoitus oli vain todistaa että s-videolähdöstä todella tulee komposiittia, koska minun tv:lla värit näkyvät vain jos tv:n tulon asettaa komposiitiksi (s-video asetuksella näkyy mv kuva).
     
  20. jarmoke

    jarmoke Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    30.08.2004
    Viestejä:
    272
    Saadut tykkäykset:
    0
    ahaa.... ok, aika vakuuttava perustelu ;o)

    itse kun en ole teknisesti perillä tuosta, tai siis nyt tiedän..... Tietämättäni olen siis katsonut komposhitti signaalia aikaisemmin..... nykyisin sinne tv:lle tulee komponentti...