Oli surkeaakin surkeampi leffa. Edes nuo erikoistehosteet eivät pelasta mitään, jos juoni on repäisty muropaketin kyljestä. Ehkäpä jotkut übernörtit tästä voivat digata, vitsit olivat kai heitä varten tehtyjä. Siis voi v***u kun piti tähän elämästään pari tuntia tuhlata.. :hitme: 1/5
Oli melko surkea ilmestys tämä leffa. Vaivaannuttavan kömpelöä huumoria, sekavaa toimintaa ja huikean ohuet henkilöhahmot. Megan Fox pääsee omassa listassani huonoimpien näyttelijöiden joukkoon. Huonoin Bayn ohjaama leffa ja se onkin jo jotain. Loukkaantuneen robotin perään vetistely ja herkkä musiikki aiheuttivat myötähäpeää leffan tekijöitä kohtaan.
Joo, ei tämä Oscareita voita mutta itse ainakin viihdyin teatterissa erittäin hyvin. Taattua Bay-viihdettä: Musa pauhaa, kamera liikkuu ja paikkoja pistetään palasiksi näyttävään tyyliin. Leffa tarjosi juuri sitä mitä menin katsomaan. Aivot nollatasolle ja menoksi. Pisteet 4/5
Loistavaa actionia.Michael Bay osoittaa jälleen olevansa maailman toimintaohjaajien nro uno.Tässä elokuvassa ei maalin kuivumista jäädä tuijottelemaan! Dvd:n soundtrack oli Bay -leffoille tuttuun tapaan mahtipontista kuultavaa.Bassoa oli annosteltu parissa kohtaa siihen malliin, että monen heiveröisemman subbarin maallinen vaellus tulee tällä elokuvalla päättymään, vähänkään reilummalla käpälällä voluumia annosteltaessa. P.S. Juoni oli ehtaa harebrain -osastoa, mutta eihän kukaan tällaista elokuvaa juonen takia katsokaan. 4½/5
HD DVD tuli ostettua filmifriikistä - diggasin. Voisin sanoa että tän kanssa sain täsmälleen sitä mitä tilasin, giikkihuumoria ja hd-rähinää ARE YOU USERNAME LADIESMAN217?!?!? Ehkäpä sit seuraavaks jotain diimpimpää, vaikka Pan's Labyrinth...
Tulipa tämäkin leffa sitten loppujen lopuksi katsottua, kun sain kaverilta dvd:n lainaksi (vain yhden levyn versio tosin joten extrat jäi näkemättä). En ole koskaan nähnyt tai katsonut Transformers-sarjakuvia tai tv-ohjelmaa (en itseasiassa edes tiennyt että niistä on ollut sarjakuvia tai tv-sarjoja yleensä ollenkaan...) vaan tiesin vain ne lelut joilla naapurien kaverien pikkuveljet leikkivät. Eli olen itse vähän "liian vanha" tälle eli olin jo mopoiässä about silloin kun nuo lelut tulivat, eli katsoin tuon nyt tällaisesta nelikymppisen katsantokannasta. Kuvanlaatu oli hienoa dvd:lläkin 576p:nä projektorilla ja subbari jauhasi kovasti... mutta tosiaan juoni noine hahmoineen oli kuin leluyhtiön tuotesarjan markkinoimiseksi pikkupoikien leikkeihin keksimä... koko idea autojen tai kulkuneuvojen ym. muotoisiksi muuttuvista roboteista ei vakuuta vieläkään, robottihahmojen taustatarina ei vakuuttanut, ei nimet, ei oikeastaan mikään niissä... lähinnä herättivät vain huvittuneisuutta. Mutta silti elokuva viihdytti kyllä täysin vailla ennakko-odotuksia tai mitään tietoa Transformereista paitsi että ne olivat pikkupoikien leluja aikoinaan. Eli ei tuo nyt täysin ansiotonkaan ollut lähtökohdat huomioonottaen. Tuskin Barbie-elokuva olisi yhtä hyvin viihdyttänyt vaikka Barbie-nukkeja näin paljon enemmän kotonakin oman pikkusiskon leikeissä. Oman lapsuuden leluista ei ole pahemmin elokuvia tehty, tv-sarjoihinkin perustuvat on pilattu (Thunderbirds on hyvä verrokki jossa lopputulos oli epäonnistuneempi kuin tässä, vaikka siinä oli itselläni vanhan pikkupoika-fanin tausta olemassa, se itse asiassa vain vei asiaa huonompaan päin, samaten kuin tutustuminen elokuvan rekvisiittaan Englannissa ennen filmin ensi-iltaa, nostivat odotuksia aivan turhaan, koska siinä filmissä ei ollut juonta tai käsikirjoitusta ollenkaan kun filmaukset jo aloitettiin ja sen huomasi). Tässä kuitenkin oli jonkinlainen juoni (no aika huono sinänsä), mutta se ei paljoa haitannut, filmi meni sellaisena viihteenä ihan hyvin, yllättäen. Tuli sitten kuunneltua kommenttiraitaa siinä Nokia-kohtauksessa (kiinnosti entisenä Nokian työntekijänä) ja valitettavasti Bay sitten pilasi sen kohtauksen paljastamalla että hän olisi halunnut siihen Apple iPodin, mutta Apple ei sellaista antanut laittaa ja sitten siihen jouduttiin laittamaan "joku mikälie Nokia-puhelin"... Mutta ihan katsottava pätkä. En kyllä dvd:nä tai hd-levynäkään omaan kokoelmaan hankkisi, mutta laina/vuokra/joskus leffakanavalta-katsomiseen ihan hyvä.
Mullakin on transformers-tausta jäänyt parin satunnaisen episodin katsomiseen ja muutamaan leluun lapsena. Odotukset olivat kuitenkin kovat leffaa ajatellen. Katselukerran jälkeen päällimmäisenä jäi tunnelma, että miten jotkut kohtauksista oli saatu ryssittyä niin pahasti ? Kokonaisuutena välttävä, koska mukana oli monia upeita toimintakohtauksia. Mutta miksi mukaan piti laittaa teiniangstia ja varsinkin se kohtaus, missä transformerssit piilottelivat puutarhassa ja "pelkäsivät" teinin äitiä ja isää aiheutti ainakin minussa oksennusreaktioita.:sick: Monet muutkin puutteet olisi voinut niellä, jos nuo teinijutut olisi jätetty ulos. Täytyy myöntää, että en enää kuulu kohderyhmään, mutta ainakin HD-DVD oli K11, joten ilmeisesti joillain kohtauksista tavoiteltiin nuorempia katsojia. Uskoisin, että K15 leffana olisi ollut melkoisesti parempi, mutta lelumyynti varmaan olisi kärsinyt.:hitme:
Tuli sitten katsottua tuo filmi kun pukki sen ystävällisesti toi. Vähän oli liikaa tosiaan sitä teini läppää ja huonoa näyttelemistä. Transut oli sentään ihan ok. Vaikka olikin muutettu niitä hahmoja sitten g1:sen aika tavalla. Varsinkin bumblebee kun oli ennen se kupla. Välillä ihan nolotti katsoa kun kiilteli ne robotit auto muodossa ja menivät niin hiljaa että näyttivät ihan leluilta. Megatron oli mahtava mutta liian vähän sitä sitten näkyi. Ja roboteissa ärsytti kun olivat todella lähellä koko ajan kun kuvassa näkyivät. Olis ollut kiva vähän kauempaakin nähdä varsinkin talojen välissä kun isoja olivat olevinaan. No kakkososaa ja odottelen :thumbsup: Tuosta ei voi kun parantaa.
Tulin katsoneeksi ystävän suositteluista johtuen ja täytyy sanoa, että ilta meni haukotellessa. Alussa ihan perusteinikomediaa, joka jaksoi hetken viihdyttää, mutta sitten kun näitä hassunhauskoja roboja alkoi lentelemään, niin huumori unohdettiin ja loppuleffassa (jota oli siis vielä miltei 2 tuntia siinä vaiheessa jäljellä) ei sitten mitään kiinnostavaa enää ollutkaan. Toiminnalla ei ollut mitään merkitystä, koska ketään inhimillistä hahmoa ei ollut vaarassa - ihan sama mikä robo loppunsa kohtaisi, kunhan homma vain olisi ollut nopeammin ohi. No, se brunetti typy oli nätti, mutta ei pelastanut leffaa. 1/5
Ihan vaan mielenkiinnosta.. Tuliko jälkimmäinen boldattu kohta yllätyksenä ensimmäisestä boldatusta huolimatta?
Täytyy myöntää ettei tullut... Kaveri vain kivikovaan intti, että leffa on yhtä hyvä kuin muutkin viimeaikaiset supersankarileffat jos roboihin asennoituu supersankareina jne... Itse taas meinasin lopettaa katsomisen kesken jo kun näitä roboja esiteltiin ja ottivat "hauskoja" poseerauksia ilmeisen luonteensa mukaisesti... Saatika sitten, kun pojan kotitalon pihassa pelleiltiin... Eikä se äksöni tosiaan missään tunnu, kun ei ole ketään kenen puolesta jännittää...
Noniin, muistakaapa tuo kohderyhmä K-11 ! Mulla on 3 kersaa joista vanhin on juuri tuon 11, ovat kaikki seurailleet kyseistä animaatio sarjaa töllöstä ties kuinka kauan. Pistettiin sitten pojallle leffailta sipseineen päivineen ja jumaliste että se leffa oli hemmetin hyvä ! Poitsu tiesi hammoista kaiken, jännitys oli hänen ikäiselleen tapissa (ohjelmien ikärajoista pidetty kiinni). Eli kannattaa huomioida kohderyhmä kun arvostellaan näitä leffoja, etenkin kun yritetään tehdä tarpeeksi jännää/hauskaa joka istuu tuohon ikärajaan. Läppäleffat erikseen, ne sopii yleensä kaikille. Itsekkin viihdyin tuon leffan ajan helposti sipsin ja olusen kanssa. :naminami: Noh, nyt on menossa Starwars kausi, 4 ja 5 katsottu, episodi 1 pitäisi jostain vielä saada, sitten on koko homma kasassa.
Tervehdys! Pakko laittaa oma lusikka tähänkin soppaan. Transformersit tuli katseltua. Itsehän olin lukenut jo valmiiksi haukut ja Baynvihaajien tylyt tuomiot. Itse olen 38v, joten en ole kohderyhmää ja aikanaan piirrossarja oheistuotemarkkinoineen herätti lähinnä ärsyyntymisensekaista huvittuneisuutta. Mutta mutta... Aivot narikkaan ja nautin kyllä aikalailla. Tämä leffa toi "lapsellisuuksineen" ja typerine teinivitseineen meikäläiselle hyvän fiiliksen. Tosin jos mies tykkää Buffysta, Star trekistä yms. ei voi kovin kultivoitunutta asennoitumista osoittaa. Tälle leffalle varaukseton :thumbsup: Jos olet älykkö, älä katso tätä, henkiset kärsimykset ovat taatut. Jos olet ikiteini ja elokuva on viihdettä, tämä elokuva toimii Itsellä aktiivikatsomisessa tällä hetkellä Star Trek TNG (S4 menossa)
Hmm.. peiliin vilkaisin ja tuo lienee pätee meikäläiseen :thumbsup: Lisäksi mätän netissä DoD:sia, ikääkin vasta 47v. Häh hää !
Olisi kiva tietää elokuvaa haukkuneilta että minkä ikäisiä olivat silloin kun kyseinen piirretty oli suosituimmillaan Suomessa. Itse olin juuri parhaassa iässä silloin ja nyt elokuva katsottuna ei voi kun vain fiilistellä uudestaan ja uudestaan kuinka hienoja Transformersit oikeasti olikaan Juonellisesti elokuva ei todellakaan ole kummoinen mutta efekteiltään ja toiminnaltaan täyttä tykitystä alusta loppuun. Leffa katsottu leffateatterin ja kotiteatterin kankailta. Oma arvio täydet 5/5 tähteä!!
Omalta kohdaltani voin todeta, että olen nyt 34-vuotias. Minulla ei ole hajuakaan milloin Transformerit ovat piirrettynä televisiossa olleet, joten tuskin olin silloin sopivassa iässä... Tosin heppu joka minulle leffaa suositteli on minua vain vuotta vanhempi, joten hänen on täytynyt olla sopivassa iässä (tosin hän on hollantilainen, joten siellä on saattanut pyöriä eri aikaan).
-84 tuli Hasbron lelusarja ja samana vuonna alkoi ensimmäinen Transformers animaatiosarja (Generation 1). Erilaisia sarjakuvia ja piirrossarjoja onkin sitten riittämiin, täältä lisää asiaa. Siittä voi sitten kukin itse laskea oliko sopivassa iässä. Itselleni ei osunut ihan parhaaseen ikään, kun en tuolloin ollut vielä edes syntynyt. EDIT: Lisättäköön vielä, että vaikka itse en ole koskaan oikein minkäänlainen Transformers fani ollut, tykkäsin elokuvasta kyllä paljon! (Ehkäpä juuri sen takia kun ei ollut minkäänlaisia odotuksia minkään suhteen)
Itteltäni meni aikoinaan Transformersit aikalailla ohi, sopivasta iästä huolimatta. Johtuu varmaan siitä, että täällä maalla ei ollut kaapelitelevisiota, jota kautta sarja käsittääkseni näkyi. Joka tapauksessa mitään muistikuvia ei piirrossarjasta ole. Jollakin tavalla ainakin Optimus Prime nimenä oli tuttu, mutta ei hajuakaan mistä. Itse leffa oli kutakuinkin juuri sitä, mitä odotinkin. Päällimmäisenä jäi mieleen käsittämättömän kauniit tehosteet. Ketjun viestejä kun lukee, niin pistää miettimään, mitä porukka on leffalta odottanut. Kun kyseessä kerran on leluihin perustuva elokuva, niin kovin vakavasti otettavaa draamaa lienee turha olettaa näkevänsä? Leffan tekijöiden täytyi ottaa huomioon vanhat fanit, sekä potentiaaliset tulevat fanit, jotka ovat saman ikäisiä, kuin me silloin parikymmentä vuotta sitten. Siinä mielessä onnistuttiin mielestäni tekemään ihan hyvä kompromissi.
Tuskin kukaan tuollaista tosiaan odotti, mutta joitakin elokuvia jaksaa katsoa pelkästään tehosteiden takia, tätä ei. :sick: