Hei ja hyvää kesää kaikille Ajattelin tänne kirjoitella, koska tämä foorumi tuntuu olevan enemmän keskittynyt kuvaan kuin muutama muu käyttämäni. Alustavasti siis sain uudehkon televisioni myytyä, ja kovasti haaveissa olisi ostaa Full-HD tasoinen tykki. Kokemusta projektoreista on jonkin verran, ja lähinnä toivoisin LCD konetta. DLP koneissa itselläni häiritsevää sateenkaariefektiä. Budjettiluokan DLP-tykeistä olen nähnyt mm mitsubishin, sekä optoman HD20 projun. Kummassakaan ei ollut valittattamista omassa hintaluokassaan. Kysyisinkin teiltä arvon gurut mitkä ovat tämän hetken kuuminta hottia budjettiluokan projuissa? Alustavasti voisin antaa n 1500 hintarajan jolla tykki pitäisi saada hankittua. Olen itse katsellut muutamia ja Sanyon PLV-Z800, sekä Epsonin muutama malli kiinnostavat. Onko noista porukalla miten kokemusta? Lähinnä Epsonissa houkuttaa tuo laaja takuu niin tykin kuin lampunkin osalta. Onko joku päässyt vertaamaan tekeekö niillä mitään, ja mikä malli olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä? Optiikka tulisi olla hyvä, koska sijoittaminen tähän tilaan oikein optimaalisesti on hieman hankalaa. DLP-tykit eivät toki ole pois suljettuja, mutta lähinnä ensisijaisesti toiveissa LCD tuon häiritsevän efektin takia. Monesti myös tuon hintaluokan DLP-projektorit ovat säädöiltään hyvin köyhiä. Tämä siis ensimmäinen kunnollinen ja uusi tykkihankinta joten mielellään kävisin kaikki varteenotettavat budjettiin mahtuvat vaihtoehdot läpi. Vapaata keskustelua, sekä kokemuksia kuulisin mieluusti asian tiimoilta. Kiitän jo tässä vaiheessa jos joku viitsisi minua avittaa tämän harrastuksen aloittamisessa, tarjoamalla hyviä neuvoja tai ehkä jopa vähän katsottua käytettyä projektoria edellämainituin kriteerein.
En ole hyvä näissä asioissa, mutta eilen itselleni hain Epsonin TW3200 -full HD tykin Mikromajasta ja sain edulliseen 1099 eur hintaan! Kyseisessä puljussa oli myös TW3600 mallia hyllyssä, mutta olisi maksanut noin 300 eur enemmän, eikä paperilla speksit paljoa ollut pikkuveljeä paremmat. Itse ainakin äärettömän tyytyväinen Epsonin 3200 -malliin. :thumbsup: Olin pallotellut optoman, sanyon ja epsonin välillä vaihtoehtoja ja epson oli kirkkaasti paras vaihtoehto hintaansa nähden ja takuukin hyvä 3 vuotta, myös lampulle.