ICT alan kaverina tuo netti on jotekin niin jokapäiväistä leipää että kaikki laitteet mitkä saa ovat siellä, mutta kyllä siitä tietoturvastakin sitten yritetään pitää huolta. Ei se netti pelkkä välttämätön paha ole, on sillä ihan arvoakin.
Onnea täältäkin uudelle tv:lle ...itsellä kanssa reilun kk vanha bravia 7 65 tuumasena ja kyllähän hyvä on tv Päivityksistä sen verran ,että n viikko sitten tuli päivitys joka korjasi jotain äänen ja kuvan synkronoitia . Miten oot kuvasäädöt tehnyt? Itse katselin tuolta vähän ja loppuja sit itseSony BRAVIA 9 QLED Calibration Settings - RTINGS.com ,,,,esim autovaloisuus on päällä normikatselussa elokuvamoodissa ja ammatilaismoodissa se lähtee käsittääksi itse pois. Käytin tietenkin bravia 7 arvoja tuolta Rtingisstä.
Kiitokset ja samaa myös siihen suuntaan. Kyllä Sony on Sony, vaikken sen suurempaa brändiorjallisuutta tunnustakaan. Linkki tuohon viittaamaasi viikon takaiseen päivitykseen olisi tervetullut. Huulisynkassa olen havainnut selvää viivettä mm. Alien Romulus 4K UHD (Nordic) sekä Predator (1987) 4K UHD (Nordic) julkaisuissa, mutta liekkö ongelma enemmän Panasonic 9000 -soittimessa, kun kuva- ja äänilähdöt olen siitä jakanut kahdella HDMI:llä? Toisiko tuo mainitsemasi uusin päivitys ongelmaan pysyvämpää ratkaisua tuolta osin(?), siis enemmän kuin soittimen omaa huulisynkka-asetusta säätälemällä, mikä on äärimmäisen rasittavaa? Katsoin muutama päivä sitten tuon liittämäsi linkin takaa avautuvat kalibrointisäädöt, jotka kopioin "kokeilumielessä" (vaikkei tietenkään pitäisi ja syytkin lienee useimpien tiedossa) omaan Braviaan. Allekirjoittaneen silmissä kuva ei ainakaan huonommaksi mennyt, joskaan en selkeän parannuksenkaan puolesta rohkene raportoida. Palauttanen asetukset ennalleen muutaman UHD:n katseltuani? Asetuksista "ammattimainen" on nyttemmin vakiinnuttanut asemansa television peruskanavien sekä levyiltä katsottavien elokuvien toistossa, jossa molempia tukee lisäksi mm. paikallinen himmennys, jonka olen asettanut korkeaksi, josta havaitsin huomattavaa hyötyä ja parannusta mm. Alien Romulus avaruuskohtausten mustan tason osalta suhteessa keski -asetukseen.
Tätä kirjoittaessa yksikään luetelluista ongelmista, jotka päivityksen pitäisi korjata, ei (luojan kiitos) ole ilmennyt omassa tv:ssä.
Jos huulisynkka ongelmia blun kanssa eikös silloin kannattaisi korjata blu-ray soittimesta, jos tv-ohjelmissa, silloin tv:stä? Saa olla erimieltä.
Vielä niinkin, että jos käyttää ulkopuolisia kaiuttimia tai soundbaria, huulisynkka on kolmen kauppa, mikäli äänikin kulkee television läpi.