Uudet MKV:t ei näy

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana jacko39, 03.01.2012.

1. jacko39

jacko39 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen hieman sivunnut muutamissa aiemmissa keskusteluissa ongelmaani, mutta nyt päätin laittaa sen omana keskusteluna ja hieman päivitettyinä tietoina tähän.

Minulla on käytössä LG BD390 ja se on toiminut pääsääntöisesti erittäin hyvin n. 2 v ajan mkv:n katselussa ulkoiselta kiintolevyltä (usb:lla ilman ulkoista virtalähdettä). Mutta viime aikoina monet elokuvat (siis .mkv:t) eivät ole käynnistyneet ollenkaan ja jotkut mitkä ovat käynnistyneet niin niissä ei ole kuulunut ääniä.

Aikaisemmin mkv-pätkät näkyi hyvin, tekstitykset oli myöskin hyvin synkassa ja elämä hymyili....vaan ei enää!

Nyt kun olen lueskellut foorumeita niin olen törmännyt muutamaan vastaavaan ongelmaan. Tässä yhden vastaus/ratkaisu;

"Löysin ratkaisun ainakin omaan .mkv ongelmaani, ja jaanpa tiedon tännekin jos sitä joku sattuisi tarvitsemaan. Ongelman oli sellainen, että mkvtoolnix versiosta 4.1.0 lähtien on tullut mukaan ominaisuus nimeltään compressed header. Ja muun muassa LG BX-580 ei näitä uusilla versioilla tehtyjä .mkv osaa purkaa, ilmeisesti samaa ongelmaa on muillakin laitteilla. Toivottavasti uusi firmware joskus korjaa tämän ongelman."

Väliaikaisratkaisuna sain "korjattu" .mkv tiedostot lataamalla mkvtoolnix 4.0.0 version (vanhempikin käy) ja ajamalla sieltä mkvmerge GUI. Sinne mkvmerge GUI:hin sitten lisää ei-toimivan .mkv filun ja painaa nappia "Start muxing". Softa pakkaa uuden version filusta jossa tätä compressed header ominaisuutta ei ole, ja johan alkoi leffat näkymään."

Asensin tuon vanhan mkvtoolnix-ohjelman (olin kerennyt kokeilemaan uudella vastaavalla ja siinä en päässyt puusta pitemmälle) ja ajoin tuon remuksauksen läpi. Tilanne parani niin, että aikaisemmin mkv-pätkä mikä ei käynnistynyt, lähti nyt pyörimään, mutta ilman ääniä. Olenko nyt tehnyt jotain väärin tuossa remuksauksessa vai missä pirussa voisi olla vika kun äänet ei kuulu (minulla HK:n analoginen vahvistin minne ääni menee BR:ltä optisella kaapelilla). Eikä aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia äänien kanssa!

Sen verran lisäyksenä, että kävin paikallisessa gigantissa testaamassa uutta bd660n:ää ulk. kiintolevyni kautta ja sillä ongelmallinen pätkä lähti pyörimään ongelmitta äänien kanssa eli perusongelma on siellä BD390:n ohjelmiston puolella. Otin yhteyttä LG:n tukeen ja kysyin että onko olemassa päivitystä mikä auttaisi asiaan, mutta sellaista ei kuulema ole (olen asentanut uusimman BD390:n päivityksen). Suoraan sanoen hatuttaa kun mkv:n toistaminen oli suurin kriteeri kun soitinta valitsin 2 v sitten ja se maksoi silloin rapiat 300€ ja on muuten toiminut hemmetin hyvin. Pitääkö tässä soitinta vaihtaa 2 vuoden välein?

2. Maverick

Maverick Lähes henkilökuntaa Blokattu

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko varma että tiedoston edes pitäisi toimia? Minkalaista audiota ja videota ongelma -mkv-kääryleen sisältä löytyy, ovatko ne LG BD390:n ymmärtämien AV-muotojen listalla? Esim uusimpana villityksenä mkv-pakkauksessa epidemian tavoin levinnyt AAC:n käyttö audiokodekkina saattaa aiheuttaa vanhemmalle kalustolle pysyvän tenkkapoon.

Jos videon ja audion pitäisi kuitenkin toimia, muksaa vielä vanhemmalla mkvmergen versiolla. Sellaisella mikä oli uusinta hottia niihin aikoihin kun BD390 oli vielä uusi ja kiiltävä, l. kaikki vielä toimi. Esim. mkvmerge 3.2.0 (talvi 2010) on varma ja käytössä testattu ahavoituneen tosimuksaajan valinta.

3. tpi

tpi Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    34
    Voi kyynel kun piraattikama ei skulaa. :D

4. Raimo

Raimo Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    4
    Nuo LG:n päivitykset eivät ole olleet kovin toimivia ainakaan kun AVS Foorumia luki ko. soittimen osalta. Vanhat firmwaret löytyy täältä jos niitä haluaa kokeilla. Handbrake teki aikoinaan toimivat .mkv:t.

5. jacko39

jacko39 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    moi,

kiitos neuvoista! Asensin tuon vanhemman version ja muksasin sillä, kaikki pelittää nyt!

6. petee86

petee86 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!

Voisitko neuvoa, että mitä säätöjä vaihdoit sieltä mkvmergen puolelta? Latasin itsekin tuon 3.2.0 version (edellisen 5.3.0) tilalle mutta sama ongelma edelleen, eli ääniä ei ole muksauksen jälkeen. Itsellä kun ei ole ulkoista kovoa niin alkaa v*tuttamaan kun menee turhaan dual layer levyjä hukkaan kun ei sitten toimikaan. Itsellä käytössä kanssa tuo sama Lg:n 390 malli.